![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 18 mei 2007 Locatie: Seek and you will find Leeftijd: 39
|
Hey dat is grappig. Ben ook bezig met een CAP 580 en daar gaat een DL111 op komen. Mijn vraag was betreffende een soort van softmount ipv star op de romp. Kunnen jullie mij meer vertellen over deze hydemounts? Greetz, Thierry |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2007 Locatie: Lisse
|
Deze mounts worden sinds 1993 gemaakt door Merle Hyde ,de vader van Chip Hyde. Ze worden op bestelling en op maat gemaakt voor de motoren tot 330 CC . Niet goedkoop ,voor een Mount voor een Da 100 betaal je ongeveer 180 Euro.Zal voor een DL 111 ook wel zoiets zijn. Er zijn goedkopere oplossingen,ook veel discussie of het wel nodig is voor de tweecilinder motoren. Ik gebruik ze in alle motoren inclusief de E motoren. Alle mounts die ik heb gekocht zijn nog in gebruik,er is een levenslange garantie en er is volgens Merle nog nooit eentje teruggekomen,crashes uitgezonderd. CPLR de huidige wereldkampioen gebruikt al vele jaren de mounts op alle modellen. De filosofie , ga maar eens een rondje rijden met je auto als alle rubbers uit de motorophanging zijn gehaald en de motor star is gemonteerd. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2005 Locatie: Belgium
|
Ik snap niet goed waarom die voor de L anders is dan voor de andere DA? Die ophaning etc is toch nog hetzelfde... of is dat omdat hij iets minder weegt etc... Wat weegt zo een ding.
__________________ RC Flying, it takes a month to learn, a lifetime to master Follow 3DCollege on twitter! |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2006 Locatie: Limburg Leeftijd: 20
|
Ik ben op het moment een 2,6 meter kunstvluchttoestel aan het afbouwen. Hierop wordt een 3W106 gemonteerd. Ik overweeg in verband met geluidsreductie een hydromount te monteren. Maar ik heb niet de beste ervaringen met een motor welke is opgehangen met rubbers. Ik heb al enkele keren gescheurde uitlaatbochten gehad. Deze hydromount van Chip Hyde lijkt mij op het eerste oog wel een goede keus en is eenvoudig te monteren. Ik heb wel enkele vragen. Misschien dat deze beantwoord kunnen worden door een ervaringsdeskundige. - enig idee van de geluidsreductie met deze hydromount? - kan de motor op afstandbusjes op deze hydromount gemonteerd worden, of kan deze alleen direct op de hydromount geschroeft worden? - wat is het gewicht van deze hydromount? |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Jurrien, De Hydemount weegt 247 gram voor de DA 100. De geluidreductie bedraagt 3-4 DBA Ja de mount is zo stijf dat deze ook met busjes gemonteerd kan worden. Wordt ook gemaakt voor de DA 50, en deze motor is uitsluitend geschikt voor montage op busjes. Na al een behoorlijk aantal vluchten met de Ultimate zijn de bochten nog steeds heel . de Ultimate is inmiddels op de voor de grote modellen lage waarde van 81 DBA aangeland, de 7 m1 meting 4 zijdig rondom. Ook het flexibel ophangen van de dempers draagt hieraan bij. De motor klinkt doffer en geeft geen resonantie door aan het model. hierdoor worden bijgeluiden geminimaliseerd. |
| | |
| | #37 (permalink) |
| ![]() Vandaag kwam na veel omzwervingen de romp binnen. Tussen de Kerstpost moet je dit soort zaken niet versturen. Zeer goed verpakt , het demonteren van de verpakking was een half uur werk.Natuurlijk de papierbak afgesloten voor het vuurwerk De kwaliteit is zeer goed , eigenlijk wat je er van mag verwachten. Zonder voorkeur, ZN kwaliteit,niets op aan te merken,evenals Delro. Alle passingen goed ,naden perfect. alleen de aanzet naad schuren. De kleuren kunnen er zonder witte verf zo opgespoten worden. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 18 mei 2007 Locatie: Seek and you will find Leeftijd: 39
|
Bij deze zitten de hoogte roeren wel op de originele hoogte. Volgens Matt Chapman heeft ie dus veel last van het rudder effect in knife edge. Mooie bak gaat dit worden. Ik blijf het goed bijhouden. Greetz, T |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
2m38 span, en daar ga je een 100 op monteren ? is die poweroverschot verenigbaar met de gewichtstoename van zeg maar een 80cc 1 cilinder ? Wat is je streefgewicht ? | |
|
| | #42 (permalink) |
|
Dit is dezelfde verhouding als mijn Ultimate , 2m1 spanwijdte 10.2 Kg Met een romplengte van 2.20 m1. Deze vlieg ik ook met een DA 100. Door dit enorme poweroverschot kan ik met 4000 RPM oneindige stijg vluchten uitvoeren bij een geluidniveau van rond de 80 DBA. Een 28X 12 tweebladprop is hierbij stiller dan een 3 blad 25 of 26 inch. Voor de Cap ga ik hetzelfde principe toepassen de 27 X10 Wide van Seyer geeft opmerkelijke resultaten in geluidsreductie. De Ultimate kan ik hier niet mee vliegen,de 10 spoed geeft in combinatie met het dubbeldekker effect zoveel rem dat in de downfiguren gas moet worden gegeven. Ik denk met de Cap wel met de 10 spoed te kunnen vliegen. Het streefgewicht ligt onder de 11 kg. De romp weegt evenveel als de ultimate romp en ik heb maar 1 vleugel in 2 delen. Voorts zijn alleen de servo s en de Emcotec anders. |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Voor het plaatsen van de Servo s in het Stabilo overweeg ik deze zodanig te plaatsen dat het aangrijp moment van het hoogteroer in het midden plaatsvind. Heeft iemand hier ervaring mee tot nu toe plaatste ik de Servo s altijd in het dikste gedeelte bij de wortel |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 december 2005 Locatie: Paal (België) Leeftijd: 29
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |