![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2011 Locatie: Dilbeek Belgium Leeftijd: 32
|
Beste collega-piloten; vandaag heb ik een heuse ontdekking gedaan waar misschien vele f3c piloten me dankbaar voor zullen zijn. Daar ik F3C vlieg en binnenkort een betere hirobo heli aanschaf was ik ook weer eens opzoek gegaan naar een F3C romp. en kijk eens goed wat ik hier vond..... Als je goed ziet merk je het zo...... Black Shark F3C fuselage. - F3C Fuselage - MyHelis - The RC models store Al dag en nacht out of stock..... En kijk nu eens hier op deze site naar de FUSELAGE F3000 SAB - Composite System High Technology Ik denk dat er nu heel wat F3C piloten zeeeeeer tevreden gaan zijn...... En voor die prijs kunt ge ze echt niet laten liggen ........ Grts SAR Scott |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Het grote verschil schijnt te zijn dat de originele Blackshark al helemaal aangepast is op de heli, bij de SAB kopie moet je zelf alle gaten en dergelijke maken.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
idd dat klopt zelfs de spanten moet je zelf maken. maar das toch goed. zo past hij op meerder modellen.
__________________ Hughes 500D little bird in progress. Birthday little bird: 19-05-2012 Buldinghours: 0 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Dat kan wel een heel groot voordeel zijn ja. Ga jij er 1 halen?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2007 Locatie: Thuis
|
Ja dat klopt SAB F3000's, zijn beide nu met E-power, op de foto nog nitro. Wel weer even wennen na pod en boom configuratie. Komt overigens geen spant aan te pas voor de inbouw van het mechaniek. Groet Ronald
__________________ Hirobo - SAB - GR/JR MC24 + Weatronic 2,4 Ghz - Scorpion - Castle Creations www.dutchf3c.nl Laatst gewijzigd door Ronald van Lent; 19 februari 2012 om 10:36 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
dat is goed nieuws dat er geen spant aan te pas komt. Ik ga er de HIROBO stt eagle freya wc inbouwen voorlopig ook nog even op nitro om meer te kunnen trainen en dan tegen het F3C seizoen 2013 waarschijnlijk op electro leggen. Het is de eerste keer dat ik een F3C romp ga vliegen dus heb er helemaal geen gedacht van van wat ik mag gaan verwachten. kan je me soms even wat foto's posten van de inbouw van je heli in de romp. zo heb ik een gedacht waar ik moet beginnen. grts danny
__________________ Hughes 500D little bird in progress. Birthday little bird: 19-05-2012 Buldinghours: 0 Laatst gewijzigd door SAR Scott; 18 februari 2012 om 11:32 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Aangezien ik het kleurenschema van de black shark voor de hirobo heel mooi vond maar de kleuren op zich wou ik onze belgische kleurentrio. Dus mits het aanpassen van het black shark prentje verkreeg ik dit.... Hopelijk vinden jullie het iets hebben....... ![]() Grts SAR Scott
__________________ Hughes 500D little bird in progress. Birthday little bird: 19-05-2012 Buldinghours: 0 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hallo Danny, Dit is op het moment de enige foto die ik zo snel heb. ![]() Als je in mijn foto album kijkt zie je een aantal foto's die ik heb gemaakt tijdens het EK in 2008, die ik als voorbeeld heb gebruikt. De achterzijde van de romp zit bij de tailrotor klem dmv. schuimrubber om de tailboom, je hebt twee dempingsrubbers (Hirobo 0404-701) nodig om het achterdeel aan het mechaniek te bevestigen. Zelf moet je dan een alu hoeklijn fabriceren welke je aan de romp vast maakt. Verder zit hij aan de onderzijde met de achterste 2 bouten van het landingsgestel vast. De voorzijde van de romp zit met 4 boutjes aan het achterdeel geschroefd en tot slot de 2 boutjes in de voorzijde van het landingsgestel. Het mechniek staat dus ook op de rubber dempingsblokken (0404-701) in de romp en de romp zit gefixeerd tussen landingsgestel en mechaniek. Succes en maak er wat moois van! Groet Ronald
__________________ Hirobo - SAB - GR/JR MC24 + Weatronic 2,4 Ghz - Scorpion - Castle Creations www.dutchf3c.nl Laatst gewijzigd door Ronald van Lent; 19 februari 2012 om 10:37 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hey ronald alvast bedankt voor de goede info ik zal straks eens naar je fotoalbum gaan kijken grts danny
__________________ Hughes 500D little bird in progress. Birthday little bird: 19-05-2012 Buldinghours: 0 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hey Ronald mooie foto's in jou album maar nog even een vraagje? waarom is er bij die ene romp noppenmousse ingeplakt? is dat om de tank tegen schuren te beschermen? Grts danny
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Nee dat is gedaan voor geluidsvermindering van motor en mechaniek, zo wordt de heli stiller. Groet Ronald
__________________ Hirobo - SAB - GR/JR MC24 + Weatronic 2,4 Ghz - Scorpion - Castle Creations www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hey Ronald Dat is goed om weten dat brengt iedereen ten goede uiteraard wat met nitro heb je anders toch alleen maar ruzie grts danny
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Hey danny, Leuk die Image training models,.... http://model.hirobo.co.jp/parts-list...agetraning.htm Steven. Laatst gewijzigd door heimhelicopters; 20 februari 2012 om 12:05 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |