![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Hoi bas, Was wel echt even een testvluchtje om alles even af te tasten. Hoe hij reageerde op de cyclic, staart etc., zag er niet echt gracieus uit De eerste tictocs bleef ik bijvoorbeeld alleen maar klimmen (powerrrr) en tijdens piro's en staartuitslagen moest ik ook even wennen. Ik ben nog niet helemaal "connected" zeg maar, maar na een paar vluchten ging dat wel met grote sprongen vooruit. Het is moeilijk te beschrijven, maar ik zal een poging wagen Met een conventionele flybar heeft je heli soms de neiging om zelf iets op te pitchen of erin te rollen en moet je als het ware iets tegensturen op sommige momenten om de lijn te volgen die je wenst. En je bent natuurlijk altijd met de wind/lucht bezig. Met een Vbar heb je dat absoluut niet....punt Je ziet ook in de eerste rechte lijnen als ik wegvlieg dat ik een beetje dolfijnend door de lucht ga. Dat ligt niet aan de Vbar maar aan mij. Als jij snelheid wil maken met een flybar dan houd je er wat nick voorover op om de heli te stuwen. Doe je dat bij de Vbar en houd je hem vast, dan maak je een looping voorover Om de tictoc even als voorbeeld te nemen, Bij een flybar heli moet je met de mix van pitch en nick ervoor zorgen dat je heli op hoogte blijft en maak je dan fouten dan kakt de boel hevig in. Je bent ook altijd je staart aan het corrigeren. Met de Vbar kakt er gewoon niets in en moet je veel kleiner en subtieler sturen. Het gebeurd veel directer en je verliest eigenlijk geen hoogte. De staart verdraaid alleen als je dat zelf per ongeluk doet. Verder was ook het brandstof verbruik enorm merkbaar lager Dat zijn een aantal puntjes die mij opvielen. Ik ben er wel heel positief over, en heb weer een hoop te leren aan de sticks. Maar wel met veel meer vertrouwen omdat de heli wel enorm voorspelbaar vliegt. Hij doet exact wat je hem opdraagt, en de wind/lucht invloeden worden een veel minder belangrijke factor om rekening mee te houden. Trok in mijn laatste vlucht een funnel aan en durfde er nog maar 1 , maar hij ging zo strak en stabiel dat het voelde alsof ik er nog wel 5 achteraan had kunnen doen. Je moet nog altijd goed sturen en de juiste orientatie hebben. want ga je fout dan ga je ook volle kracht fout zeg maar... Maar beheers je een bepaald figuur, dan kan je hem volgens mij wel heel erg goed in detail verfijnen. Kortom het voelt vele malen preciezer, met minder afleiding. pfff, klinkt vaag, maar goed, Hoop dat het een beetje overkomt LOL
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
@John Ik zal mijn file wel straks even naar je mailen. Ik heb inderdaad als basis de preset van de T700 genomen, en wat tips van Bart erin verwerkt. En heb gisteren eigenlijk alleen maar aan de agility en gain waarden gezeten. De afstelling is natuurlijk sterk piloot en model afhankelijk. En ben ook nog niet klaar, ik heb er een BT module aanhangen, die er voorlopig nog wel even in blijft. Ik zal nog wel even blijven spelen met de diverse instellingen zoals expo, stickresponse etc.etc. Het zit erop, dan moet ik er ook maar gebruik van maken en hem zoveel mogelijk naar mijn zin maken
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2007 Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
|
OK, alvast bedankt, bij name erg handig om te vergelijken, ik heb namelijk ook een 600 en daar is wel het nodige aan veranderd maar vliegt erg goed nu.
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Even wat anders: Zou je met een HTC HD2 telefoon ook de V-Stabi in kunnen stellen via de USB kabel, of kan dat dan alleen maar via Bluetooth? Ben benieuwd of dat iemand weet? Kun je uberhaupt wel het programmatje draaien via een HTC HD2 telefoon? Ik zie ook helemaal geen .exe bestand in die phon software En zou het ook werken met het Android 2.1 platform OS in de nieuwe HTC Desire?
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ Laatst gewijzigd door pardoez; 11 maart 2010 om 18:28 |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ik heb het nu draaiend op een LG viewty met het .Jar bestand. En dat doet het prima. Op mijn samsung met android 1.5 werkt het programmaatje ook prima onder een Java app., maar de bluetooth van 1.5 werkt dus niet (helaas geen enkele BT overdracht mogelijk). Ik hoop dat als de update voor mijn toestel naar Android 2.1 er komt, dat het op mijn eigen mobiel gaat werken. Er staat trouwens wel een versie "install_40_CE.CAB" voor windows based phones hier: Softwaredownload | VStabi
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Maar het gaat dus alleen maar met een bluetooth overdracht en je kunt niet bijvoorbeeld je USB van de telefoon gebruiken?
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Voor zover ik heb begrepen werkt alleen de PC software met een USB link. Maar ik durf niet te zeggen of die windows CE versie gebruik maakt van een USB link, heb ik niet in huis (anders had ik dat natuurlijk geprobeerd
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Kan iemand mij vertellen waar die Bluetooth ontvanger zit aangeloten op de V-Stabi, gewoon op de miniUSB of één van de andere aansluitingen op de V-Stabi?
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Die zit op het poortje direct boven de sensor aansluiting. Ik heb er een Spartan Bluelink opzitten, moet je wel de kabelvolgorde wat aanpassen om hem te laten werken.
| | |
| | #41 (permalink) |
|
OK, weet jij dan de kabelvolgorde, mogelijk een fotootje of zo?
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Kreeg het linkje van een Nederlander op helifreak.com Bij deze de link naar de originele dokter snuggles: France Helico • Afficher le sujet - Utiliser son module Bluetooth Spartan avec son Vstabi
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 20 maart 2010 om 23:32 |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |