Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Electronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 25 november 2009, 22:26   #16 (permalink)

brutus's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezik Bekijk bericht
Bij ons op de club hebben we wel hele goede ervaringen met een low-cost heli-stabilisatiesysteem.. goed, het is low-cost, dus het ziet er niet uit, maar het schijnt wel uitstekend te werken. Voordeel is ook dat de montage supereenvoudig is, je kunt 'm aansluiten met een kabeltje op de trainerpoort van je zender!

Click the image to open in full size.

Dit is overigens de 35Mhz uitvoering, of er al een 2.4Ghz uitvoering van is, weet ik niet.
Is dit wie ik denk dat het is???

Nou ja, dat stabilisatiesysteem gebruik ik nooit (ik ben het meestal)

Groet, Bert
brutus is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2009, 22:51   #17 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Ik gok idd dat het is wie jij denkt dat het is.. co-auteur over meerblads koppen
  Met citaat reageren
Oud 25 november 2009, 22:57   #18 (permalink)

Standaard

Goh, en ik nog maar zo voorzichtig zijn met het vermijdenb van namen (privacy wetgeving etc...)

Maar goed, dan herken ik 'm tenminste als ik eens bij jullie kom gastvliegen...

EDIT: Oh ja, en dat systeem is voor zover ik begrepen heb, nog niet in 2.4 gieg te krijgen. Maar dat kunnen wij ook nog niet leveren....

Groet, Bert

Laatst gewijzigd door brutus; 25 november 2009 om 23:00
Oud 25 november 2009, 23:07   #19 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Laatste hierover, want off-topic.. deze foto komt gewoon uit z'n eigen runryder album.. dus die privacy had ie zelf al geschonden
  Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 00:08   #20 (permalink)

Zandoor's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron van sommeren Bekijk bericht
Zandoor, iemand die mijn adviezen als gezeur bestempelt, komt meteen in ignore-list. Niet uit boosheid of irritatie, gewoon als geheugensteuntje voor mij dat ik geen tijd meer in die persoon stop aangezien hij het veeeeeeeel beter weet en niet in staat is fatsoenlijke discussie te voeren.
Snap ik, sterker nog; ik denk dat ik hetzelfde zou doen.
Maar ik vraag concrete informatie, en meningen over de gedachte achter het systeem worden gegeven. Vandaar de snauw.

@ Hezik; levertijd in 2.4Ghz versie?
Oud 26 november 2009, 00:32   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zandoor Bekijk bericht
Snap ik, sterker nog; ik denk dat ik hetzelfde zou doen.
Maar ik vraag concrete informatie, en meningen over de gedachte achter het systeem worden gegeven. Vandaar de snauw.
Aangezien ik de eerste was die een mening over het systeem gaf in plaats van "concrete" informatie:
Snauw wat je wilt, maar m het even in wat perspectief te plaatsen: Jij hebt in je eerste post wel degelijk om een mening gevraagd:
"Wat vinden jullie van deze systemen?".
En de reacties tot dan toe gaven die mening niet, en ook werd er al vastgesteld dat er niet veel "concrete informatie" boven water kwam.

Daarbij, Hoogie geeft aan dat hij en systeem wil gaan monteren omdat hij niet verder komt met vliegen.

Uit die twee gegevens gecombineerd komt de logische reactie van mij, omdat ik een keer zo'n systeem ingebouwd en ingevlogen heb voor iemand, (wat op zijn minst concrete ervaring is). Uit je post maak ik tenminste op dat jij blijkbaar nog geen ervaring met dergelijke systemen hebt. Dus meld ik dat ik het niet veel vind (en als je dat gezeur vind: je vroeg zelf om een mening, in je allereerste post), en tevens de waarschuwing, dat het in mijn ogen schijnveiligheid is om zo'n systeem te installeren.
Beetje flauw om zo te reageren op meningen, terwijl meningen zijn waar je (ook) om vroeg.

@Hoogie: ik verwacht namelijk niet, dat je na het inbouwen van een dergelijk systeem opeens wel gaat leren rondvliegen of nose-in vliegen. Daar zijn ook andere methoden voor om dat te leren, zonder stabilisatie, zonder kabel of instructeur, en OOK zonder dat het je heli's kost. Kun je jezelf dat niet aanleren, begin er dan nog niet aan, want dan ben je er blijkbaar nog niet aan toe. Wie weet leer je het wel dank zij zo'n systeem, maar ik heb er weinig goede verwachtingen van.

Groet, Bert
Oud 18 december 2009, 23:03   #22 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard

Ik heb em inmiddels ontvangen en geinstalleerd (de KDS Flymentor, 75 euro uit hongkong).

De installatie is een goede avond klooien en googlen, maar alles lijkt nu te werken. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat met vliegen.

1 opmerking, zorg dat je em thuis goed afstelt of een laptop hebt waarbij de usb dongle werkt, zodat je op het veld de instellingen kunt aanpassen (usb dongle nodig en laptop om alles aan te passen).

Nog 1 tip als de software niet wil connecten, neem in plaats van de software van de KDS site de software van de site van helipal.com, deze werkte bij mij meteen.
Oud 9 maart 2010, 17:10   #23 (permalink)

Roel-CP's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Sjonge wat een gezeur.

Ik wil graag meer weten over de AP2000i en niet dat jullie niet kunnen vliegen.
Wie heeft er ervaring met dat ding?

Moet er een FMA Sensor aan of niet?
Misschien iemand die hem op de plank heeft liggen voor weinig?

Volgens mij neemt niemand meer enige moeite om on-topic te blijven.
Weet je het niet ga dan naar het off-topic zeik gedeelte en spam dat maar vol.

Wie kan deze heli vlieger (die wel kan vliegen) helpen?
Wie heeft ooit eens een AP2000i op de heli gehad?

Ik vind het jammer dat je voor KDS gekozen hebt.
Blijkbaar moet de spartan Top zijn als je maar meer informatie had gekregen.
Het is ook jammer dat je nu telkens met een laptop naat het veld moet.
Toch wens ik je heel veel plezier met die aankoop en dat je nog veel mensen met je flymentor kennis kunt helpen.

Laatst gewijzigd door Roel-CP; 9 maart 2010 om 17:17 Reden: aanvulling
Roel-CP is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 17:37   #24 (permalink)

crazykuki's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

google is your friend,
Er zijn reeds genoeg topics op andere fora die mbt stabiliseringssytemen alle soorten daarvan besproken hebben.
of kan je geen Engels of worden jouw vingers moe van te zoeken in Google?
Oud 9 maart 2010, 20:16   #25 (permalink)
Aaalie
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel-CP Bekijk bericht
Sjonge wat een gezeur.

Ik wil graag meer weten over de AP2000i en niet dat jullie niet kunnen vliegen.
Wie heeft er ervaring met dat ding?

Moet er een FMA Sensor aan of niet?
Misschien iemand die hem op de plank heeft liggen voor weinig?

Volgens mij neemt niemand meer enige moeite om on-topic te blijven.
Weet je het niet ga dan naar het off-topic zeik gedeelte en spam dat maar vol.

Wie kan deze heli vlieger (die wel kan vliegen) helpen?
Wie heeft ooit eens een AP2000i op de heli gehad?

Ik vind het jammer dat je voor KDS gekozen hebt.
Blijkbaar moet de spartan Top zijn als je maar meer informatie had gekregen.
Het is ook jammer dat je nu telkens met een laptop naat het veld moet.
Toch wens ik je heel veel plezier met die aankoop en dat je nog veel mensen met je flymentor kennis kunt helpen.

De Flymentor is betaalbaar, en je leest veel goede en goed onderbouwde berichten. Ik ga hem ook proberen.

Tevens ervaring met de Spartan AP2000. Deze werkt totaal anders als de Flymentor. Robbe heeft ook een vergelijkbaar systeem, de Stabilizer 3D. De Spartan en de Stabilizer werken m.b.v. een infrarood horizon. Je kan bij beide systemen de gevoeligheid instellen, dat betekend hoeveel het systeem meestuurt. Indien midstick, dan neemt het systeem de besturing over.
De FMA sensor moet er aan, anders heb je een simpele 120graden mixer.
Dit systeem werkt vooral goed op grote hoogte, liefst zonder bomen of andere obstakels in de weg. Met sneeuw is de Spartan een Drama, de Robbe Stabilizer doet het dan nog, maar daar is het ook mee gezegd (maakt het soms wel spannend).
De Helicommand, en de KDS werken met gyro's, en volgens mij ook iets van een acceleratiemeter. Ze hebben een camera met lensje die je naar onderen richt, hoe meer kontrast je ondergrond (of herkenbare punten) dan kan het systeem de heli zelfs op zijn plek houden. Dit werkt tot een meter of 5 a 6, ook dan houd hij de heli niet op z'n plek.
Al met al vind ik geen enkel systeem geschikt om te leren. Het stuurt vreemd, totaal anders als het vliegen zonder. Ga je zonder, dan mag je weer opnieuw leren vliegen.
Het instellen vereist bij alle systemen de nodige ervaring. Een beginner kan er niet zo heel veel mee. Indien het systeem (Spartan) goed is ingesteld, dan kan de beginner het wel als veiligheid gebruiken, als hij er aan denkt in benauwde situaties de schakelaar over te halen, en toch een beetje pitch te blijven geven. Enige hoogte is dan ook vereist.
De Robbe Stabilizer is daarin wat sneller.
De Spartan is er al veel langer, en ook één van de weinige systemen die als eerste op de markt waren. Zodoende lijkt het een gerenomeerd systeem. De nieuwere systemen (Helicommand/KDS Flymentor) blijken veel effectiever te werken (zelf geen ervaring mee).

Hopelijk kan je hier iets mee.

Je post komt trouwens niet heel vriendelijk over, helemaal niet eigenlijk . Misschien volgende keer een vriendelijke toon? Je vangt meer vliegen met stroop dan met Azijn...

Vriendelijke groeten,
Aldert

Je post komt trouwens niet echt vriendelijk over,
  Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 20:43   #26 (permalink)
Aaalie
Guest

Standaard

Hallo,

hier m'n eerste ervaringen met de Flymentor:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1602059

Vriendelijke groeten,
Aldert
  Met citaat reageren
Oud 18 april 2010, 10:16   #27 (permalink)

Standaard

Is de flymentor ook geschikt voor 2.4 ghz of maakt dat niet uit?
antonvdh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 23:59   #28 (permalink)

marcgode's schermafbeelding

Standaard

helicommand is gewoon het beste vind ik. Hij stabiliseerd veel rustiger dan de andere systemen en als je hem op een schuif zet kan je bepalen hoe erg hij meehelpt.
Vol stabiel vlieg je als een coaxiaaltje. Super ontspannen en hoe meer je de gain wegneemt hoe meer "echte" heli je over houd. Ik gebruik zelf de rigid omdat mijn trex700e flybarless is.
marcgode is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 10:15   #29 (permalink)

R.Lim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcgode Bekijk bericht
helicommand is gewoon het beste vind ik. Hij stabiliseerd veel rustiger dan de andere systemen en als je hem op een schuif zet kan je bepalen hoe erg hij meehelpt.
Vol stabiel vlieg je als een coaxiaaltje. Super ontspannen en hoe meer je de gain wegneemt hoe meer "echte" heli je over houd. Ik gebruik zelf de rigid omdat mijn trex700e flybarless is.
Inderdaat, HC is goed, heb in mijn L400 rigid gebruikt, maar de rudder gyro is toch niet zo goed. Voor heen heb ik Gyrobot 700, deze is ook goed, maar niet zo gerbuiks vriendelijk.
Ik heb nu SK720 en dat is in een woord : "Super"
R.Lim is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 10:29   #30 (permalink)

marcgode's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat veel mensen elkaar napraten over de rudder Gyro ( en nooit zelf proberen ) . Ik had zelf ook al een spartan klaar liggen ( die nu te koop staat dus ) want de rudder gyro werkt fantastisch Je moet hem mechanisch goed afstellen en dan de helicommand na de trim vlucht weer neutraal stellen. ( eerst trimmen dan landen en bij min pitch de setup knop 1 seconde indrukken )Daarna vliegt hij fantastisch. De Gyrobot vond ik een drama. Geleend van iemand om te proberen maar hij bleef wegdriften. De SK720 ben ik heel benieuwd naar en beloofd veel goeds zeker met GPS. Voor mij is het ook belangrijk dat hij rustig corrigeerd en niet naar stabiel jumped ( helicam ) Verder is de support van Captron/Robbe heel goed. Ze hebben mij fantastich geholpen met de set up.
marcgode is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Electronica
Reageren

Labels
kds, spartan, stabi, stabilsatie

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten