![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2006
|
Nee het gaat er niet om dat het nou zou super licht moet zijn. De as van een strecker motor is 2mm rond,en daar heb ik geen propmenemer voor. Ik heb het liefste dus een wes 8*4. Grt.
__________________ Dealer of: AXI, Hyperion, JR, Glavak, GWS, BSI, YGE, Castle Creation, Beli-zell, GB-Models, EPower, Mamo, Uhu, CA, Futaba, en nog veel meer! Laatst gewijzigd door Peter v/d Riet; 28 mei 2010 om 19:41 |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 februari 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 17
| Citaat:
| |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2006 Locatie: Enter Leeftijd: 18
|
waar kan je eigelijk vandie props halen? mijn gwsje weegt nu 3 gram, is niet veel vind ik. is het zo dat je ook meer trust hebt me een lichtere prop, omdat de motor de prop makkelijker kan ronddraaien? dat zou betekenen dat de wescarbon prop dan ongeveer 1,3 a 1,5 meer toeren epr minuut draait lijkt me? gwsje kost 50 cent wes prop kost? 10 euro?
__________________ Mimi Dlg Laatst gewijzigd door trampo; 26 november 2008 om 19:36 |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 25 december 2005 Locatie: Paal (België) Leeftijd: 29
|
Die redenering gaat niet op. Het toerental is grotendeels afhankelijk van de diameter en de spoed van de propeller.Zo'n carbonpropje is wel efficienter en geeft dus meer vermogen dan een gws prop van dezelfde maat. Zo'n carbon propje kost wel snel €25 en is minder crachbestendig dan een gws propje. Laatst gewijzigd door Joeri G.; 26 november 2008 om 19:52 |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Guest
|
Tsja, maar ja, dat is dan ook appels met peren vergelijken. Maar goed, misschien dat de echt goede piloten het merken, ik weet het dus neit, maar het lijkt mij stug. Denk dat ze dan meer merken van het gyroscopische moment, zoals Bert ook al aangeeft. |
|
| | #27 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
En vergis je niet; zo'n wes propje is supergevoelig, er breekt zo een puntje af.....
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Guest
|
Denk dat je het kunt overwegen als je in de top 3 vliegt en je prop de grond nooit meer raakt.. in alle andere gevallen.. even kijken hoor.. 25 dollar voor een enorm kwetsbare prop van 3~4 gram of 1.50 voor een prop die ook 3~4 gram weegt, veel minder kwetsbaar is, maar heel iets minder rendement heeft.. tsja.. mijn keuze is dan in elk geval erg snel gemaakt.
|
|
| | #29 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |