![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Dat denk ik niet John. Ik heb zelf aan de sportsman klasse meegedaan, het jaar voordat jij begon. En ik ben nooit bang geweest om mee te doen. Een wedstrijd levert druk en spanning op, geen angst. Maar het belangrijkste is dat je serieus op specifieke figuren moet trainen, en daar moet je wel de motivatie en tijd voor hebben, en wat ik eerder aangaf het ook moet aansluiten op wat je leuk vind om te vliegen/trainen. Ik was niet altijd goed voorbereid om eerlijk te zijn, voornamelijk om redenen die ik eerder al heb uitgelegd. Dit jaar heb ik daarnaast om persoonlijke redenen gekozen om niet deel te nemen, had niet veel met vliegen te maken eigenlijk. En er zijn inderdaad veel piloten die het wedstrijd gebeuren helemaal niet leuk vinden, het liever recreatief houden. Maar zeggen dat ze bang zijn plaatst het gelijk weer in een beetje negatief daglicht Werkt ook niet echt uitnodigend... En heeft volgens mij ook niet veel met deze discussie van doen, tenzij het als een grappig intermezzo bedoeld was. En mensen die daadwerkelijk bang zijn om te vliegen voor een jury en eventuele toeschouwers gaan hier echt niet reageren vermoed ik Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 30 augustus 2010 om 23:31 |
| |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
| Citaat:
Maar het deelnemen aan wedstrijden is je meten met andere, de een is een geboren talent en een ander moet zich een ongeluk trainen/oefenen en behaald vervolgens nog de resultaten niet die een ander wel haalt...omdat die nu eenmaal beter zijn | |
| |
| | #33 (permalink) |
| Klopt helemaal, des te mooier is het als iemand door hard werken er wel komt en wint. Dat is ook het mooie van een wedstrijd verband. En ook de rede dat mensen die drempel moeten vergeten, en moeten realiseren dat ze in een groep terechtkomen waar ze wat dat betreft met open armen worden ontvangen. Gezelligheid voorop, je heli het liefst heel mee terug naar huis, en een mooie dag competitie geleverd hebben
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juli 2007 Locatie: Bussum
|
F3C is geen 3D, en als ik het zo lees is het simpel op te lossen ... haal gewoon de verplichting om hoover figuren te kiezen voor de 3d piloten in de B klasse er uit. Dus wil je juist wel wat hoover figuren vliegen prima, dat kan dan ook ... maar niet verplicht. of zie ik het nu weer te simpel Groet mannen, Henry Laatst gewijzigd door henry luchtmeijer; 31 augustus 2010 om 12:44 |
| |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 januari 2010 Locatie: Breda Leeftijd: 26
| Citaat:
Ik zie het wel zitten dat de 2 verplichte hover figuren geschrapt zouden worden. Maar dan kun je net zo goed de 2 groepen scheiden omdat zoals gezegd F3C en 3D vanuit mijn optiek nogal uit elkaar liggen. Ik heb zelf geen zin om mijn heli voor hoover figuren af te stellen en om deze te gaan oefenen. Met als gevolg dat wanneer ik mee zou doen aan de D3D ik automatisch een nadeel heb hierdoor. Ik ben het met (ik dacht) Jhrekkers eens dat het wedstrijdvliegen je dwingt om op bepaalde momenten bepaalde kunsten te vertonen. Dit zou voor mij juist de motivatie zijn om aan een wedstrijd deel te nemen omdat je dan veel gerichter vliegt dan dat je zomaar vrij aan het kloten bent. En dat je hierdoor gerichter en gestructureerder werkt aan het uitbouwen van je capaciteiten. Ik zie al een groot verschil bij veel mensen waaronder mezelf in wat ze op de sim of vrij in het echt doen. Dit wordt nog eens extra versterkt door in wedstrijdvorm te gaan vliegen. Vanuit dit standpunt maakt het mij denk ik niet veel uit of ik met 2 of 5 of 10 man in een klasse vlieg. Het is natuurlijk leuk om je best te moeten doen om hoog te eindigen maar F3C en 3D samen is bijna net als 60m hordelopen en 100m sprint tegelijk doen. Even voor de duidelijkheid, ik verwacht volgend jaar zowieso mee te doen aan de d3d of er nou wel of niet iets verandert. Maar ik denk wel dat er mogelijkheden zijn voor positieve veranderingen. | |
| |
| | #36 (permalink) |
|
Wordt dan vast heel gezellig Henry. Flinke groep Zou leuk zijn Danny! Als je iemand zoekt om te callen, trainen doen we zowiezo al samen Groetjes, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 april 2007 Locatie: Lelystad Leeftijd: 38
|
gezellig word het zeker Eric! Ik denk dat er een grote groep gaat komen. Nu maar hopen dat het logistiek overzichtelijk blijft haha. Citaat:
__________________ Nieuws feiten en ontwikkelingen op RC Heli gebied kun je vinden op www.RCHelinews.nl | |
| |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Waarom er destijds voor deze regel gekozen is is mij ook geheel onduidelijk. Het zal ongetwijfeld van de KNVvL kant vandaan komen. De punten zijn genoteerd en zullen worden besproken, ook met de KNVvL.
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Yep leuke input gekregen voor de volgende Dutch3D vergaderingen ![]() We gaan alle ideeën evalueren en misschien zien we enkele zaken hiervan terug in 2011.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| |
| | #41 (permalink) |
|
Waar is de begin post gebleven.. eigenlijk?.. of is deze draad te zwaar gehijacked hahaha. volgens mij was ik niks begonnen eeh.. sorry..
__________________ Nieuws feiten en ontwikkelingen op RC Heli gebied kun je vinden op www.RCHelinews.nl |
| |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Dirk, De discussie begon in een prachtig mooi ander draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-klasse-2.html
__________________ In 2012 weer meevliegen met een Align 700E F3C in de Sportsman Class -> the way to F3C ? Info F3C:check->Dutchf3c Sponserd by:2brothers Laatst gewijzigd door Super john; 2 september 2010 om 10:44 |
| |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. | |
| |
| | #44 (permalink) |
|
bij deze lichtelijk aangepast
__________________ Nieuws feiten en ontwikkelingen op RC Heli gebied kun je vinden op www.RCHelinews.nl |
| |
| | #45 (permalink) |
|
Heb ik ook niet aan gedacht met het kopieren van de post naar een nieuw topic. Sorry...had ik je even moeten melden Dirk Ik kan helaas geen inleidingspost ervoor plaatsen,zou veel netter en makkelijker zijn, gaan we eens aan Robert (beheer) vragen of dat kan...
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |