![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2009 Locatie: Hippolytushoef Leeftijd: 25
|
hallo, ik heb een lipo accu van Esky 11.1v, 1800mah, 20C, en aan deze accu hou ik 6 en halve minuut aan vliegtijd(in hover) over voordat ie moet landen. nu is ie een paar jaar oud en zal nodig vervangen moeten worden. is het gebruikelijk dat zon accu het zo kort volhoud? ik ben trouwens ook op zoek naar vervangende lipo accu's voor niet veel. wat kan ik gebruiken bij de Belt CP met een 30A ESC?
__________________ Esky Belt CP Carbon | KDS800 gyro | 4x TowerPro sg-90 9g servo | KDS 40A ESC | 2x Turnigy 2200mAh | 1x Esky 1800mAh Laatst gewijzigd door HeliVlieger1986; 28 december 2009 om 15:08 Reden: te weinig details gegeven |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Ja, is volgens mij redelijk normaal voor een oudere lipo. Hangt een beetje af van de capaciteit en gewicht van de lipo en je tandwielverhouding, toerental en vliegstijl. Maar hoveren is ook gewoon vrij zwaar voor een heli. Denk dat je gemiddeld maximaal 8 min. moet rekenen met een elektroheli. Het het aantal Mah scheelt aanzienlijk in vliegtijd, echter zijn lipo's met een hoger MAh ook weer zwaarder, moet onder je kap passen en het zwaartepunt moet dan wel goed blijven. De C waarde van een lipo heeft weinig met vliegtijd te maken, hogere C waarden kunnen beter tegen belastings pieken, en zouden minder snel warm worden en wat langer mee kunnen gaan. Deze zijn echter ook weer zwaarder, waardoor de pieken weer wat hoger zouden kunnen uitvallen.... Gewoon even rondvragen waar andere goede ervaringen mee hebben op hun 450 heli, en die lipo's aanschaffen. Ik ga zelf eens de Hyperion lipo's proberen, die kun je ook nog tot 5C laden zonder schade aan te richten. Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
ik verbruik ongeveer 260 a 290 mah per minuut als ik vlieg. Op 80 % ongeveer zet ik hem neer, wat bij mn 2150 mah accu neerkomt op ongeveer 6 minuten vliegtijd. Die 80 % is een getal om mn lipo's wat langer levend te houden, wat op zich nog aardig lukt Ik heb nu 6 accu's van 2 jaar oud, en die doen het nog perfect. Hard 3d doe ik niet, dus grote achteruitgang zal ik ook niet merken ![]() Succes
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 59
|
bij die wat kleinere accu (de meesten gebruiken iets van ca 2200 mAh) is 6,5 min. toch een heel redelijke tijd? En zolang je die tijd haalt zou ik niet vervangen. Hooguit erbij kopen. En dan iets van ca 2200 mAh, 25C of zo.
__________________ Carboon 450 FBL; SJM180 ;Atom550 FBL ; Minimustang P51D ; Spektrum DX7 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| accu, korte vlucht, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |