![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
|
hoi heb gisterren een 3g gekocht maar snap het niet echt ik weet dat ik hem mechanies 100% moet zetten maar doe ik dit gewoon op de oude manier direckt op de ontvanger of moet de 3 g er al tussen zitten heb dit nu met 3g gedaan maar lukt niet echt heeft iemand mischien een goede uitleg voor mij alvast bedankt gr.john
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
als je mechanisch iets verandert moet je hem in DIR mode zetten, staat allemaal mooi uigelegd in je manual. Stap voor stap volgen...piece of cake.
__________________ Do not run out of altitude and experience at the same time, the result will be expensive. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
| Dan is dit een mooie tijd om engels te gaan leren. Woordenboek erbij en hup met die banaan
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
| Citaat:
maar erg bedankt voor het proberen
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
heb hem nu in dir mode en begonnen om hem opnieuw af te stellen even nog een vraagje heb begrepen dat je niks in je zender mag veranderren trims op 0 enz maar heb ook begrepen dat je wel sub trim mag gebruiken hoe zit het met servo reverse kan ik deze wel gebruiken????
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Wel even opletten met de 3g, ga je de servowegen groter instellen (omdat je meer pitch wilt, snellere reacties etc..) altijd even de standaard setup doorlopen.. Dan vliegt hij vaak een stuk netter. En de reden waarom men hier de handleiding niet voor je vertaald, is dat dit gewoon erg veel werk is, en het best goed staat uitgelegd in de originele handleiding. Zelfs met een beetje engelse kennis kom je er wel uit. Om je een beetje op weg te helpen: De 3g heeft 2 instelmenu's. 1 voor de gyro (staart) en 1 voor het fbl deel. De setup voor het fbl deel kom je in door het knopje op de regelunit in te drukken, en dan pas stroom op de ontvanger te zetten. Dan gaat de regelunit in dir mode, in deze modus doet hij niet, en kun je de hoeken voor pitch en cyclic instellen. Dan gasstick naar de middenstand, pitch moet nu 0 zijn. Druk op het knopje, de unit gaat naar de 2e modus. Nu even de elevator (heli voorover) voluit voorover duwen. Knopje duwen, 3e modus. heli vastpakken, voorover bewegen. De swash moet nu tegenwerken aan de beweging. Doet ie dat niet, (hij werkt juist mee) moet je de elevator of aileron even bewegen tot het lampje van groen naar rood gaat (of andersom. Het eind moet in ieder geval zijn dat de swash tegenwerkt. knopje, 4e modus Zie stap 2, alleen nu de aileron naar rechts duwen Knopje, 5e modus Zie stap 3, maar nu voor aileron. Knopje, alles is ingesteld. Voor verdere details gewoon even engels leren/overtypen in google translate. Gyro moet je echt even via de handleiding doen. Dit instelmenu kom je in door het knopje 2 tellen vast te houden als de heli al onder spanning staat. Wel instellen, anders kan het je een servo kosten....
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hmmm volgende probleem alles ging goed in dir mode alles afgesteld punt 1 stick naar voren punt 2 als ik hier heen ga slaat mijn swasch plate naar beneden terwijl ik hier toch mijn heli moet kantellen heb de aansluitingen gecontroleert swasch staat op hr3 in de zender aleen aan subtrim +servo reverse+swaschmenu gezeten dus iemand een idee gr.john
| | |
| | #10 (permalink) |
|
probleem opgelost heb ook zo,n link kabel heb de boel hier op aangesloten toen bleek dat mijn sensor ver.2.1 had en mijn kastje versie1.0 de boel geflascht en nu werkt het goed
| | |
| | #11 (permalink) |
|
vandaag eerste vlugt gemaakt nou alles ging goed in hoover merk je hoe stabiel dit systeem is alleen nog wat last met de staart deze blijft maar wiebbellen dus hier nog wat mee klooien ben al met de gyro instelingen in mijn zender bezig geweest maar dit helpt niet
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 augustus 2007 Locatie: Breda
| Citaat:
YouTube - Bert Kammerer - Align Flybarless 3G | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 december 2009
| Citaat:
| |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
hoi filmpje had ik al gevonden maar toch bedankt dat van de rudder lock zal ik eens proberen iedereen trouwens alvast bedankt voor de hulp gr.john
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |