![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Weet niet of ik het hier op de juiste plaats post maar ga het toch proberen Ben al geruime tijd met tictocs bezig maar krijg het niet voor mekaar om deze perfect uit te voeren, als ik begin aan mn tic toc wil de heli steeds dalen, maw krijg hem niet uitgevoerd op dezelfde plaats. En als ie toch een beetje gaat wijkt ie weg naar rechts...wat doe ik fout? Meer cyclic ipv pitch geven? Of gewoon nog meer oefenen...
__________________ Do not run out of altitude and experience at the same time, the result will be expensive. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Copy uit dit topic: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...deo-topic.html Tic Toc De Tic Toc is een a-symetrisch figuur. Het lijkt symetrisch maar dan kill je de head-speed. Wat doen veel mensen: - Pitch en cyclic tegelijk heen en weer. - Dit werkt aardig op de sim maar zodra je die in het echt doet ![]() - Je verliest snel hoogte en killed de headspeed. Hoe moet je hem in feite doen? Je moet EERST lift creeren voordat je de cyclic er in zet. Als je te vroeg cyclic geeft sta je al snel verticaal en je hebt geen lift meer. Doe hem zo: - Begin BV horizontaal - Geef eerst pitch - Dan Cyclic er bij geven waardoor je de draaiing gaat maken - Als de heli vertikaal staat ga je al pitch verminderen, Cyclic blijft ongewijzigd - ben je 3/4 in je Tic, dan cyclic verminderen - Lig je op de rug, dan reverse order - Pitch - Pitch Cyclic - Pitch verminderen - Cyclic verminderen - Reverse Je ziet dat de Pitch 1/4 voor loopt op de Cyclic. DAT maakt het moeilijk !!! Maar als je dit goed beheerst kun je de Tic Toc zo langzaaam en snel als je wilt doen, zonder verlies van headspeed. Verlies je BV teveel headspeed? Leg de heli gewoon even horizontaler zodat je meer lift geeft als je terug komt. De motor komt dan weer een beetje op adem. Filmje (Mode1): http://www.jupiter-venlo.nl/Moves/TicToc_Mode1.wmv Filmpje (Mode2): Binnenkort
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Blijkbaar niet zo gemakkelijk dan ik dacht...ik zal dit eens proberen en dan veeeel oefenen denk ik
__________________ Do not run out of altitude and experience at the same time, the result will be expensive. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |