![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Hey, In mn zoektocht naar mn trillende staart heb ik het volgende tegengekomen... De kop van mn futaba S9257 heeft speling (axiaal)van ongeveer een 1mm wat ik eingelijk vrij veel vindt. Al mn andere servos hebben dit niet, ook niet de S9254 van mn raptor? Kan iemand me bevestigen of dit normaal is? grtz |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Speling zou best invloed kunnen hebben. Deze servo is gelagerd dus een lagertje vervangen of misschien de case als deze is uitgelubberd?
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Hoe is de speling? Heen en weer? Inderdaad lagers Of kun je hem draaien? Of tandjes kapot of je hevel "slipt".
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
| Speling is axiaal dus heen en weer. Ben ook benieuwd of je al naar de lagers gekeken hebt?
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 februari 2007 Locatie: overpelt(België) Leeftijd: 31
| Citaat:
lager eraf en er terug op = speling weg 1 minuut hoveren en speling is terug.(ook de tailwag) case vervangen helpt niet, lagers vervangen weet ik niet, ik heb gewoon een nieuwe gekocht bij HK voor 41€ inc verzenden.
__________________ Compass 6HV 12s V-bar PRO 5.1 Eflite blade mcp-X | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
ik wist niet of een nieuwe set lagers of een nieuwe set tandwielen of beide het probleem zou oplossen. aangezien ik al 12€ aan een nieuwe case had uitgegeven en dan wie weet nog eens dik 20€ ofzo voor nieuwe tandwielen en/of lagersetje dan zat ik aan de prijs van een nieuwe servo bij HK. voor 41€ incl. levering aan huis is het gewoon simpeler want dan heb je een servo die er weer dik 300 vluchten tegenaan kan met wat geluk.
__________________ Compass 6HV 12s V-bar PRO 5.1 Eflite blade mcp-X | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Als ik zeker wist dat die servo het probleem is zit ik er niks mee in om een nieuwe te kopen maar is die servo het probleem wel... Heb net nog gaan testen en de speling is nog niet teruggekomen maar de tail wag is er nog steeds Straks die tail nog eens uit elkaar halen en eens een andere gyro proberen die ik hier nog heb liggen. Groeten, Len |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
heb je die scorpion motor er al op zitten ? zoja, heeft hij die tailwag sinds de motor erop zit of van ervoor al ?
__________________ Compass 6HV 12s V-bar PRO 5.1 Eflite blade mcp-X |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
wel ik had een complex probleem, bij mij was het een combinatie van een servo met véél speling én een ietwat kromme torque tube as en tailboom. dit was na een lichte crash aan het licht gekomen en werd erger en erger naargelang ik aan het proberen was het probleem op te lossen. het ergste was denk ik dat de tailboom en torque as lichtjes krom waren, je zag het bijna niet met het blote oog maar toen ik dit had vervangen was het probleem 100% weg.
__________________ Compass 6HV 12s V-bar PRO 5.1 Eflite blade mcp-X |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |