![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 36
| Citaat:
Of heb jij een custom frame? ik weet wel dat er aftermarket frame voor de trex 600 is waarbij er directe swash aansturing is van de servo's. Of begrijp ik het verkeerd en bedoel je wat anders?
__________________ Binnenkort eindelijk m'n Henseleit TDR !! | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: sittard Leeftijd: 48
|
je begrijpt mij goed ik heb een hk600gt besteld(is onderweg) en heb gelezen op de beastx site dat iemand deze direct aanstuurde van uit de servos met armpjes van 18mm lang vond het eenbeetje apart verhaaltje zodoende mijn vraag of dit direkt kon of dat jullie indirekt (standaard )de beastx aansluiten gr hub |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Er is in amerika wel een aftermarket frame voor de trex 600 te koop waarbij de servo's onder de swashplate zitten waardoor directe aansturing wel mogelijk is maar of dit nou zoveel voordelen heeft weet ik niet.
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Ja, je hebt gelijk, dit is het oude trex 600 frame en hier zou het eventueel wel kunnen zo te zien. Waarom align hier toen toch voor de indirecte aansturing heeft gekozen weet ik niet, zou mischien met de krachten op je servo's te maken kunnen hebben.
__________________ Binnenkort eindelijk m'n Henseleit TDR !! |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2008
|
Met indirecte aansturing zijn je servo's met push-pull rods verbonden. Je belast de servo dan puur op koppel (dus alleen rotatie), niet op lineaire krachten (trekken of duwen) waardoor de servo gaat kantelen in de rubbertjes. Tevens vinden de lagers alleen koppel wat fijner dan koppel+lineaire krachten.
__________________ Trex 600N(crash, sunk 'n burn) 600ESP V-bar, Trex 450 SE V2, Vario Big Airwolf, JR PCM 9X II @ 2.4 GHz Laatst gewijzigd door Kobuzz; 9 augustus 2010 om 00:16 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Klopt wel. Maar FBL houd er meer van als er direct wordt aangestuurd, zonder tussenkomst van mechanische mixers. Maximale resolutie en zo direct mogelijk. Alle logo machines (Mikado=Vstabi) worden daarom zo aangestuurd. De stijfheid van de aansturing verbeter je door servomontage (geen rubbers!) en gebruik van starre hevels (aluminium bijv.) Daarom zijn naar mijn mening Elektro heli's ook veel beter geschikt voor FBL dan brandstof. Het gaat prima, maar het werkt het mooiste op een E-heli. Moet zeggen dat ik die schuinstand van de stuurstangetjes in de laatste foto ook niet helemaal ideaal vind. Het zal gaan, maar geeft wel een beetje vreemde curve aan je swash aansturing. Je zal misschien zelfs de neutraal stand aan moeten passen (geen 90º).
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: sittard Leeftijd: 48
|
een leuk voorbeeld van schuinstaande stangetjes is bij mijn henseleit hier staan de aanstuurstangen ook schuin maar door de servoarm 15graden te zetten staan ze toch haaks ,geen rare afwijking in de pitch curven(zuiver liniar) gr hub |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Ja, dat is wat ik aangaf in mijn laatste zin, niet op 90º zetten. Maar je wist het zelf ook, top Hub.
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Zitten standaard bij servo's?? Anders art nummer opskroiven of doormailen naar een winkel,. een shop die futaba leverd kan er iig aan komen..
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2007 Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
| Citaat:
Uiteraard, sterker nog directe aansturing betekend altijd een goede geometrie. Mijn ESP is ook direct aangestuurd.
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2007 Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
| Citaat:
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ Laatst gewijzigd door pardoez; 13 augustus 2010 om 03:43 |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
Dan lopen de stangen wel heel schuin naar je swashplate toe. Of heb je de roll servo's achterin geplaatst en de elevator servo voorin de heli, dat zou mischien nog een mogelijkheid zijn als ik het goed zie.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |