![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Echt 3D les kan ik niet geven met de kabel, maar hoe is het met je basis? En welke sim heb je, en welke figuren wil je leren?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 april 2008 Locatie: Reuver Leeftijd: 26
| Citaat:
Ik zit vaak op realflight maar ik ben ook nog bij het perfectioneren van piroflips /chaos.
__________________ Compass Team Pilot - Paul Dunn MKS Servo / Helicanopy.nl / KBDD / MTTEC | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
3D kan je niet van iemand leren. Dat moet je jezelf aanleren. Ik heb inmiddels 5 jaar ervaring in het lesgeven en het enige dat je iemand echt kan leren is hoveren. Rondvliegen gaat al niet meer omdat het te snel gaat, je moet dan al vroeg overnemen, of te laat... Inverted hover en zo gaat dus gewoon, maar echt figuren kan je vergeten dat is echt iets wat je jezelf moet leren op de sim en vervolgens buiten. Dus kom eens naar een meeting of wedstrijd (13 september Almere bijvoorbeeld) en sla daar wat informatie en tips in en verder gewoon heel veel oefenen op de sim. Greetz en succes! Michiel
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
| Citaat:
Maar figuren verbeteren/perfectioneren kan je juist heel goed bij worden geholpen. Met meerdere mensen vliegen van gelijk of hoger nivo helpt juist heel erg. De keren dat ik heb gevlogen met iemand naast me die precies kan zeggen wat 'de fout' is heeft mij erg veel geholpen. Ik wist dat het figuur niet perfect was maar tijdens het vliegen ben je te druk om goed te kunnen kijken en te analyseren wat je ziet, je bent vooral aan het reageren. Iemand die naast je staat kan precies dat eruit halen wat er fout gaat. Meetings en wedstrijden leer je ook heel veel van, en zoiezo heel veel vliegen!
__________________ - Laatst gewijzigd door nando; 29 augustus 2009 om 02:56 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 1 mei 2008 Locatie: Strombeek bever
|
@Walter Moet ongeveer 2800 km zijn,ik kan bijna nu vertrekken om daar op de meeting te zijn ![]() Nee, ik eindig mijn contract in Roemenie en kom terug naar de bewoonde modelbouwwereld. Er is niet eens een modelbouwwinkel in Bucharest,enkel internet. Geen echte club en een 700 nitro heb ik hier niet zien vliegen. Alleen enkele mensen die F3A vliegen en goed niveau. Ze kunnen veel oefenen want het weer is hier goed,weinig regen en van mei tot nu 30 tot 35 graden. Niet zoals bij ons Tot binnenkort, Marc |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
@Nando Je hebt helemaal gelijk maar dat noem ik geen les. Tuurlijk heb je gelijk dat het helpt wanneer een meer gevorderde 3Der je aanwijzingen geeft. Maar ik heb ook niet gezegd dat dat niet zou helpen, maar ik doelde op het feit dat aan de kabel vliegen vrijwel onmogelijk is. Let op de wedstrijd is op 13 september niet op 16!!! Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |