![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
|
Hoihoi, zou iemand mij kunnen vertellen waarmee je het beste kunt beginnen als je wilt leren 3D vliegen? Welke figuren en zo? Mvg, Taya
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: Ruurlo Leeftijd: 34
| Je moet eerst 100% normaal kunnen vliegen hoveren, daarnaast moet je heli ook 3D "waardig" zijn. Ik weet niet hoever je al bent.
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
simmen? Maar idd, eerst normaal kunnen vliegen en op de normale manier allerlei figuren kunnen doen. Denk daarbij rondjes vliegen, achtjes, cirkels met de staart naar het midden wijzend, langzame pirouetten op de plaats, achteruit vliegen etc Als dat eenmaal goed gaat, (ik ben nog in dat stadium blijven hangen, ik ben te perfectionistisch) kun je gaan denken aan een looping of roll. Tuurlijk moet je deze op de sim dan al goed beheersen. Ook de inverted hoover moet dan al enigszins goed gaan op de sim wil je crashes voorkomen.
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2007 Locatie: Lelystad Leeftijd: 38
|
Idd.. eerst alle basics onder controle krijgen.. daarna is dit misschien wel leuk om te proberen/volgen? IRCHA Website en hier heb je nog iets leuks om te bekijken naarmate je vordert: 3DX - The World 3D Format - Set Manoeuvres genoeg om je hersens te kraken in ieder geval
__________________ Nieuws feiten en ontwikkelingen op RC Heli gebied kun je vinden op www.RCHelinews.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
die ircha website is handig zeg, daar worden de figuren mooi opgebouwd qua moeilijkheidsgraad Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
En je kan natuurlijk op de Dutch3D site kijken Dutch 3D Competition daar staan veel 3D figuren op van basic tot de meest ingewikkelde figuren. Alle 3D figuren staan hier in een filmpje gevlogen en met tekst uitgelegd. Als je op deze manier te werk gaat kun je mooi je niveau stap voor stap opschroeven. Uiteraard moet je voordat je aan deze figuren denkt de basis onder de knie hebben en in ieder geval "met je ogen dicht" tail in kunnen hoveren en landen. Daarnaast is het noodzakelijk dat je hoog en vooral ver van je weg durft te vliegen dit vanwege veiligheid voor jou en omstanders en op de tweede plaats voor je heli. De "heli 3D waardigheid" is met de meeste moderne heli's wel ok. Er geldt natuurlijk wel dat het met een 50er makkelijker gaat als met een 250je, maar beide heli's kunnen 3D waardig zijn. Wel even aan de setup denken betreft Throttle en Pitch curve. Greetz en succes! Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hoog en ver zijn inderdaad de 2 belangrijkste sleutelwoorden, vlak voor mijn eerste 3D poging heeft Michiel ongeveer hetzelfde tegen mij gezegd. En dat is toen prima verlopen. De basis is natuurlijk ook erg belangrijk, en het is ook handig als je op de sim al een beetje 3D kan. Denk hierbij aan een looping, rol, flip, inverted hover enz... Gr. Bas
__________________ Mikado, Hyperion, Edge rotorblades, Head RC Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 januari 2005 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 25
| Citaat:
Aaaahhhhhh vet lief! ![]() En dan moet je hem nu zien! Beste advies ooit Hahahaha, nee ik ben zelf ook een voorstander van ver en hoog, je zult mij nooit iets dichtbij en laag zien doen zonder dat ik er 150% vertrouwen in heb. Tenzij het de D3D is en ik heb maar 1,2punten nodig om Walter te verslaan en 3e te worden :P De site van John staat ook een mooi trainingsprogramma op. http://www.rchelicopterweb.com/Learn...rningToFly.htm Groenten, Tjerk
__________________ Sponsored by: Hacker Top Fuel batteries | Rapid eyewear | Heli4U.nl Vlieglessen nodig? - www.modelhelivliegen.nl Laatst gewijzigd door Lazerbeak; 8 oktober 2009 om 13:23 Reden: Link toegevoegd | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Dat was even verwarrend... Lazerbeak als naam met de Avatar van Steven (Heimhelicopters) ![]() De 3e plaats beker is trouwens MOOoiiiii !!!!!!
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 8 oktober 2009 om 16:05 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Ik las het alsof Steven het schreef ja...
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
|
Hartstikke bedankt voor alle tips! Ik kan ondertussen al wat kleine dingetjes, dus het gaat de goede kant uit ~
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2006 Locatie: Vlijmen Leeftijd: 31
|
Mooi zo! Lekker blijven oefenen en kom volgend seizoen eens gezellig naar een D3D wedstrijd kijken of kom naar de Dutch 3D special day (nog niet bekent wanneer maar hou het forum en D3D site in de gaten) Greetz, Michiel.
__________________ 5th place Experts 3D Masters 2008, 12th place Experts 3D Masters 2009 Dutch3D champion 2008 & 2009 Sponsored by CSM, Stefansliposhop.de |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |