![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 mei 2003 Locatie: Velserbroek Leeftijd: 45
|
Bedankt allemaal voor de leuke en nuttige vragen en opmerkingen. Mijn insteek zou zijn om gewoon te beginnen met wat we nu hebben aan regels. En daar de resterende twee wedstrijden wat ervaring mee op te doen. Ik denk dat het vooral leuk moet zijn. Rond de palen vliegen met een aantal mensen in een heat is gewoon leuk om te doen. Toevoegingen zouden kunnen zijn dat we een lijst met toegestane motoren maken. Waarbij miz ook een lage prijs een factor moet zijn. Dus kom maar op met de adviezen, daar help je de anderen ook mee. Voor de die-hard pylon racers is de ingeslagen weg misschien niet helemaal wat zij willen. Maar wie weet ontstaat er uit het indoor gebeuren een kennismaking met de buiten pylon klasse. Wellicht kunnen we ook voor volgend seizoen dan een 'unlimitted' klasse opzetten. We moeten dan wel uitkijken dat we niet nog meer vloeren van sport hallen gaan perforeren Ik zal de gestelde vragen/opmerkingen even met wat mensen bespreken en zien of we e.e.a. iets kunnen aanscherpen.... Thx |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
| Ik lees net dat in de regels up to 16g staat, waar ik uit haal dat 15,99 mag, 16,01 niet. En ik ga voor het gemak ervan uit dat het om werkelijk gewicht van enkel de motor gaat. En dat een motor mt een opgegeven gewicht van 15g gedoogt word, ook als het een tikkie meer is. Ben een lijstje aan het maken.
__________________ - |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Guest
|
Die race klasse was er al in 2004. http://www.modelbouwforum.nl/forums/indoorvliegen-parkflyers/4281-regelement-indoor-pylon.html Waarom er nu weer iemand met nieuwe regels moet komen vraag ik mij af. klasse bestaat al jaren en werd toen regelmatig als fun klasse gevlogen door de diverse mensen, alleen maar de motor regels aanpassen naar moderne motoren en racen maar. Het valt mij op dat er veel nieuwe indoor mensen denken met iets nieuws te komen terwijl dat allang gedaan is door anderen...................... |
|
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Ik was wel bekent met die klasse, ik zie ook nergens staan dat indoor racen iets nieuws is. Volgens mij lees je dingen die er niet staan. dit is gewoon een andere klasse die internationaal gevlogen word, warom zoude we afwijken van wat ze ergens anders doen. (Ik zou dan ook elke aanpassing aan de regels eerst met de Engelsen doornemen)
__________________ - Laatst gewijzigd door nando; 21 december 2009 om 19:10 |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
eerste post en meerdere eerdere berichten van deze meneer. er zijn geen internationale regels, de Duitsers vliegen ook al enkele jaren indoor pylon met aparte regels. | |
|
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Zo, mallen zijn gesneden.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 mei 2003 Locatie: Velserbroek Leeftijd: 45
|
@plaaggeest: Er wordt nergens gepretendeerd dat het voorstel wat hier gedaan wordt nieuw is, of op enige wijze ons 'idee' is. We zijn gewoon een groepje mensen die op een engelse wedstrijd een leuk evenement meegemaakt hebben en proberen ons enthousiasme over te brengen op de indoor ploeg die ook de f3p klasse vliegt. Men hoeft niet mee te doen, en je mag een eigen mening hebben op hoe je het zelf graag zou zien. De reden dat ik schrijf dat het onderdeel 'ons' nederlanders onbekend is, is omdat ik (wij) als F3P (=kunstvlucht/precissie) vliegers dit normaal niet combineren met onze wedstrijden. De regels uit 2004 zijn vast erg goed, maar voor zover ik weet (correct me if am wrong) wordt dit niet actief in nederland gevlogen. Er staat ook nergens dat de engelse regels internationaal zijn of op ook maar enige wijze met andere landen is afgestemd. Sommige dingen werken omdat juist omdat ze niet stuk of over georganiseerd zijn. En probeer niet op elke slak zout te leggen als mensen hun nek uit steken om iets te organiseren waar mensen wat lol mee proberen te hebben. No hard feelings |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
@sleurhutje (en andere bouwers) CG ligt op 10-15 mm van de voorlijst van de vleugel, Dat lijkt erg voorlijk maar de vleugel heeft wat pijlstelling. Wat is trouwens je echte naam? |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Mijn echte naam is Jeroen maar omdat er al zoveel Jeroen's overal rondlopen is Sleur makkelijker.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 mei 2005 Locatie: Tilburg Leeftijd: 36
| Citaat:
Als organiserend Sub Comissie lid wil ik wel nog even nadenken over het tijdstip van dit evenement. Naar alle waarschijnlijkheid zal dit na het opruimen en de prijs uitreiking van de F3P wedstrijd gaan gebeuren. Dus eerste de officiele F3P klassen vliegen en daarna nog even de pilon race. Het lijkt me een leuk toevoeging van de dag, en op deze manier kan iedereen die er interesse voor heeft aan deelnemen. En diegene die geen belangstelling hebben kunnen op huis aan. | |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2003 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 30
|
Lijkt me inderdaad wel een goed idee. Ter afsluiting nog even raggen met pylonracers...
__________________ www.armc.nl |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Precies.... verder geen pretenties behalve ouderwets lol.... enige gelijkenis met volkssport nummer 1 "oudhollands depron kneuzen" zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |