![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juli 2008 Leeftijd: 52
|
Hebben jullie er wel eens aan gedacht om de BEC die op de ESC zit te veranderen naar 6.5V ? Dan krijgt je ontvanger ook 6.5V, maar die kunnen daar over het algemeen goed tegen (hebben lokale spanningsregelaar). Een diode is een leuke oplossing, maar als je 1 diode voor 3 servo's gebruikt, loop je kans dat de servo's elkaar electrisch gaan beinvloeden. Zal heel erg van de servo afhangen. Een BEC houd de spanning constant. En een diode niet. Je kunt dus ook nog gewicht besparen... Of je haalt de BEC van de regelaar, of je haalt de diode weg. Bij een Turnigy plush 10A zitten er trouwens 2 regelaars op als BEC. Voor F3P kun je er natuurlijk altijd 1 weghalen.... scheelt weer grammen.
__________________ Je kunt de klok niet terug draaien .... maar je kunt de klok wel opnieuw opwinden ! Laatst gewijzigd door Volhout; 25 oktober 2011 om 12:25 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
De yge 04 heeft niet eens een bec, oa daarom is hij zo licht. Je hebt gelijk dat een diode niet de mooiste regeling is. Maar het is wel erg simpel en goedkoop. Daarnaast trekken de digitale JR's nog best wat stroom, niet veel van die bec's op kleine regelaars kunnen zoveel aan als een redelijk kleine diode.
__________________ - |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 juli 2011 Locatie: Tisselt (België) Leeftijd: 34
| Citaat:
Gewicht 3 mm depron airframe: 45 gr Gewicht koolstof verspanning (1 mm vol), V vleugel (1,5 mm vol) en landingsgestel (2 mm vol): 8 gr Motor (AXI 2203) en schroef (GWS 8x4,3): 22 gr Hoogteroer servo en richtingsroerservo (2 x Dymond 47): 11 gr Rolroer servo (JR-DS318 ): 7 gr ESC (CC Phoenix): 7 gr Ontvanger (waarschijnlijk Spektrum AR6115): 4 gr Accu (waarschijnlijk Thunderpower 250 mAh 2S 25C): 17 gr Totaal 121 gr (zonder roerhevels, stuurkabels, motoersteun, ...) Waar kan ik nog besparen op gewicht? | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Uiteindelijk dus op 127 gr uitgekomen met standaard connectoren. Toestel op 27 februari laten invliegen door een kenner. Nogmaals dank Peter (v/d Riet) Gisteren ochtend voor de eerste keer zelf 2 accuutjes leeggevlogen in de gymzaal. Zonder brokken |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2007 Locatie: Delft Leeftijd: 19
|
127gr is een gewicht waar wij een aantal jaar geleden nog A-klasse mee vlogen, helemaal niks om je voor te schamen. Goed gebouwde vliegtuigen van 145 kunnen zelfs beter vliegen dan slechte van 100gr!
|
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
Ron, Peter heeft bij het invliegen van m'n Precise met jouw toestel een midair gehad dacht ik? Bij mij was de schade in ieder geval snel hersteld. Ik was al zo blij dat ie vloog dat ik ben vergeten te vragen hoe zat met de schade bij jou. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2007 Locatie: Delft Leeftijd: 19
|
Die midair kan ik mij niet meer herinneren, weet je het zeker? Het kan ook Max geweest zijn, die vloog nog wel eens met mijn vliegtuig. De C is prima te doen met een precise van 125gr, ik vlieg nog regelmatig het C programma met een Xerces van ondertussen 150gr. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |