![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Ik vlieg op dit moment regelmatig met mijn Trex 600, rondfladderen gaat prima. Ik ben nu vooral het nose in veel aan het oefenen en dat valt zeker niet mee. Maar ik wil verder een stall turn lukt redelijk en gaat steeds beter omdatik dit figuur "durf" te vliegen. Maar ik wil meer, n.l een looping en rollen met de heli maar ik durf het niet Ik oefen regelmatig op de sim maar in het echt is het altijd anders dan op de computer dus ik vraag mij nu af hoe ik het nu het beste kan aanpakken. Ik heb ook een 450 en deze crashen kost weliswaar minder maar de 600 vliegt zoveel stabieler dan die 450 dat ik binnen niet afzienbare tijd alleen maar met de 600 vlieg ben ik bang. Hoe hebben de (nu) ervaren vliegers dit in het verleden aangepakt? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Heel veel simmen en je voelt vanzelf wanneer 'het' moment daar is... Als het nog niet lekker voelt gaat het vaak ook fout. Lekker zo door blijven vliegen, vertrouwd raken met die stallturns en als het moment daar is draai jij zonder erbij na te denken een looping of een roll. Je hebt dan een bepaalde 'groove' waar je in zit en het gewoon doet. Beetje het fly it like the simulator idee waarbij je op gevoel zonder na te denken rondvliegt. Achteraf denk je dan ook vaak 'dat was easy!' Last but not least: hoogte is je vriend bij het uitproberen van nieuwe dingen!!! Groeten, Tjerk PS: jammer dat we niet even gesproken hebben in Meerhout, ook geen idee dat je er was!
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Je kunt dus wel de stall-turn, mijn tip is om nog even te wachten met loops en rolls en de stall-turn te perfektioneren. Probeer hem eens van de andere kant of recht voor je zodat je kunt zien wat de heli doet. Beter 1 goed figuur dan 3 slechte ! Heus, die andere figuren komen vanzelf.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juli 2007 Locatie: Bussum
|
Ik ben het met Tjerk eens dat veel simmen van groot belang is voor je vaardigheid. En zeker als je buiten gaat vliegen moet je weer een level hoger omdat de sim en een echte heli een adrenaline verschil hebben ... en daar moet je dan even doorheen, goed 2 jaar geleden durfde ik echt geen rondjes te vliegen, ik werd er helemaal gek van uiteindelijk heb ik mezelf eens goed toegesproken en ben toen lekker hoog gaan zitten met de heli en ontdekte dat als je iets voor het eerst doet je daarna al 2x zoveel minder angst hebt. Kortom gewoon doen en als je bang bent om je mooie heli stuk te vliegen nou dan heb ik goed nieuws die gaat vroeg of laat toch wel stuk ha ha .. daarnaast heb ik een goede ervaring om vaak met meerdere piloten samen te vliegen 1 om te zien hoe anderen leren 2 voor de motivatie en 3 voor de gezelligheid. Succes man (de aanhouder wind)
__________________ 3DHELIFREAKZ.NL www.rchelinews.nl HobbyManiac.com sponsord mij als RC Maniac Piloot op het veld met de GAUI X5 X7 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Leeftijd: 38
|
Inderdaad, En als je voelt dat je er klaar voor bent zorg er altijd voor dat je aanvliegroute ruim en recht is. Hoe beter de aanvliegroute hoe minder moeite je hebt met het figuur. Ik denk dat je zaterdag de mensen in de fai klasse ook hebt zien vliegen, die nemen ook een aanloop van heb ik jouw daar, maar het helpt wel, doe niets overhaast, en voel je dat de heli niet lekker ligt in de aanvliegroute breek het af en vlieg nog een rondje. Neem je tijd, beter een keer overvliegen dan de heli prakken. remon |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@Henry: dat ik de heli een keer crash dat weet ik maar te goed. Maar om "zomaar" eens een roll te oefenen en dan maar zien of ik hem heel hou is geen optie. Vandaar dat ik tips vraag de de vliegers die voor hetzelfde hebben gestaan. Nose in heb ik enkele maanden voor het eerst gedaan en het gaat steeds makkelijker. Maar het corrigeren als je verkeerd uit een roll komt dat is mijn grote angst. Dat je eerst roll of looping nergens op lijkt ..oke maar het is maar de vraag hoe de heli uit deze verkeerd gemaakte figuur komt en of ik dan genoeg "ervaring" heb om de boel te redden. Ik ga maar wat vaker achter de sim zitten en proberen en met de echte heli die figuren die ik een beetje beheers verder oefenen. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
| Citaat:
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
De eerste is altijd eng. Maar eea is natuurlijk te ondervangen. De meeste figuren zijn op te delen in partjes en als je je voor elk deel een "bail out" bedenkt maak je voor je zelf het einde zichtbaarder. Ik was vroeger bang dat mijn heli het figuur niet zou kunnen of (en dat noem jij ook al) dat de heli iets heel anders gaat doen dan wat jij wilt dat ie doet. Je geeft aan dat de stall turn al aardig gaat. De stall turn is al het eerste deel van de looping! Als je de heli een goed eind rechtdoor de hoogte in krijgt voordat je de turn maakt dan weet je dat de looping ook gaat lukken! Remon geeft aan dat de aanvliegbaan belangrijk is, en dat is ie ook. Vlieg eerst een paar keer op volgas in een kaarsrechte baan voor je langs. Kijk dan eens of de heli erg gevoelig is op de rol rond het middelpunt van je knuppel. Als hij erg gevoelig is zou ik het wat minder nerveus maken met expo. Dit om te voorkomen dat je tijdens je eerste loopings met een "verkeerde " stick input een wegdraaiende actie krijgt. En dan uiteindelijk zal het er toch een keer van moeten komen dat je de looping maakt. Hou altijd 2 fouten lucht onder de rotor! De eerste loopings komen n.l. lager eruit dan ze erin gingen. Tenzij je een natuurtalent bent natuurlijk... De rol hoef je je nog minder zorgen om te maken. Daar kan weinig mis mee gaan. Als je rol rate maar hoog genoeg is. Mijne maakt een volle rol in 1 a 2 seconden. Probeer met en zo hoog mogelijke snelheid erin te gaan. ook hier weer zorgen dat je in een mooie rechte baan komt aanvliegen. Ik zet meestal de heli weer wat vlakker voordat ik de rol inzet , maar dat hoeft niet. Ik doe dat wel omdat ik dan als de heli inverted is iets minder negatieve pitch nodig heb. Maar ik heb daarmee ook dat de snelheid iets meer afneemt tijdens het figuur. Jou pitch instellingen zijn heel prakties voor de rol zoals je het nu hebt. Enne iemand naast je die het allemaal al gedaan heeft en jou erdoor kan praten is een goed plan! Succes Steven en ja, achter af valt het allemaal erg mee, je hebt een prima heli die het allemaal makkelijk kan! |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Haha ja, ik ben geen knvvl lid en moet dus een licentie kopen van ik dacht 70 euro. En 70 euro voor 1 wedstrijd en inschrijfgeld, dat is voor mij echt teveel van het goede. Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
het hoeft niet. Als je in de b-klasse wel KNvvl lid bent kun je bij de knvvl ook nog een prijs winnen. Er zijn er meerdere die geen lid zijn en wel in de b-klasse meedoen. Dus kies 6 (Hoover) figuren uit en doe mee in Venlo! Dan heb je al een goed beeld van hoe een wedstrijd verloopt. kun je volgend jaar moeilijkere figuren gaan vliegen. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zal er alles aan doen om mee te doen, was al serieus de hover figuren aan het leren maar nu met een "echt" doel! Maar ehhh hoe kom ik aan een caller? vrijwilligers? ( Tjerk, ik heb mijn onderschrift al aangepast | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Precies, dit kun je op de dag zelf makkelijk regelen. Juist de ervaring gebruiken van een geroutineerde caller is aan te raden. Als ik niet jureer wil ik je ook wel callen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |