![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Afgelopen dagen definitief gesloten om direct met de eerst volgende wedstrijd ronde in de sportsman class mee te gaan vliegen. Ik heb nu 6 hover figuren uitgezocht meer ik heb nog wel een paar vragen. Ik hoop ze zo duidelijk mogelijk uit te leggen. 1e:Positie van de piloot tijdens de vlieg figuren Onderstaande staat in de reglementen: ![]() Maar tijdens de wedstrijd in Meerhout zag ik regelmatig piloten op ander plaatsen staan, ik hoorde toen dat het wel toegestaan was om buiten de cirkel te staan. Mag het nou wel of niet? 2e:Vlieg figuur "High Hat" ![]() Volgens mij moet het zijn:"De heli vliegt 2 meter vooruit,stoppen.Verticaal stijgen tot ca. 4 meter hoogte, stoppen, verticaal dalen tot ooghoogte, stoppen.Vervolgens vooruit vliegen tot boven de andere zijkant vierkant. Ik mis volgens mij de "stop" momenten. 3e:Vliegfiguur "Cirkel met de staart naar Piloot. ![]() Er staat dat de piloot tussen vlag 2 en 3 staat: ![]() Er staat ook dat de staart richting de Jury wijst?? maar dan staat de neus richting de piloot dus is het "nose in". Moet er niet staan "staart wijst richting piloot" ? Ik hoop dat er lezers zijn die hier wat duidelijkheid over kunnen geven.
__________________ In 2012 weer meevliegen met een Align 700E F3C in de Sportsman Class -> the way to F3C ? Info F3C:check->Dutchf3c Sponserd by:2brothers Laatst gewijzigd door Super john; 10 juni 2010 om 20:37 |
| | |
| | #2 (permalink) | |||
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
| Citaat:
Wanneer er "side-in" omschreven wordt in de figuuromschrijving zoals de 2x 2-punts flip zijn we daar strenger op. Wanneer een piloot tijdens de eerste ronde toch tail-in het figuur uitvoert zal deze daar door de jury op aangesproken worden en moet hij de 2e ronde zich daar aan houden. Citaat:
Citaat:
Als je nog meer onduidelijkheden of foutjes vind horen we dat graag. Bedankt, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |||
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Huuuuu ben ik nou gek? ik ben het nog eens aan het terug lezen maar volgens mij zijn er figuren aangepast! Ik heb enkele weken de lijst uitgeprint en daar "stond" eerst dit: ![]() Vandaar mijn opmerking. Maar hoe streng kijkt men nu dan als ik bij sommige figuren buiten de cirkel staat? Edit: Aaahh, ik kijk weer even op de site en daar staat dat de figurenlijst per 25-5-2010 is aangepast. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
| Citaat:
Bijvoorbeeld zijwaards hoveren en dan toch recht achter de heli staan maar 90 graden gedraaid tov de jury is niet de bedoeling.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Leeftijd: 38
|
Hey John, Ik was vorig jaar ook al meerdere keren in de war door figuur beschrijvingen. Vergeet niet dat het een instapklasse is en je door de jury op veel punten aangesproken word, ze geven dan goeie tips over hoe je iets kunt doen. Je kunt ze ook altijd vragen als je vragen hebt, ook de andere piloten zullen waar mogelijk je helpen met dingen die je graag wilt weten. Overigens schoot me net nog wat te binnen, je vroeg in een ander draadje over hoe je expo en dual rate gebruikt. Ik heb afgelopen weekend nog staan napraten met Cees verplaenke die FAI/F3C vliegt. Ik vroeg hem hoeveel expo hij had. Ten eerste vloog hij de hover figuren al met dual rate (hoe veel weet ik niet) en met 50% (!!!) expo. Missschien heb je er wat aan. Groetjes remon |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@Remon, alle tips zijn welkom! Ik heb kop van mijn Trex 600 al aangepast en ben nu ook met expo aan het experimenteren. Ik zal de komende sessie de expo eens op 50% zetten en kijken wat het doet. Ik heb de afgelopen weken een hoop zaken geprobeerd en dat is echt de weg die je moet bewandelen Veel vliegen en veel proberen. Ik heb nu 6 hover figuren gekozen en ga die als een dolle oefenen. Ik zal figuur 9 "high hat" nog eens een paar keer door lezen want ik begrijp hem nog niet helemaal |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
En ik wil nu niet direct als leek het allemaal beter weten. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Toch maar even een tekening voor je gemaakt! ![]() 1-2 / 3-4 geeft "tussen de pylonen" aan. De oranje stipjes zijn de stops. Hoop dat het nu duidelijk is Groenten, Tjerk (chips nog een fout in die omschrijving.. zucht.. Te veel hooi op m'n vork)
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Vandaag eens mijn uitgekozen hoverfiguren eens serieus wezen oefenen. Ik ben nog bezig met het fine tunen van mijn heli zie hier http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1710185 de uitkomsten van de aanpassingen. Maar ben tegelijkertijd de figuren aan het oefenen, dus heb gisteren eens een paar pionnen gekocht en de veld uitdeling uitgezet. In het verleden had ik zo globaal ook eens wat figuren gevlogen maar ik het veld uitgezet heb is het ineens veeeeel groter en moeilijker. Ik heb 2 rondes met mijn uitgekozen figuren gevlogen en het leek nergens op Maar alle begin is moeilijk en zal de komende weken proberen elke dag minimaal 2 rondes met hoverfiguren te vliegen! Ik kom er weer achter dat het bij sommige figuren verdraait moeilijk is om in de piloten cirkel de figuren te vliegen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welke figuren ik precies wil gaan vliegen, ik oefen er verschillende en zie dat sommige gewoon te moeilijk voor mij zijn. Ik ben er dus nog niet helmaal uit en vraag mij af hoe figuur 7 "knoop"er nu uit ziet. Ik heb even snel getracht een tekening te maken van hoe ik denk dat hij er uit zien, de vluchtbaan heb ik met pijltje aangegeven ( mijn vluchtbaan ziet en net zo uit als op mijn tekening Moet het figuur zo gevlogen worden? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Aan de knoop ga ik me niet wagen, maar hier krijg je zeker respons op van andere Dutch 3D mensen. Ik heb nog wel een tip om goed hover figuren te vliegen: Pas je headspeed hier op aan! Ik zie heel vaak mensen met een headspeed hoveren waarop ik met gemak kan 3D vliegen. Dat is zonde want ten eerste wordt je heli heel erg gevoelig op zowel cyclic als collective inputs en belangrijker nog het is gevaarlijker. (lees: er is meer schade aan de heli door de grotere opgeslagen energie door het hoger toerental) Leuk dat je meedoet en tot volgende week! @Walter, ik neem aan dat er een BBQ is, kunnen we al inschrijven? Anders bij deze 1 persoon. (sorry Laura komt weer niet mee, laatste voorstellingen) Greetz, Michiel
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
John: ![]() Bron: F3C reglementen sectie 5_4 KNVvL De knoop, het figuur wat niemand kiest omdat het voor zowel de piloot als de jury een erg onoverzichtelijk figuur is. Daarbij is het een erg lang figuur (hierbij tussen neus en lippen door nog een andere tip) waardoor je ook veel tijd hebt om fouten te maken. Waarom dit figuur er nog in zit vraag ik mij ook af. Het blijft een KNVvL figuur dus die zijn verantwoordelijk voor de F3C-type figuren. Jammer Michiel dat Laui er weer niet bij is Groenten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ahhh Tjerk das i.d.d iets anders dan dat ik er van begreep. Ik was al hier en daar op zoek naar tekeningen van figuren omdat die gewoonweg meer aanspreken dan 2 a 3 regels tekst waaruit men moet opmaken hoe het figuur eruit ziet. Ben net wel weer even wezen...tja wat zal ik noemen , hoveren..... ik noem het maar "vechten". Tjonge jonge wat is het een opgave om met een ik mag wel zeggen "forse wind " de hover figuren te vliegen. Ik ben echt erg benieuwd hoe het er bij andere uitziet als er een behoorlijke wind staat, ik sta mij daar toch een potje te sturen en te klooien om de heli enigzins op hoogte te houden en de goede riching in te krijgen. Nou dat belooft wat volgende week mocht er een puist wind staan. (ik neem wel helmen mee voor de jury Ik heb ook nog een andere functie op mijn zender aangezet en dan komt er vanzelf wel weer iets anders om de hoek kijken. Ik kan nu tijdens het hoveren met het draaiknopje de toeren iets omhoog of omlaag brengen! Dat is wel weer iets meer fine tunen maar er kwam ook nog meer aan het licht dat een van mijn lipo's toch echt veel minder capaciteit heeft en kan hem eigenlijk niet meer gebruiken Maar goed toch weer 2 sessies gevlogen en zal kijken of ik de volgende keer mijn zoon kan meenemen die de figuren eens filmt zodat ik ze terug kan kijken. En als het niet al te lachwekkend is zet ik ze wel hier neer. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |