![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
CA. ![]() 'tis bijna kunst. Ik zat me bij Alexzzz z'n e-evolution montage topic te ergeren aan de sulivan kabels. "Weegt haast niks" Als je niet wilt dat de kabels langs elkaar schuren lijkt mij dit voldoende, 2 korte stukjes van een dun rietje, een kort stukje krimpkous en 2 mini drupjes ca. Maar ik moet eerlijk bekennen dat dit mijn 1e pull-pull is op iets boven de 150g ![]() ![]() Ik heb 1 bewegend roer! Het rudder heb ik wat heen en weer laten gaan, met een alu hevel iets kleiner dan de rode plastic hevel, veel uitslag heeft ie niet. Maar dit laat ik zo en verminder ik mss zelfs als ik het niet nodig heb voor het programma. Kan iemand wat graden noemen voor de roeren die hij gebruikt (en bij welke vliegstijl)? Daarnaast vind ik hem langzaam gaan, heeft natuurlijk ook met de kleine uitslag te maken icm max servo travel. Iemand een mening over 2s A123 1100 op de hitec servo's? Ik weet dat het volgens de spec's niet kan... Morgen wat berichten zoeken over hitec's die gebruikt worden op 2s a123. Verder wat kleine dingen gedaan, zit nu over de ontvanger plaatsing na te denken, R606FS zou beter uit komen, stekkers van bovenaf, kleiner en lichter...
__________________ - Laatst gewijzigd door nando; 6 april 2009 om 03:31 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Gelderland Leeftijd: 37
|
Hoi Nando, mooi ding, ben benieuwd hoe hij er vliegend uitziet. Ik heb nog wel 10mm alu spacers van m'n hyperion over. Zijn 15g totaal. De a123 2s1100 ga ik ook niet gebruiken dus als je interesse hebt dan hoor ik 't wel een keer.
__________________ The problem with the future is that it keeps turning into the present. www.armc.nl www.vmvc.nl www.f5b.nl |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Klopt Johan; je zou denken dat als het scharnier omhoog wijst dat dan de lijm niet omhoog kruipt, maar dat doet het helaas wel......
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Citaat:
Trouwens; met die altijd vreselijke winden in NL, wil je je kist zeker niet te licht hebben itt indoor F3P.... Morgen de maiden?
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ Laatst gewijzigd door Alexzzz; 6 april 2009 om 19:39 | |
| | |
| | #37 (permalink) | |
|
Daarom de naald, ik begin halverwege het scharnier. Je kan het trouwens goed zien als het bovenin komt. En het scharnier blijft mooi gecentreerd en recht. Aan de ander kant doe ik het zelfde voordat ik op het scharnierpunt begin. Moet ik deze methode echt veranderen? Citaat:
Volgens mij kan ik zonder problemen 2s a123 gebruiken. En ondanks dat ik niet echt voor een losse ontvanger accu ben, als de servo's er daadwerkelijk sneller door gaan heb ik een beter vliegend toestel... straks maar eens bekijken met m'n 2300 pakket. Bec weegt zoon 10g, die kan eruit. Of ik neem een super simpel 70 ipv de plush 80. scheelt 28 g volgens hobbycity. Een 2s A123 1100 is zoon 85g? Beide ailerons hebben een stekker, en hebben bewogen. Uitslag is bijna maximaal. Dat zal zeker nog terug geschroefd worden. Vleugels zijn voor het eerst vastgeschroefd, dat ging aan 1 kant toch wel erg lastig, ik moest erg hard de vleugel tegen de romp aan duwen, de 1e kant dus de vleugelbuis is niet te lang. Nu een instelhoekmeter ophalen.
__________________ - | |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ik hoop morgen idd de maiden te doen, maar er moet nog een hoop gedaan worden. Het stabilo, hoogteroer en motorkap monteren. Regelaar en rudder servo solderen, motor echt monteren, zit nu tijdelijk. Regelaar en accu een plek geven, zwaartepunt bepalen. Lift generators plaatsen, eventueel wielkappen. (mss niet voor de 1e paar vluchten)
__________________ - |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Pfuu, das niet mis, ik zou met de 2 meter Evolution zelfs met een 20 grams 2s360mah nog ruim genoeg hebben....... (50 mah per B vlucht, ongeacht de wind)
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Weer wat verder, als het moest zou hij nu kunnen vliegen. Maar een hoop kleine dingetjes moeten nog. Onderkant ![]() Hoogteroer aansturing. Iets anders dan de ailerons, ik vond een 2mm en 2,5mm staafje. ![]() Motor met Johan z'n hyperion spacers. ![]() Regelaar erop, Super simpel 70. Ik ga met 2s A123 beginnen.
__________________ - |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Hmm net mn voorraad spullen doorgezocht voor de spacertjes die ik nog had, kom ik erachter dat je ze de volgende pagina al hebt Ik heb nog wat spacers die 13mm zijn, maar wel een stuk dunner. Mocht je het nog nodig hebben dan hoor ik het wel.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Ja dat komt mss nog, had wel ergens een stok van ongeveer de juiste diameter geloof ik. Maar gelukkig moet ik een stuk minder afstand overbruggen. Daarnaast is dit imo gewoon een verouderde bouwmethode, de wind 110 is een stuk beter, kan je motor ook goed om gemonteerd worden. En kan je makkelijker een spinner-motor gebruiken. Trouwens, over de CA scharnieren, in de manual staat ook eerst het roer lijmen en dan plaatsen. Ik heb behoorlijk aan de roeren lopen trekken en die gaan echt niet los. Maar bij de volgende kist ga ik het wel anders doen 'k ga weer verder met bouwen. Vanavond op het vmvc veld de maiden.
__________________ - |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
De 2s 1100 A123 van johan is wel errug zwaar, 4mm˛ kabel, 3,5mm goudconnectoren, lange balans kabels die dik genoeg zijn om de ontvanger te voeden, veel krimpkous. Nu 97g en das teveel, maar zou nog wel wat vanaf kunen als ik hem sloop en opnieuw opbouw. Eerst maar eens kijken of de servo's zichtbaar sneller gaan. Weet niemand een mooi schakelingetje om van 7-8,4V naar 6,5V te gaan welke 3A aankan? Een 2s 240mah accu weeg 13g en heb ik er 6 van.
__________________ - |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |