![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Heren, Ik wil een Flight To Music gaan maken voor Dutch3D 2009. Maar waarmee plakken jullie de muziekstukken mee aan elkaar? Ik heb dit zelf nooit nodig gehad dus nog nooit naar gekeken.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 26
|
Als je op de computer bedoelt? Het kan heel simpel met windows movie maker, daar kan je de stukken gewoon netjes in elkaar over laten lopen. Zelf deed ik het altijd met Adobe Premiere. Eigenlijk software voor videobewerken, Maar geluid ging ook! Sucses Bas
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hoi Walter, Ik gebruik hiervoor "Audacity" Een gratis programma, Audacity: Free Audio Editor and Recorder Met audacity kun je de muziek importeren waarna elk liedje in verschillende balken word weergegeven, mooi overzichtelijk dus. Verder kun je er natuurlijk mee knippen/plakken, en alle andere dingen die belangrijk zijn om een muziekvlucht in elkaar te kunnen zetten. Je moet er wel even voor gaan zitten de eerste keer, er zijn namelijk nogal veel mogelijkheden! Waarschijnlijk maak ik binnenkort ook een nieuwe muziekvlucht, de muziek is in ieder geval al uitgezocht. Succes! Bas
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Cool, Thanx. In mijn tienerjaren heb ik wel veel gemixt. Zelfs aan DJ wedstrijden meegedaan. Knippen, plakken met bandrecorders en zo heb ik ook veel gedaan. Ik wordt oud....... Wel ook nog digitaal op de Amiga, maar die is ook al oud. Dus ik zocht gewoon een handig pakketje er voor op de PC. Die hebbik nu Ik ben nu een lijstje aan het maken van mooie stukken die ik er in wil hebben. Als ik een mooie verzameling heb ga ik er mee wat in elkaar plakken. Ik heb zelfs nog wat oude mix CD's terug gevonden met geluidseffecten en beats. ik ben benieuwd of mijn oude creativiteit terug komt.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 26 januari 2009 om 09:20 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Twee alternatieven is de combinatie van 'Goldwave' met 'Multiquence'. Goldwave kun je dan gebruiken voor effecten, bv. het normaliseren van het volume, compressie of expansie, echo, hiss/click reductie, equalizer, filters, reverb, enzovoort, en Multiquence werkt als meersporen-recorder. Hier bv. mijn Aeromusical.. wat je op deze foto niet goed ziet, is dat je in Multiquence ook per fragment de volumes kunt instellen. Je zou denken dat er in dit stuk overlappende muziek zit, maar dat is met een crossfade opgelost en ik was te lui om de niet gebruikte stukken eruit te knippen: ![]() Multiquence en Goldwave zijn beide gratis te downloaden. Ze zijn dan wel functioneel, maar het aantal handelingen is beperkt. Hier is overigens wel omheen te komen. GoldWave - Audio Editing, Recording, Conversion, Restoration, & Analysis Software MULTIQUENCE Download Laatst gewijzigd door hezik; 25 januari 2009 om 19:49 |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Zelf gebruik ik Wavepad, net zoals wavepad en notepad erg makkelijk en basic programma. Standaard functies zoals fade in/out knippen/plakken, versterken enz. De andere in dit draadje aangegeven progjes zien er ook goed uit, vooral dat multichannel is wel erg handig. Ik zal er ook eens naar kijken. Handig draadje Walter! Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
|
Ik gebruik zelf ook audacity en het werkt prima, helaas kan mijn versie er geen mp3 bestanden van maken (alleen wav) en moet dat dus later converteren in een ander programma. Dit jaar zit ik er aan te denken om er een gigantische poppenkast aan geluiden en effecten in te gooien zodat men meer naar de muziek luisterd dan mijn waardeloze vliegkunsten bekijkt. Ik ben echt zeer benieuwd naar wat er besloten wordt omtrent de FTM's dit jaar.. Elke wedstrijd? 1 keer per jaar, 2 keer per jaar? Hoorde ook iets over "alleen de beste 5". Maarja dan moet je vooraf al afspreken wie er in de top 5 zit. En ik ben benieuwd of iedereen bereid is om een FTM in elkaar te steken. Misschien dat die mensen gewoon een muziekje voorgeschotelt moeten krijgen of een freestyle kunnen houden met aftrek in punten oid. Groenten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Walter, Ik zou lekker je bandrecorder weer van zolder halen, Dat waren pas mooie tijden. Enne als kroon op je vliegwerk kun je dan een soort van witte reus effect doen met de band........ Steven. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Dan nog iets: De 3DMasters start piepjes..... Wie heeft ze en kan ze me mailen?
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik krijg er wel gewoon mp3 bestanden uit audacity, gewoon onder exporteren. Owja, met audacity kun je ook het volume per muziekstuk regelen ook niet geheel onbelangrijk aangezien de meeste liedjes nogal aardig in volume varieeren. Gr. Bas
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
"Audacity" rules !!!! Hier kan ik alles mee wat ik wil. Mijn oude knip en plak skills komen weer terug
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Zo, naar ruim 1,5maand knippen en plakken is mijn nieuwe muziekvlucht ook weer klaar. Nu maar hopen dat het buiten net zo goed te vliegen is als op de simulator... Gr. Bas
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Netjes Bas! We zullen het wel zien in mei! Ik moet nog steeds beginnen... Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Ik heb er ook al 1 versie af, maar ik wil toch wat meer maken om te kijken hoe het vliegen is op verschillende stukken muziek. Als je hem net vliegt zoals op de sim kunnen ze alvast beginnen met je naam op de bekers te graveren Bas
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Mijn muziek is ook af. Dat was leuk om te doen !!! Nu heb ik de vlucht voor 60% af. Ik had al van te voren ideeën welke moves ik op welk stuk ging doen. Ik merk alleen dat het best lastig is om er tussenin wat te verzinnen en daarmee op de juiste plaats terecht te komen voor de volgende move.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |