![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #256 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 30 maart 2010 Leeftijd: 38
|
Die laatste vind ik tot nu toe de mooiste, ik begrijp alleen niet zo goed wat jullie toch willen met dat kruis. Dat gaat niets toevoegen aan sterkte, bedenk je dat de motor er tegenaan geschroefd zit, die is dus in 'de gemonteerde situatie' zelf al dat kruis, en sterk zat daarvoor. Ik zou dan eerder de ring in z'n geheel iets breder maken en dat kruis lekker weglaten. Is ook qua freessnedes/bouwwerk een stuk makkelijker. Als het zo verlijmd gaat worden zoals hovenstaande voorbeeld, zou ik ook denken dat het sterk genoeg is. |
| | |
| | #257 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Ik zal zo even kijken wat de diameter is, maar ik heb hem geen diameter gegeven. Ik teken in dit soort gevallen een cirkel die het midden op dezelfde plek heeft als de andere cirkel, en dan geef ik een afstand tussen de 2 cirkels aan. Mocht de diameter veranderen (de buis is toch 76mm en niet 75 bv) dan word de ring niet dunner. Uit mijn hoofd is dat 7.5mm, wat 90mm zou betekenen. Waarom heb je de afstand tussen de montage gaten zo groot gemaakt op jou tekening? De reden waarom ik het zo compact had getekend is omdat het hout dan minder arm heeft die kan breken (niet dat dat gaat met het gekozen materiaal...) en het scheelt weer iets gewicht. de bouten kunnen het toch wel aan. Is de neus van de kril niet zo overdreven sterk op die plek? Of wil je de plek van een benzine motor aanhouden wat betreft de gaten in de kist? (kan handig zijn als je hem ooit leeg wilt verkopen of je er ooit zelf nog een benzine motor op wilt doen) Kan nl allebei, vroeg me alleen af wat je reden is. Ik zou hem zelf niet met de buitenste ring maken puur om het gemak. Dan hoef je die koolstof buis enkel exact die lengte te maken en haaks. Daarnaast denk ik niet dat het er zoveel sterker op word, en je lijmrand niet veel groter. Buiten het extra werk dat je eraan heb (en enkele grammen) zie ik geen nadelen.
__________________ - |
| | |
| | #258 (permalink) | |
| Citaat:
Ik was de eerste in dit draadje die hem weg liet... Een kruis van 6mm weegt erg weinig, en die frees machine maakt het echt helemaal niks uit of hij 3 keer extra omhoog/omlaag moet per plaatje... Met die rand dikker dan kan het mogelijk zijn dat de draden niet meer makkelijk naar binnen gaan... maar dat lespinoy beter. en dan heb je het gewicht dat je wint door het kruis weg te halen al weer terug (deels iig).
__________________ - | |
| | |
| | #260 (permalink) |
| Lid sinds: 27 oktober 2004 Locatie: belgie Leeftijd: 27
|
Die diameter is niet meer zo belangrijk, ik vroeg me gewoon af waar het verschil zat tussen jouw tekening en de mijne, die vraag is inmiddels beantwoord Ik heb de montage gaten zo ver mogelijk uit elkaar gezet om de krachten over een zo groot mogelijk vlak te verdelen, uitgaande van de 4 steunpunten. Kan dus evt. nog wel wat aangepast worden. De montage gaten voor een benzine motor aanhouden kan niet, zo uit het blote hoofd was dat een vierkant van 70x80 voor een 100cc. Er ligt een carbon doek aan de binnenzijde van de firewall, dus dat zal ook wel overal even sterk zijn. De interlocks zou ik toch graag behouden, naar mijn gevoel gaat dit echt wel beter zijn, al was het maar omdat de lijmranden de torque niet hoeven op te vangen, en enkel op trek belast worden. De buitenste ring zal in principe mss niet zoveel effect hebben, maar aangezien ik de interlocks toch wil behouden maakt het ook niet uit dat ie er zit (behalve voor die paar grammen dan De buis hierop aanpassen lijkt me niet moeilijk, aftekenen, dremel met slijpschijfje, zo klaar Wat evt. ook nog kan is naar 3-4-3 of 2.5-5-2.5 sandwich gaan, en maar 1 spantje van de 3 interlocking maken, hoewel ik daar niet veel voordeel in zie. Het kruis in het midden kan eigenlijk ook weer weggelaten worden zoals Henri reeds zei. Ik had dit oorspronkelijk er in getekend ter versteviging van de buitenste 4 montagepunten. In dit geval zal het idd weinig nut hebben.
__________________ As for me, i don't have the talent, and i don't practice enough.. But i sure have fun trying! |
| | |
| | #261 (permalink) |
|
Oeps, bovenstaande is een reply op post 257, Nando typt blijkbaar iets sneller als ik Een nadeel van het kruis is bvb wel dat het inlijmen moeilijker wordt omdat je er minder goed aan kan.. Het is idd wel mogelijk om de montagegaten van een 100cc aan te houden, dat is mss geen slecht idee.. Ik ga er nog wat over nadenken, donderdag ga ik de plet ophalen (denk ik) dus dan gaan alle knopen doorgehakt worden
__________________ As for me, i don't have the talent, and i don't practice enough.. But i sure have fun trying! |
| | |
| | #262 (permalink) |
|
idd, het lijmen en nawerken van de lijm kan makkelijker zijn zonder kruis. Niet aan gedacht. Je zou duvels kunnen plaatsen. Als hij af is zoals ik hem tekende, een paar gaten boren en daar 6mm massieve koolstof duvels in plaatsen. Hoef je niet enkel op de lijmrand te rekenen voor de torq, maar ook niet voor trek en duw belastingen. (schoot me net te binnen)
__________________ - |
| | |
| | #266 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2005 Locatie: Belgium
| Coördinaten? Dat ziet er trouwens een "ZOT SPEL" uit
__________________ RC Flying, it takes a month to learn, a lifetime to master Follow 3DCollege on twitter! |
| | |
| | #267 (permalink) |
|
50°54′N, 5°25′E as ge daar zijt belt ge ma En da's wel de bedoeling eh
| | |
| | #268 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2007 Locatie: Beverst, België Leeftijd: 33
|
Ik wil de spelbreker nie uithangen, maar waarom nie gewoon monteren zoals in dit filmke? We gingen er allemaal van uit dat de montage met koolstofbuis lichter zou uitkomen maar zoals de motor in het filmpje gemonteerd is, gaat het verschil toch miniem zijn denk ik en veel minder werk.... http://www.lobsti.de/images/stories/...elektrisch.wmv Mss wa laat nu ge alles gekocht/besteld hebt ![]() In ieder geval power zat, als alles achter de rug is!! |
| | |
| | #269 (permalink) |
|
seg, hang de spelbreker eens ni uit eh De hoofdreden waarom ik dat idee meteen van de baan heb geveegd is dat ik dan weer mensen moet lastigvallen om standoff's te draaien..
| | |
| | #270 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2005 Locatie: Belgium
| Zouden ze in u geval ook niet veel langer moeten zijn?
__________________ RC Flying, it takes a month to learn, a lifetime to master Follow 3DCollege on twitter! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |