![]() |
| | #76 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Uiteraard blijf je wel druk op je roeren houden tijdens een torque, door de propwash. Maar ik begrijp niet hoe die remmen op zo'n moment nog invloed kunnen hebben. Hooguit als je tijdens een torque wat stijgt of zakt, dan werken ze tegen (je zal minder snel stijgen of zakken dan zonder brakes) Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat je turbulente lucht krijgt tijdens een torque (wanneer de aanstroming van de prop tegen de brakes aankomt) Maar of je daar dan voordelen van kunt hebben betwijfel ik.... Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| |
| | #77 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 december 2005 Locatie: Paal (België) Leeftijd: 29
| Citaat:
Bij een shocky met de afmetingen van de spark zou ik naar 2 servo's gaan op de rollen, het gewicht van 2 D47's zal het verschil niet maken en dan kan je differentieel in de zender instellen. Bij een torque-roll zal dit weinig verschil maken, maar bij figuren waarin snelle rollen zitten (A-programma) zal je het verschil serieus merken. Iedereen een gelukkig nieuwjaar en evenveel landingen als take-offs gewenst. | |
| |
| | #78 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Wat je met het zeilbootvoorbeeld aantoont, is dat die kracht nooit groter kan zijn dan de kracht die de motor zelf levert. Meer niet. Maar die remkracht wordt dus WEL geleverd. Wat dus NIET kan.. is dat je toestel halfgas hovert en dan volgas naar beneden komt zeilen door de wind op de brakes. Wat WEL kan is dat ie volgas minder hard omhoog gaat vanwege die brakes. Sterker nog, dat doet hij ook. Nog sterker.. het is WEL mogelijk een toestel te maken wat halfgas hovert en volgas naar beneden komt door de brakes, als je de gehele aandrijfkracht weet te vangen met brakes zodanig dat er niet voldoende aandrijfkracht over blijft om de zwaartekracht op te heffen. Het differential heeft met 'echt' torquen niets te maken, immers dan gebruik je je rolroeren juist niet. Echt.. mijn verklaring klopt en is in zoverre juist dat wat ik zeg waar is. Met brakes moet je meer gas geven en meer gas is meer torque. Of daarom in dit geval het ene toestel beter torqued dan een andere, weet ik niet. Geloof je mij niet? Zet maar eens direct achter je prop (zeg 1mm er achter) een depron cirkel die iets groter is dan je prop. Moet je eens zien hoe waardeloos dat hovert... Laatst gewijzigd door hezik; 2 januari 2009 om 00:41 | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |