Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Kunstvlucht > F3P

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 december 2009, 23:05   #31 (permalink)

Sleurhutje's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik heb me aangemeld bij 3drc.info maar mag niets posten of plaatjes kijken. Iemand info hoe de carbon te plaatsen, de v-stelling etc.? Ik ga nu mijn airbrush opgraven en kijken of ik mijn kersverse vlieger (volledig 3mm Depron) nog vannacht een kleurtje kan geven.

Click the image to open in full size.

Oh ja, er gaan er makkelijk 3 uit een vierkante meter. Dus ik heb er nog twee om gelijk maar te bouwen/spuiten. Met dat Oud-Hollandsch Slopen komt het wel goed denk ik.
Oud 21 december 2009, 23:08   #32 (permalink)
wvr
Vriend van modelbouwforum.nl

Leeftijd: 45
Standaard

Ik zal zo ff zorgen dat er wat foto's van die van mij komen te staan.

Geef me een half uurtje

GrW
wvr is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 23:11   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvr Bekijk bericht
Ik zal zo ff zorgen dat er wat foto's van die van mij komen te staan.

Geef me een half uurtje
Hehehe, rustig aan hoor. Vanwege mijn ADHD hoef jij je nog niet te haasten.
Oud 21 december 2009, 23:28   #34 (permalink)
plaaggeest
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobverkerke Bekijk bericht
Zo plaaggeest, steek deze maar in je zak!

Ik zie niet in waarom, of mag je niet meer wijzen op dingen die allang hier in Nederland gedaan zijn door andere mensen.
Jou vervolg antwoord geeft duidelijk weer wat jou bedoeling is, anderen het werk laten doen en dan als SC met de eer gaan strijken, dat is mij al vaker opgevallen. Schijnbaar wil de SC kunstvlucht voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Trouwens die groep in 2004 was nog niet eens de eerste die indoor deed racen, maar ze waren wel de eersten die regels vast legden. Ik kan me nog iets herinneren van Willem Braveboer en indoor racen op de beurs in Praag vele jaren geleden.

Dat WVR een "bestaande" klasse (aangepast of niet) nieuw leven in wil blazen vind ik overigens wel goed.
Echter zou ik eerder kiezen om de modellenkeuze vrij te laten met regels als maximale spanwijdte en minimaal gewicht, met voorgeschreven motor, accu en prop, allemaal dezelfde modellen is ook zo saai. Met dit soort regels kan zelfs het langzaamste model winnen, dat gebeurde in 2004 trouwens regelmatig. Er waren heel langzame modellen die direct om de paal heen konden draaien terwijl de mensen met de makemyday of andere snellere modellen de gehele zaal nodig hadden en vele meters meer nodig hadden. Arjan van Viegen was daar heel gedreven in, hij zetten bij wijze van spreken het vleugeltipje tegen de paal en draaide zo direct om de paal heen, en won zo diverse wedstrijden, en ja het was toen ook allemaal voor de fun.
Je wil trouwens geen "grote" snele modellen indoors hebben, de kans op schade aan de zaal is dan ook groter als er eens iemand crasht. In Duitsland zijn ze dat vergeten en willen alleen maar supersnel maar dan gelukkig wel met een duwprop.....daar ga ik de zaal uit als ze gaan racen.
  Met citaat reageren
Oud 21 december 2009, 23:28   #35 (permalink)
wvr

Standaard

foto's (morgen maak ik wel detail foto's)

boven-aanzicht
Hoogteroer servo ligt onder de romp en steekt met zijn armpje door de romp naar boven zodat je bij up, trekt aan je hoogteroer.
Rudder servo staat voor de hoogteroer servo, en stuurt het rudder ongeveer in het midden aan. Aan de onderkant zit geen ruimte.

Onder:

Nu jij depron 'wielen' hebt, zou ik die iets verstevigen, denk gewoon een dubbel strookje op die twee 'armen' die naar de vleugel gaan.

Verder is dat kruis wat vanaf de onderkant wiel, door de romp, naar de bovenkant wiel op de andere vleugel wel van belang gebleken. De 'krachten' worden dan netjes verdeeld.

Succes
Winfried
Oud 21 december 2009, 23:47   #36 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plaaggeest Bekijk bericht
met voorgeschreven motor, accu en prop, allemaal dezelfde modellen is ook zo saai. Met dit soort regels kan zelfs het langzaamste model winnen, dat gebeurde in 2004 trouwens regelmatig.
Ik denk dat daar de kracht ligt van dit modelletje. Gewoon vliegen met eenheidsworst zodat het close racing wordt. Dat levert gelijk meer spektakel voor de toeschouwers op (en een uitdaging voor de piloten) want één van de regels stelt toch zeer duidelijk dat "rubbing" geen enkel bezwaar is. Daarbij komt dat ook minder bedreven piloten goed mee zullen kunnen komen.

Citaat:
foto's (morgen maak ik wel detail foto's)

.......

Nu jij depron 'wielen' hebt, zou ik die iets verstevigen, denk gewoon een dubbel strookje op die twee 'armen' die naar de vleugel gaan.
Zo hey, dat is snel. Hij is nog niet gespoten hoor. Hier heb ik voldoende aan. Ik ga er vanuit dat de manier van verstevigen geen voorgeschreven regel is. Twee extra stukjes van de punt van de neus naar het kruispunt van de "wielen" vind ik zelf wel prettig om een klapper op te vangen (heeft me met F3P vliegen al heel wat plakwerk bespaard ). De wielkasten plak ik wat dunne strookjes carbon in voor wat meer stevigheid (mits toegestaan).
Oud 21 december 2009, 23:59   #37 (permalink)

Jeroen van Gog's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Citaat:
Jou vervolg antwoord geeft duidelijk weer wat jou bedoeling is, anderen het werk laten doen en dan als SC met de eer gaan strijken, dat is mij al vaker opgevallen. Schijnbaar wil de SC kunstvlucht voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Pfff... wat een onzin. Duidelijk geval van, ik weet niet waar ik over praat. Je moet je schamen met zulke uitspraken!

On-Topic
Ook ik ben er eentje aan het bouwen. Lijkt me erg leuk om aan het eind van de dag even stoom af te blazen Zodra hij klaar is zal ik eens een foto plaatsen van mijn "Arribaarribaándaleándale" Gee Bee R3
Jeroen van Gog is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2009, 00:03   #38 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom, of mag je niet meer wijzen op dingen die allang hier in Nederland gedaan zijn door andere mensen.
Het is de toon die de muziek maakt. Wat maakt het uit dat het eerder al gedaan is?

Citaat:
Voor zover ik weet, zit Winfried niet in de SC momenteel. Daarnaast zie ik niemand zeggen dat het revolutionair nieuw is ofzo.

Het feit dat de SC dit initiatief neemt, is gewoon leuk en een pluim waard, ongeacht of het nu wel of niet eerder gedaan is.

Citaat:
Dat WVR een "bestaande" klasse (aangepast of niet) nieuw leven in wil blazen vind ik overigens wel goed.
Kijk, zijn we het eens

Ik denk dat het belangrijk is om het doel van deze klasse te begrijpen, tenminste, als ik het begrijp.

Op het moment is het zo dat er na de wedstrijd 'vrij' gevlogen wordt. De zaal is in principe door iedereen betaald, maar dat vrij vliegen is niet voor iedereen echt een optie, omdat er toch wel vrij wild gevlogen wordt en de kans op schade vrij groot is. Daarnaast is het vrij doelloos allemaal.

We hebben vorig jaar wel eens opdrachtjes gedaan na de wedstrijd (landen op de muur, hoveren, etc), dat vond ik erg leuk om te doen.

Ik denk dat dit initiatief niet bedoeld is als serieuze pylonrace klasse, maar gewoon als optie om, na een wedstrijd, nog wat andere lol te hebben met z'n allen in de zaal.

Ik denk ook dat je de 'regels' in dat kader moet zien. Het is een fun-iets, geen echte hardcore competitie.

Tenminste, dat is hoe ik het begrepen had en hoe ik ook denk dat het zou moeten zijn.

Denk dat als je wil meedoen om persé te winnen, je een verkeerd uitgangspunt hebt hierbij.
  Met citaat reageren
Oud 22 december 2009, 01:15   #39 (permalink)

Robinio's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezik Bekijk bericht

Denk dat als je wil meedoen om persé te winnen, je een verkeerd uitgangspunt hebt hierbij.
Dat zal allemaal wel, totdat je met een paar man rondvliegt. Dan begint het ineens te kriebelen. Maar dat mag je straks gerust ontkennen hoor
Oud 22 december 2009, 01:37   #40 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Oh nee, natuurlijk niet, natuurlijk doe je dan mee aan de race.. maar er is een verschil tussen gewoon leuk een beetje rondklieren met pylonracertjes na de wedstrijd, of een serieuze competitie. Bij het eerste heb je imo niet veel regels nodig, bij het tweede moet je een dichtgetimmerd reglement hebben.
  Met citaat reageren
Oud 22 december 2009, 01:47   #41 (permalink)

Robinio's schermafbeelding

Standaard

Das waar. We zullen het vanzelf wel gaan zien. Ik heb er alvast zin in.
Oud 22 december 2009, 01:48   #42 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Dat wordt wel anders als ik je lap
  Met citaat reageren
Oud 22 december 2009, 02:59   #43 (permalink)
wvr

Standaard

@plaaggeest

Lezen is ook een vak, In de allereerste post van dit draadje staat:

We moeten alleen even kijken hoe (en of) we dit gaan inpasssen in het NK-F3P, want in principe heeft deze klasse niets met de SC-kunstvlucht te maken. Dat laten we nog even weten.

Het enige wat de SC doet is soepel meewerken en mensen hun lolletje gunnen.

Enne:Wat was jouw bijdrage aan modelvliegend nederland ook al weer? Of vlieg je soms stiekum met een Taurusje?

Voor mij is het wel weer genoeg aandacht geweest voor dit persoon.
Hoe zat het ook al weer met onzichtbaar maken van posts......
Oud 22 december 2009, 03:10   #44 (permalink)

Bruno van Hoek's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezik Bekijk bericht
. Dit is voor de fun, niet om indoor door de geluidsbarriere te gaan.
Doe het een keer en je hoeft meteen niet meer terug te komen in die zaal.....
Oud 22 december 2009, 09:59   #45 (permalink)
Moderatorteam

Niek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies.... verder geen pretenties behalve ouderwets lol....

enige gelijkenis met volkssport nummer 1 "oudhollands depron kneuzen" zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn
Daarom bedenk ik me wat meer koolstof toe te passen, zoals bij de voorlijst;
zo ook wat 'paal' bestendiger..

ps wat wegen de bestaande vliegklare?
Niek is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Kunstvlucht > F3P
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten