Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Heli-Pilot's Mess > F3C & D3D

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 20 juni 2010, 12:10   #76 (permalink)

jhrrekers's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Mooi dat je tevreden bent john.

Ik vond het gezellig en leuk om te doen.

Inderdaad word het tijd voor nieuwe accu`s, de ouwtjes doen het nog maar echt perfect is het niet meer.

Tja onze hobby kost nu eenmaal veel geld. En 6s 5000 zijn gewoon aan de prijzige kant. Goed kijken naar welke het goedkoopst is, denk eraan dat in het buitenland vaak goedkope accus beschikbaar zijn maar dat ze toch weer duurder worden door verzendkosten en evt douane kosten. En voor hele goedkope accu`s van onbekende merken zou ik persoonlijk niet gaan, dat is voor iedereen natuurlijk hun eigen besluit maar dat is mijn persoonlijke mening.

We zien je op de wedstrijd in Venlo.

Groetjes

remon
Oud 24 juni 2010, 22:31   #77 (permalink)

Super john's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Afgelopen week als een dolle wezen oefenen, er stond toch wel een aardig briesje en viel het strak hoveren zeker niet mee. Ik merkte nu vooral dat mijn slechte accu's mij na enige minuten parten gingen spelen omdat die niet de gehele figuren ronde dezelfde power konden leveren. Na 3 minuten had ik de grootste moeite om de heli op hoogte te houden.

MAAR....ik heb van Cees een 6000 mah accu gekregen om te kijken of het dan beter ging. Tja ik heb enkele dagen zitten twijfelen en heb toch maar de accu laten komen. Hij is een stuk groter dan mijn huidige accu's maar hij past prima. Tevens is hij ongeveer 120 gram zwaarder dan mijn huidige accu's, ook dit verschil valt enigzins mee m.b.t. eventuele problemen met het zwaarte gewicht. Ik zal morgen kijken of ik het nog iets kan verschuiven.

Ik heb er vanavond mee gevlogen en kwa power viel het wel mee t.o.v. mijn huidige accu's niet opmerkelijk meer of zo maar de power is nu tot het eind toe beschikbaar. Dus ook tijdens de laatste figuren zakt de heli niet in omdat ik minder power ter beschikking heb. Oke ik heb maar 1 vluchtje gemaakt maar ik ga met iets meer vertrouwen naar Venlo toe.

Ik heb afgelopen week ook wat aan mij zender houding gedaan en dat was ook zeker zichtbaar. Ik heb mijn zender iets hoger gehangen en de sticks iets langer gemaakt. Door deze aanpassing heb ik het gevoel dat ik iets "strakker" kan sturen. Ook heb ik de expo hoger gezet en vlieg met 40% expo. Dit is echt een kwestie van doorzetten en dan zie je vanzelf dat de correcties minder worden en strakker vliegt.

We zullen zien....
Oud 25 juni 2010, 09:28   #78 (permalink)

heimhelicopters's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Ik ga er morgen eens even lekker voor zitten. Ik ben reuze benieuwd!!
Oud 25 juni 2010, 13:15   #79 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heimhelicopters Bekijk bericht
Ik ga er morgen eens even lekker voor zitten. Ik ben reuze benieuwd!!
oh oh, ga mij nou niet onder druk zetten he.
Oud 27 juni 2010, 22:52   #80 (permalink)

Leeftijd: 31
Standaard

Alles is goedgekomen John!

Je hover is erg netjes en je begrijpt het wedstrijd aspect erg goed!
Opvallend om te zien was dat jij vrijwel als enige iedere keer netjes in het midden begon, dat scheelt al gelijk punten, goed bezig dus en ga zo door!

Greetz,

Michiel
Oud 28 juni 2010, 17:13   #81 (permalink)

laurens's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Inderdaad, als je zo doorgaat en langzaam aan moeilijkere figuren gaat doen, dan kom je er zeker.
Oud 28 juni 2010, 19:47   #82 (permalink)

heimhelicopters's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Ja,

het was duidelijk je hebt de afgelopen weken er hard voor gewerkt geknokt en weet ik al wat niet meer... Oja geld uitgegeven natuurlijk....
Maar nu het spul dan voor mekaar is blijkt ook nog dat de vliegkunsten uit de kunst zijn.
Super mooi gedaan. Je naam op het forum is hierbij bevestigd: Super! John!

Steven.

Ik heb net even de scorelijst nagekeken: WoW John , Dat zijn hoge cijfers. En ze hebben sinds dit jaar echt betekenis want de jury deelt ook gewoon 2en en 3en uit als er veel fouten in een figuur gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door heimhelicopters; 28 juni 2010 om 20:16
heimhelicopters is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 20:49   #83 (permalink)

Standaard

Steven, ik heb de 2 weken voor Venlo zo goed als elke! dag minimaal 2 hover rondes geoefend bij een stevige wind. Daar komt bij dat ik ook diverse zaken aan de heli heb aangepast, al met al zaken die dus wel degelijk zin hebben gehad.

We gaan stug door, ben net weer terug van een oefen sessie, ben nu aan het zijwaarts hoveren verder aan het oefenen en heb ook verschillende malen een pirouette geprobeerd maar dat ging voor geen meter. Maar het was de eerste keer en het zal mij lukken!

Maar ehhh hoe kom jij aan mijn rapportcijfers? (edit ahhh gevonden)

Laatst gewijzigd door Super john; 28 juni 2010 om 20:55
Super john is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 11:28   #84 (permalink)

Edwin's schermafbeelding

Standaard

Hallo John,

een jaar verder in deze post ben ik benieuwd hoe het je allemaal is vergaan vanaf je laaste posting. Heb je het hooveren en vliegen in stevige wind een beetje onder controle gekregen?
Alle settings mbt expo en/of DR ook goed staan in je zender?
Zelf vlieg ik n u ook met de 600 en 700 in stevige wind, zelfs met 4,5 Bft. Het is hard werken, maar het kan.
Betekent wel een aanslag op je concentratiepeil in harde wind vliegen!

Grt
Edwin
Edwin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 17:07   #85 (permalink)

Standaard

Edwin: We zijn idd een jaar verder en heb ondertussen al een heel hoop bijgeleerd. Ik hover niet meer met de 600 omdat ik nu een 700F3C tot mijn beschikking heb. Deze machine hovert vele male beter en makkelijker dan de 600 omdat die veel meer geschikt gemaakt is voor het hoveren.

Hoveren kan je met elke heli maar ik richt mij serieus op het F3C vliegen en dan is het hoveren van een hele andere orde. Bij het precisie hoveren komen nog veel meer zaken kijken. Ik heb ondertussen op mijn heli al echte wedstrijdbladen zitten en dit is echt een sprong vooruit. De Align 700F3C hovert in windstil weer of met een lichte bries echt strak maar zodra en een windkracht 4 of meer is dan heb ik nog steeds mijn handen vol aan de heli om de wedstrijdfiguren netjes te vliegen.

En hier zit dan ook direct het verschil, zoals ik al eerder aangaf met elke heli kan je hoveren. Het hoveren met een schaalheli of voor de fun is niet te vergelijken met het hoveren voor wedstrijdfiguren hier komt het (eigenlijk) op de cm nauwkeurigheid aan. Uiteraard is dit alleen voor de wereldtop piloten van belang maar ik probeer wel serieus de hover figuren in verschillende omstandigheden zo goed mogelijk te vliegen.

Bij het wedstrijd vliegen heb je met 3 aspecten te maken:een goed afgestelde heli, de persoon die de knuppels heen en weer haalt en trainen! Ik ben met alle 3 de aspecten bezig en ben zelf op dit moment de zwakste schakel. Al mijn bevindingen kan je ook in mijn andere topic lezen:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...klasse-21.html.

Verder ben ik ook veel aan het experimentern geweest met expo en D/R en daar ben ik eigenlijk al uit. Mijn enige aandachtspunt voor de heli zijn toch aanpassingen doen om ervoor te zorgen dat de heli wat beter te controleren is tijdens stormachtige omstandigheden en moet ik zelf meer trainen om beter te kunnen anticiperen op de harde wind.
Oud 12 juli 2011, 22:28   #86 (permalink)

Leeftijd: 32
Standaard

Het lijkt mij leuk om een keer een heli evenement te bezoeken en ben van plan naar de 3d masters te gaan. Ik kan aleen zondag, en zal ook in mijn eentje komen.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik daar kan verwachten. ik vlieg nu 2 jaar en ben wel een dikke addict geworden. Ik weet dat ik zelf geen kans krijg daar te vliegen, en dat maakt me niet zo uit. Kan ik me daar als aleenstaande een beetje met die mensen mengen daar? ben benieuwd wat voor een mentaliteit ik kan verwachten.

Hoe laat zal het daar interestant zijn om aan te komen? 't is wel 1,5 uur rijden voor mij...

Groetjes, Rasmus
sp00fman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2011, 21:48   #87 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Gewoon een ongedwongen mentaliteit Rasmus.
Er is van alles om te bekijken in de stands, het wedstrijdvliegen uiteraard wat sowieso gaaf is om te zien.
En helifreaks zijn wereldwijd hetzelfde, aanspraak genoeg vermoed ik zo

Het programma voor Zondag:

Sunday 24 July 09:00- 17:00:
Masters Flight to Music
Experts and Masters Finals
Synchro Competition Round 2
Demonstration Flying through the day
Victory Flights
Oud 13 juli 2011, 22:33   #88 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

666yeti666's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

3DMasters is HET evenement van het jaar !!! Daar moet je als helifreak bij zijn. De vluchten zijn onvoorstelbaar mooi, strak, heftig en spektakulair.
Er lopen flink wat mensen van het forum rond, dus gewoon gaan een stoeltje meenemen en lekker genieten van al het moois !!!

Bas
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Heli-Pilot's Mess > F3C & D3D
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten