![]() |
| | #121 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
| Citaat:
| |
| | |
| | #123 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb in deze heli op de swash align DS610 servo's gemonteerd voor de heckrotor heb ik een Spartan ds760 met een Futaba 9254 servo. De regelaar (75a) en motor (bl600l) zijn gewoon de standaard onderdelen. De 3amp bec heb ik vervangen door een 15A Turnigy. De plastic heckrotor bladen heb ik vervangen door de align carbon bladen. De rotor kop heb ik aan de hand van deze info:RCPrecisionHeli.com | Article aangepast. Dus de blad grips en de mix armen omgedraaid zodat er nu een positieve delta op de kop zit. Ook heb ik kleine ringen tussen de washout arms gedaan zodat het iets makkelijker beweegt.De standaard paddles van de Trex heb ik vervangen door 30 grams paddles van een raptor, de standaard Trex paddles wegen maar 17 gram! Ook heb ik de horizontale en verticale vinnen beplakt met folie. Lees anders ook even dit draadje door:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...inke-wind.html hierin staat nog veel meer info.Ik ben nu de programma's (o.a. pitch en gas curve's) aan het finetunen. Ik zal de komende een nieuw draadje starten, daarin ga ik mijn leerweg naar de F3C in beschrijven, lijkt een beetje op het dagboek van Steven maar dan net ff anders. Verder ben ik bezig met een echte! F3C site, deze ben ik nog aan het bouwen maar daar komt hoofdzakelijk info over de F3C. Denk aan uitslagen, wedstrijdverslagen en heel veel foto's, tips, intervieuws met F3C piloten etc. | |
| | |
| | #124 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2006 Locatie: Amstelveen
|
Dankjewel John! Dit is informatie waar we wat mee kunnen. Het zijn vaak de kleine dingen die je niet makkelijk online vindt. Ik zal je bevindingen zeker op de voet volgen. Hoe bevalt de kwaliteit van de Trex 600 jou?Is het een beetje waar voor je geld of moet je veel upgraden om er een fatsoenlijk toestel van te maken?
__________________ Proef het zure,wil je het zoete weer leren waarderen. Laatst gewijzigd door Schroef; 8 juli 2010 om 15:11 |
| | |
| | #125 (permalink) | |
| Citaat:
Zal de kosten van mijn "F3C heli" even opsommen: Heli 2e hands gekocht met alles erop en eraan en vervolgens weer uitgekleed en hetgene wat ik niet kon gebruiken heb ik weer verkocht, alleen de 2 accu's heb ik gehouden Heli:€220 spartan gyro:€100 Turnigy bec :€15 Align servo's:€120 Raptor paddles:€8 Heckrotor bladen:€15 Totaal dus ->€478 euro! Het enige wat ik waarschijnlijk nog zal aanpassen is misschien de regelaar en motor maar voorlopig nog niet. Verder moet je er wat tijd en energie insteken Heb even gekeken in mijn logboek, ik heb nu 65 vluchten met de Trex 600 gemaakt. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |