Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Kunstvlucht > F3P

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 december 2009, 18:35   #16 (permalink)
wvr
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 45
Standaard

Bedankt allemaal voor de leuke en nuttige vragen en opmerkingen.

Mijn insteek zou zijn om gewoon te beginnen met wat we nu hebben aan regels. En daar de resterende twee wedstrijden wat ervaring mee op te doen. Ik denk dat het vooral leuk moet zijn. Rond de palen vliegen met een aantal mensen in een heat is gewoon leuk om te doen.

Toevoegingen zouden kunnen zijn dat we een lijst met toegestane motoren maken. Waarbij miz ook een lage prijs een factor moet zijn. Dus kom maar op met de adviezen, daar help je de anderen ook mee.

Voor de die-hard pylon racers is de ingeslagen weg misschien niet helemaal wat zij willen. Maar wie weet ontstaat er uit het indoor gebeuren een kennismaking met de buiten pylon klasse.

Wellicht kunnen we ook voor volgend seizoen dan een 'unlimitted' klasse opzetten.
We moeten dan wel uitkijken dat we niet nog meer vloeren van sport hallen gaan perforeren

Ik zal de gestelde vragen/opmerkingen even met wat mensen bespreken en zien of we e.e.a. iets kunnen aanscherpen....

Thx
wvr is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 18:48   #17 (permalink)

nando's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nando Bekijk bericht
4) En is het 15,99g of 15,00 absolute max?
Ik lees net dat in de regels up to 16g staat, waar ik uit haal dat 15,99 mag, 16,01 niet.
En ik ga voor het gemak ervan uit dat het om werkelijk gewicht van enkel de motor gaat. En dat een motor mt een opgegeven gewicht van 15g gedoogt word, ook als het een tikkie meer is.

Ben een lijstje aan het maken.
Oud 21 december 2009, 19:02   #18 (permalink)
plaaggeest
Guest

Standaard

Die race klasse was er al in 2004.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/indoorvliegen-parkflyers/4281-regelement-indoor-pylon.html

Waarom er nu weer iemand met nieuwe regels moet komen vraag ik mij af. klasse bestaat al jaren en werd toen regelmatig als fun klasse gevlogen door de diverse mensen, alleen maar de motor regels aanpassen naar moderne motoren en racen maar.

Het valt mij op dat er veel nieuwe indoor mensen denken met iets nieuws te komen terwijl dat allang gedaan is door anderen......................
  Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 19:08   #19 (permalink)

nando's schermafbeelding

Standaard

Ik was wel bekent met die klasse, ik zie ook nergens staan dat indoor racen iets nieuws is. Volgens mij lees je dingen die er niet staan.

dit is gewoon een andere klasse die internationaal gevlogen word, warom zoude we afwijken van wat ze ergens anders doen. (Ik zou dan ook elke aanpassing aan de regels eerst met de Engelsen doornemen)

Laatst gewijzigd door nando; 21 december 2009 om 19:10
nando is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 19:10   #20 (permalink)
plaaggeest
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvr Bekijk bericht
Op de Electric Indoor Masters (EIM) die op 4/5 december in Engeland gehouden werd, was er 1 onderdeel dat wij in nederland niet kennen, namelijk 'indoor pylon race'.

eerste post en meerdere eerdere berichten van deze meneer.

er zijn geen internationale regels, de Duitsers vliegen ook al enkele jaren indoor pylon met aparte regels.
  Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 19:11   #21 (permalink)

nando's schermafbeelding

Standaard

Deze klasse kennen we ook niet...
Oud 21 december 2009, 19:12   #22 (permalink)

nando's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plaaggeest Bekijk bericht
er zijn geen internationale regels
Dan zoude die er moeten komen.
Oud 21 december 2009, 19:25   #23 (permalink)

Sleurhutje's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2
Standaard

Zo, mallen zijn gesneden. Maar uh... Wat is het CG (ongeveer, vanaf de voorkant van de neus)? En nog enige side thrust en/of domping? Vanavond snel een prototype plakken en van de week even testen.
Oud 21 december 2009, 20:09   #24 (permalink)
wvr

Standaard

@plaaggeest:

Er wordt nergens gepretendeerd dat het voorstel wat hier gedaan wordt nieuw is, of op enige wijze ons 'idee' is. We zijn gewoon een groepje mensen die op een engelse wedstrijd een leuk evenement meegemaakt hebben en proberen ons enthousiasme over te brengen op de indoor ploeg die ook de f3p klasse vliegt. Men hoeft niet mee te doen, en je mag een eigen mening hebben op hoe je het zelf graag zou zien.

De reden dat ik schrijf dat het onderdeel 'ons' nederlanders onbekend is, is omdat ik (wij) als F3P (=kunstvlucht/precissie) vliegers dit normaal niet combineren met onze wedstrijden.

De regels uit 2004 zijn vast erg goed, maar voor zover ik weet (correct me if am wrong) wordt dit niet actief in nederland gevlogen.

Er staat ook nergens dat de engelse regels internationaal zijn of op ook maar enige wijze met andere landen is afgestemd.

Sommige dingen werken omdat juist omdat ze niet stuk of over georganiseerd zijn.

En probeer niet op elke slak zout te leggen als mensen hun nek uit steken om iets te organiseren waar mensen wat lol mee proberen te hebben.

No hard feelings
Oud 21 december 2009, 20:11   #25 (permalink)
wvr

Standaard

@sleurhutje (en andere bouwers)

CG ligt op 10-15 mm van de voorlijst van de vleugel, Dat lijkt erg voorlijk maar de vleugel heeft wat pijlstelling.

Wat is trouwens je echte naam?
Oud 21 december 2009, 20:13   #26 (permalink)

Sleurhutje's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
@sleurhutje (en andere bouwers)

CG ligt op 10-15 mm van de voorlijst van de vleugel, Dat lijkt erg voorlijk maar de vleugel heeft wat pijlstelling.

Wat is trouwens je echte naam?
Okidoki Mij FlyFly Gee Bee R2 heeft ook zijn CG erg ver maar voor, dus dat is geen vreemd iets voor Gee Bee's.

Mijn echte naam is Jeroen maar omdat er al zoveel Jeroen's overal rondlopen is Sleur makkelijker. Herkenbaar aan de oranje jas.
Oud 21 december 2009, 20:24   #27 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
@plaaggeest:

En probeer niet op elke slak zout te leggen als mensen hun nek uit steken om iets te organiseren waar mensen wat lol mee proberen te hebben.
Zo plaaggeest, steek deze maar in je zak!
jobverkerke is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 20:28   #28 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
Bedankt allemaal voor de leuke en nuttige vragen en opmerkingen.

Mijn insteek zou zijn om gewoon te beginnen met wat we nu hebben aan regels. En daar de resterende twee wedstrijden wat ervaring mee op te doen. Ik denk dat het vooral leuk moet zijn. Rond de palen vliegen met een aantal mensen in een heat is gewoon leuk om te doen.

Toevoegingen zouden kunnen zijn dat we een lijst met toegestane motoren maken. Waarbij miz ook een lage prijs een factor moet zijn. Dus kom maar op met de adviezen, daar help je de anderen ook mee.

Voor de die-hard pylon racers is de ingeslagen weg misschien niet helemaal wat zij willen. Maar wie weet ontstaat er uit het indoor gebeuren een kennismaking met de buiten pylon klasse.

Wellicht kunnen we ook voor volgend seizoen dan een 'unlimitted' klasse opzetten.
We moeten dan wel uitkijken dat we niet nog meer vloeren van sport hallen gaan perforeren

Ik zal de gestelde vragen/opmerkingen even met wat mensen bespreken en zien of we e.e.a. iets kunnen aanscherpen....

Thx
Inderdaad een erg leuk initiatief. Een toevoeging van een leuk spektakel wat ook nog eens hartstikke leuk is voor het publiek.

Als organiserend Sub Comissie lid wil ik wel nog even nadenken over het tijdstip van dit evenement. Naar alle waarschijnlijkheid zal dit na het opruimen en de prijs uitreiking van de F3P wedstrijd gaan gebeuren. Dus eerste de officiele F3P klassen vliegen en daarna nog even de pilon race. Het lijkt me een leuk toevoeging van de dag, en op deze manier kan iedereen die er interesse voor heeft aan deelnemen. En diegene die geen belangstelling hebben kunnen op huis aan.
jobverkerke is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 20:38   #29 (permalink)

Robinio's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Lijkt me inderdaad wel een goed idee. Ter afsluiting nog even raggen met pylonracers...
Oud 21 december 2009, 20:41   #30 (permalink)
wvr

Standaard

Precies.... verder geen pretenties behalve ouderwets lol....

enige gelijkenis met volkssport nummer 1 "oudhollands depron kneuzen" zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Kunstvlucht > F3P
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten