![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Hoi, Soms is inderdaad een crash de aanleiding om iets te veranderen aan je heli. Pijlen zijn inderdaad erg handig als torque tube. Ik heb er zelf ook vier in gebruik. Ik heb echter ooit eens een stapeltje gebruikte pijlen bij de lokale boogschiet vereniging gehaald. De meeste pijlen zijn voor mijn unistars te kort. Ook de dikte van de pijlen is heel verschillend. IK heb dus in 1 van de heli's een verlengde pijp zitten. Ben je bekend in de boogsport? Als ik nl bij een archery shop vraag naar een bepaalde lengte en dikte vragen ze me welke spine waarde ik wil. En dat schiet dus niet op.......... verder ziet het er mooi uit. Heel erg netjes die canopy retainers en die slangaansluiting! Steven
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 september 2008 Locatie: Roggel, Limburg, NL Leeftijd: 26
| Citaat:
Aluminium pijlen worden gemaakt van zeer nauwkeurig gefabriceerd aluminium buismateriaal. Voor het gemak zullen we aannemen dat hierbij altijd dezelfde aluminiumlegering wordt gebruikt, zodat we dat onderwerp er verder buiten kunnen laten. De aluminium buizen kunnen allerlei diameters hebben die worden aangegeven in 1/64 inch. Bij de Easton pijlen kom je diameters tegen van 14/64 tot 26/64 inch (komt overeen met 5.55 mm tot 10.3 mm), op de schachten aangegeven als 14, 15, 16 enz. t/m 26, waarbij het duidelijk zal zijn dat nauwe buizen meer doorbuigen dan wijde. Niet alleen de diameter, maar ook de wanddikte van de buis is van grote invloed op de buigzaamheid. Deze wanddikte wordt gemeten in 1/1000 inch (0.00254 mm). Bij de Easton pijlen kom je wanddiktes tegen van 12/1000 tot 16/1000 inch (0.305 tot 0.406 mm). Op elke Easton pijl staan altijd diameter en daarachter wanddikte op de schachten aangegeven, dus samen als een viercijferige code, bijv. 1612, 1815 of 2113, waarbij de eerste twee cijfers de diameter en de tweede twee de wanddikte aangeven. Nu geven deze viercijferige getallen wel de precieze maten van het gebruikte buismateriaal, maar ze geven niet de buigzaamheid. Die is er ook niet uit te schatten; het is daarvoor nodig om ook van deze aluminium pijlen de echte "spine" waarde te weten. Toch is er wel iets aan deze viercijferige getallen te zien. Zo is het duidelijk dat een 1812 slapper is dan een 1813 omdat de buiswand daarvan iets dikker is, en zo kunnen we stapsgewijs doorgaan tot 1816. Nu is een 1814 al ongeveer net zo stijf als een 1912, en een 1914 als een 2012, waardoor we ze allemaal toch gemakkelijk in volgorde van oplopende sterkte kunnen leggen: 1612-1613-1614- 1712-1713-1714-1812-1813-1814- enz. De in deze serie ontbrekende waarden als 1615 en 1616 overlappen de aangegeven 1712 en 1713, enz. en daar valt dus nog te kiezen uit: dunnere buis met dikkere wand of dikkere buis met dunnere wand, even buigzaam en dus naar keuze van de schutter. Grafiek 1 geeft het verband tussen het viercijferige getal (Arrow Strength) voor de aluminium schachten en de gemeten doorbuiging (spine) in 1/1000 inch.
__________________ MPX Mentor - HK Parkjet - DX6i | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2003 Locatie: Meldert, België Leeftijd: 50
|
@ hoogie2004 Bedankt voor de uitleg zo zie je maar hoe de ene hobby zich verweefd in de andere. De TT die ik gemaakt heb doet het uitstekend. Prijs zeer belangerijk : 2€ aan epoxy en tijd. De Eagle air born. ![]() ![]() ![]() Zo we hebben onder tussen de fuselage aan een diep gaande beurt van plamuren, schuren en spuiten onderhanden genomen. En hier het resultaat na een paar korte nachten. Hij gaat morgen zijn eerste vlucht maken met zijn nieuwe jas op de meeting van SMAC te Sint-Truiden. Voor: ![]() Na: ![]() Zo snel als een bij, ![]() Morgen wat foto's in actie nemen. groeten Jos
__________________ Hirobo Eagle3 WC ombouw elentriek, Hirobo Freya, Pegase |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2004 Locatie: Capelle aan den IJssel Leeftijd: 49
|
Mooie heli hoor!! zie hem morgen wel vliegen bij de smac
__________________ TD RIGID/KK Multicopter/OpenPilot/F5B Enigma/F3P Elipsia/Arduspyder/T12FG/Flexacopter/MX20-Hott Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Af gelopen weekend op de wedstrijd in Bruchem wat schade opgelopen bij een slechte autorotatie. Het was pas de eerste wedstrijd met mijn pas geschilderde romp. Ge moet niet schoon zijn om geluk te hebben. Hier volgt de weder opbouw. En dit moet snel gebeuren want volgend weekend is het de tweede wedstrijd van het Belgisch kampioenschap. De schade; ![]() ![]() ![]() ![]() Van binnen uit alles terug op zijn plaats zetten en een matje met epoxy vast leggen. ![]() Zeer dun en lichte mat gebruikt. ![]() De epoxy aan de buitenkant goed laten doorkomen of dik bij smeren en na een nachtje uitharden glad schuren. Het resultaat; ![]() ![]() ![]() De grote barst is volledig opgevuld met de nieuwe epoxy laag. Nu opnieuw plamuren en schuren, glad zetten en de kleur er terug op. Foto's van de afwerking volgen nog. Heli groeten Jos
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2007 Locatie: Thuis
|
Gelukkig gaat het voorspoedig Jos, is altijd de beste remedie, zo snel mogelijk repareren en al helemaal snel vergeten wat er is gebeurd. Succes met de wederopbouw en op de a.s. wedstrijd natuurlijk. Tot snel. Groet, Ronald
__________________ Hirobo - SAB - YS - GR/JR MC24 + Weatronic 2,4 Ghz - Scorpion - Castle Creations www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Volgens mij willen ze dat aan jou niet vertellen Cees, hoe zou dat toch komen
__________________ TD RIGID/KK Multicopter/OpenPilot/F5B Enigma/F3P Elipsia/Arduspyder/T12FG/Flexacopter/MX20-Hott Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
@Cees De herstellingen lopen vlot en ik zie er naar uit om zondag er mee te kunnen vliegen. Niet gecracht is niet gevlogen. De wedstrijd gaat door in Haneffe. Site ligt monenteel plat zodra ik de link heb zet ik het hier. De rotorkop krijgt nog nieuwe dempers en axiale lagers. @ Mario vind je dat niet normaal, anders heb ik geen kans meer Heli groeten Jos
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Goeie Jos!! dat die site zogenaamd plat licht
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Goe hé. Kon geen betere internet exuus verzinnen. Het adres: Haneffe Petite Aviation, Haneffe Petite Aviation Wat wel merkwaardig is, het lijkt er op dat hun site laatst geupdate is in 2004. Plan d'accès (route beschrijving) is er wel op te vinden. Het is een gezellig clubje met een prachtig veld. Heli groeten Jos
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
|
Dag Jos, Complimenten voor je romp en het spuitwerk zeer fraai gedaan Spijtig van de mislukte auto, hopelijk heb je hem weer snel als daarvoor. Succes met het herstel! Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Vandaag na de herstelling van deze week mijn eerste en tevens laatste vlucht gedaan. Ik ben het op dit moment beu. Kabeltje van de elevator servo los gekomen in de vlucht en........ ja hoor mijn heli is RIP. De totale kost op dit moment is 281.98€ zonder de romp en de rotorbladen. trieste heli groeten Jos
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
och jee, wat een pech ..... jammer van de mooie romp succes Bas
__________________ Compass field rep. Compass 6HV V-stabi 5.0, Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |