![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2004 Locatie: Capelle aan den IJssel Leeftijd: 49
|
Hey Jos dit is echt shit om te horen Maar kop op man, even laten rusten zoals Cees al zij, en na een paar dagen de boel weer op pakken, het hoort er nu eenmaal bij en we komen allemaal wel een keer aan de beurt. En ook al zie je het nu misschien niet meer zitten, weet zeker dat we weer wat moois van je kunnen verwachten Gr, Mario
__________________ TD RIGID/KK Multicopter/OpenPilot/F5B Enigma/F3P Elipsia/Arduspyder/T12FG/Flexacopter/MX20-Hott Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
| Citaat:
That SUCKS BIGTIME !!!!! Met romp en bladen zit je al boven de 500-600 ? En dat vanwege zoiets lulligs....
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2003 Locatie: Meldert, België Leeftijd: 50
|
Thank you guy's voor de steunende en opbeurende woorden, ze helpen. Ik ga de heli terug opbouwen zoals Cees al zij , pod and boom, en zie jullie allemaal terug in Venlo. Opsomming van de schade. SAB2000 fuselage (staartstuk ligt er compleet af) RIP 180,00€ Rotorbladen SAB700 RIP ? 100,00€ Rotorkop seesaw SSR VIII RIP 89,00€ Flybar 440mm/4mm 5,00€ Tail boom 805 Alu RIP 20,00€ Tailrotor hub 10,25€ Tailrotor shaft 8,97€ Koppeling 39,00€ Liner 2,56€ Floating rubbers 21,00€ Pitch arm (2) 58,00€ Linkage rods 12,82€ Rod ends 6,41€ Ball bearings 15,38€ Piant job 30,00€ Total lost 598,39€ Gone in 60sec. Sommige zaken zoals de TT kan ik zelf herstellen met mijn pijlen (1911). Waarschijnlijk komen er nog enkele ball bearings bij die nog niet onderzocht zijn. Heli groeten Jos
__________________ Hirobo Eagle3 WC ombouw elentriek, Hirobo Freya, Pegase Laatst gewijzigd door jkB; 14 juni 2009 om 19:30 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2007 Locatie: Thuis
|
Dat is zwaar balen, wat een pech. Hopelijk heb je hem snel weer klaar en kun je meevliegen in Venlo. Succes met de wederopbouw en denk dan maar alvast in de tijd vooruit als hij dan weer mooi voor je hovert, dan ben je alles weer snel vergeten. Grtn Ronald
__________________ Hirobo - SAB - YS - GR/JR MC24 + Weatronic 2,4 Ghz - Scorpion - Castle Creations www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Ook mijn medeleven Jos, Misschien kun je her en der nog wat gebruikt materiaal verkrijgen. Dat kan altijd schelen. Ik hoop dat je de romp evengoed toch weer herstellen kan.... Steven.
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Net terug van het vliegveld en na een uurtje raggen met een oude Raptor 50 sta ik er van verstomd hoe veel plezier ik had in het los vliegen. Tic-toccen, flip, reversels en ander soft 3D spul net alsof ik het alledagen vloog. Het geeft mij weer moed om door te gaan. Ik ben ondertussen aan het puzzellen en volgens mij gaat het nog lukken ook. Het staartstuk staat er al voor de helft terug aan. Ik ga kijken hoeveel gewicht er bij komt en waarschijnlijk wat elektronica verplaatsen om dit te compenseren (en wat lood uit de neus trachten te halen) zodat het eindgewicht toch nog het zelfde is. Foto's van de reparatie volgen nog. heli groeten Jos
__________________ Hirobo Eagle3 WC ombouw elentriek, Hirobo Freya, Pegase |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Jos, ik ben eigenlijk wel weer nieuwsgierig hoe het met je Eagle staat nu.... jeempie wat zijn dit toch mooie toestellen! Steven.
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Nou....... niet goed. Na het opbouwen en afregelen was alles terug buiten gewoon goed. Heb op de voorlaatste wedstrijd van het BK een zeer mooie mache gevlogen met een pracht van een auto. Dan 2 weken later op een demo is het fout gegaan. Na een hooverfiguur wil ik over gaan naar de translatie en toen is ie fataal de grond in gegaan. Gewoon idle up te snel op lage hoogte ingeschakelt. TOTALE LOSE. Geen succesjaar 2009. Nu ben ik bezig met iets nieuw. Wat?, laat nog op zich wachten, eerste stap is Vibe90E. De rest hoor je nog. Jos
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ajaj Jos, Dat doet pijn om te vernemen. Helaas is de ex3 gewoon een akelig dure machine. Maar je hebt wel de allermooiste F3c machine daarmee. Jammer dat je er zo kort van hebt mogen genieten. Steven.
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2005 Locatie: Harmelen
|
Hey die Jos, was wel jammer hoor van je heli, maar het was dus niet de emcotec? Kom je ook naar Eibergen toe? Groetjes Wim
__________________ Landen is wat anders DAN stoppen met vliegen. http://www.youtube.com/watch?v=aKpjzbOVEq8 |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Hoi Wim, Het vermoeden gaat zeer sterk naar de 5volt regelaar. Alles nogmaals afgespeeld in mijn visueel geheugen en het is duidelijk dat ik op een bepaald moment geen spanning meer had. De heli is dan beginnen te piroetten en naar alle kanten te sturen door spanningsloze servo's. Gevolg weer de grond in. Dat is de 4X op 8 maanden tijd. Maar we blijven lachen. Tijd voor een nieuwe upgrade. mvg Jos
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
Jos, wat een pech, het lijkt je niet gegund ... Kan het zijn dat je vergeten was de externe ontvanger-accu op te laden ? Heb je die gecontroleerd na je "vlucht" ? Welke 5V regelaar had je in gebruik ? Ik heb zelf zeer goede ervaring met die van hobbyking: turnigy ubec 15A, ik vlieg er al een jaar probleemloos mee, evenals Michiel. Ik weet dat het Chinese troep lijkt maar Gerd Giese heeft hem ook getest en zeer goed bevonden. zie deze pagina, bijna onderaan : **** BEC + SBEC Mesungen Bas
__________________ Compass field rep. Compass 6HV V-stabi 5.0, Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Hoi Bas, het is een Emcotec 5V die er op zat toen ik vorig jaar de heli over nam. De lipo batterij heb ik vervangen. De nieuwe lipo is een 2S/ 7.4V/ 4700mA/ 30C. Iets wat over kill maar nooit problemen mee gehad. Zelf nu niet, de batterij aan de ladder op ontlaadfunctie en 5A blijft ie goed houden. Ik heb het vermoeden dat de regelaar een losse soldering heeft overgehouden van een vorige crach. Dus weg er mee. Alles opnieuw nakijken, dubbel stresse test en vervangen wat mij niet aanstaat. En we zien ze weer vliegen. groeten Jos
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |