![]() |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
| Citaat:
Maar met 2x zo slap overdrijf je behoorlijk... Als ik het met het spul van hobbyin vergelijk scheelt het niet zo veel. Lijkt ook taai er, wat ook wel positief is. Ik denk ook dat je wat meer uit je vleugel kan halen, maar op veel meer dan een halve gram moet je denk ik niet rekenen.
__________________ - | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer
| Ikke ook 130 gram. Gediplac versie met airbrush. strecker met wes prop, CC 10 regelaar, 3 maal 4,7 Dymond servo en Schulze ontvanger. Gewicht valt wat tegen, heb redelijk aan de hoeveelheid lijm gedacht. Volgende wordt dus een Depronaero, wil niet zwaarder dan 120 gram! m.v.g. Erik |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 mei 2003 Locatie: Velserbroek Leeftijd: 45
|
Met slapper bedoel ik puur de buig-index t.o.v. gediplac Zelfde lengte strookje vastgeklemd met aan het eind hetzelfde gewicht, dan buigt DepronAero ongeveer 2 keer zo ver door. DepronAero is inderdaad wel veel taaier, je kan het buigen zonder dat het breekt, ook scheurt het minder snel.... Groet Winfried |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Iets te vlug mijn xerces besteld? Ik heb enigzins last van 'onverwachtse' doorscheuringen.. (na duim fouten) tip: afplakken/tapen randen helpt Laatst gewijzigd door Niek; 17 november 2010 om 10:38 |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Een 2s 240 mah Hyperion. niets aan veranderd, alleen twee goudcontacten erop. geen lakdraad kabels, alle electrotouwtjes zijn gewoon standaard. Wel heb ik de plastic behuizing van de Schulze ontvanger afgehaald. De richtingroerservo zit aan de bovenkant van de romp, net als de accu. De gewichtsverdeling is nog niet optimaal, model wil terugrollen. Bij het volgende model maar even een oplossing voor verzinnen. m.v.g. Erik |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Mooi, blij dat ik niet gek ben. De mijne: geel standaard motortje, 6a esc, hyp2s240, dymont47, uitgeklede ontvanger, en hier en daar ook wat teveel lijm. Er stond max 120 gr in de handleiding.. |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Winfried, als je de zelfe test met de helfd van het gewicht doet, is het dan nog steeds 2x zo slap? Erik, het gewicht verbaast me dan niks. Een beetje soldeer/strip-werk en je hebt minstens 10g te pakken. Niek, waar haal jij het vandaan dat je niet gek bent?
__________________ - |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Mijn Nexus woog met dezelfde set up 125 gram. En die had de behuizing nog om de ontvanger en was met iets teveel lijm snel in elkaar geplakt. Dus die is dan zonder problemen op 120 gram te krijgen (die van Niels was 118 gram). Servo's strippen heb ik (nog) geen zin in. m.v.g. Erik | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 mei 2003 Locatie: Velserbroek Leeftijd: 45
|
Ik baal zelf ook dat de kwaliteit en het gewicht van Gediplac niet erg consistent was. Dat merkte ik zelf pas goed bij de eerste doos Depron Aero. De mensen die een gediplac Xerces hebben gekocht en naar een DeprenAero versie willen overstappen moeten me maar even een PB sturen. Ik ben nog even aan het experimenteren met een andere uitdieping (pockets) in de vleugel, als dat experiment werkt, dan kan ik vrij snel een nieuwe serie maken..... Kom zondag maar even kijken en voelen.... GrWinfried |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Citaat:
tot zondag. m.v.g. Erik | |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 oktober 2007 Locatie: Delft Leeftijd: 19
| Citaat:
Setup: Xerces v5 (gediplaq versie) FS31 servo's met lakdraad op 7,6v 2 gram ontvanger, antenne vervangen door lakdraad. Epower 2202 en wes-8x4 prop TGY 6A ESC Hyperion 240 (voor het zwaartepunt) Gewicht: 114 gram, valt tegen voor het werk en de moeite die erin zit. máár hij vliegt prima. Moet nog wel wennen aan de slome servo's, ondanks het hogere voltage. Aan trainen ben ik nog niet echt toegekomen, eerst de motordomping maar eens goed zetten. Tot zondag! Groeten, Ron | |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Hee Ron Goed te lezen dat het toch nog gelukt is! En met een mooi gewicht. Dat is zelfs nog 3 gram lichter als mijn DepronAero test versie. Als jij met die setup een DA versie maakt, dan kom je zo rond de 100 gram uit, je kan dan ook een lichtere accu nemen... zie je zondag! grWinfried |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 18
|
WVR, scheelt dat depron Aero dan zoveel? en waar kan ik het materiaal kopen? mijn click weegt nu 133 gram...
__________________ Multiplex Parkmaster, Windrider FOx, SUltimate, Clik en een Swift II ! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |