![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 11 februari 2008 Locatie: Brabant Leeftijd: 40
|
Ja is te meten met een multimeter.Dit kun je oplossen door een kabeltje van de -regelaar naar evt.motormount om te overbruggen hetzij direct door linken naar je staartbuis.Heb zelf een kabeltje op mijn logo van -regelaar naar staartbuis en aan het eind van de staartbuis een kort kabeltje van de riemspan(lager) naar de staartbuis.De kabeltjes gewoon tussen een tyrap klemmen,gebruik je de staartbuis als geleider. Hoop voor jou dat het hiermee opgelost is. Veel vliegplezier!!
__________________ Poweeeerrrrrrrred by Scorpion & Kontronic Mikado logo 600 VStabi |
| | |
| | #62 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: hilversum Leeftijd: 48
| Citaat:
De tailwag kwam er na een loop in en stopte niet meer...de heli is tenslotte tollend ter aarde gegaan. Zomaar uit het niets want verder was hij nog nooit zo stabiel geweest.. Maar goed.. Balen maar weer een leerpuntje
__________________ Logo 500--Logo 600--Trex-700E--all Vbar | |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 11 februari 2008 Locatie: Brabant Leeftijd: 40
|
Er is misschien iets mechanisch kapot gegaan omdat de heli "tollend" naar beneden kwam .Succes met het herstellen van de schade.
__________________ Poweeeerrrrrrrred by Scorpion & Kontronic Mikado logo 600 VStabi Laatst gewijzigd door Vinnie-Pinnie; 21 augustus 2010 om 12:47 |
| | |
| | #64 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb de onderdelen bijna allemaal in huis en ga straks rustig bouwen en afstellen.. Komt wel weer goed..
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Jammer ! ik denk wel dat er iets mis was met de aandrijving van de staart waardoor die tailwag begon.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Ik heb wel gemerkt dat een FBL systeem een technisch probleem kan verergeren. Zo was eens de vertanding in mijn servo hevel slecht waardoor hij af en toe een tandje door sloeg. Met paddles zou hij gewoon scheef vliegen/ één kant op trekken. De gyro's gingen dit echter terug sturen waardoor hij weer een tandje versprong enzz... -> heli-breakdace -> death. Misschien is het zo iets geweest. Of toch te hoge gain of trage servo.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Citaat:
Als ik iets tegenkom zal ik het wel posten.. Groet Jan
| | |
| | #69 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: Ruurlo Leeftijd: 34
|
Hoe zit dat eigenlijk met de toekomstige governor functie, werkt dat ook voor een Nitro?
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX450PRO Mini VStabi V5 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ |
| | |
| | #70 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Lijkt me juist voor nitro, de meeste regelaren voor electro motoren hebben het zelf al. Zal vast een upgrade setje zijn met een toeren sensor oid. Je moet toch een toerental meten ergens, ook bij electro.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Turbine Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #71 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
ik heb van het v-stabi forum begrepen dat het voor nitro als wel elektro is mbv een externe sensor, er zit al een aansluiting op de v-bar voor een extra sensor. Ik denk dat dit voor een nog beter gedrag van de heli zal zorgen, immers weet v-stabi dan ook de belasting van de motor en kan hierop reageren en/of bijregelen ! Wellicht is het dan ook zo dat er geen (vaak) dure regelaar meer nodig is met een governor . Bas
__________________ Compass field rep. Compass 6HV V-stabi 5.0, Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Of je hebt juist een hele goede en degelijke regelaar nodig... die de vele en kleine correctie aansturingen van de Vstabi governor kan verwerken zonder over de kook te gaan. Ben ook benieuwd hoe het gaat werken.
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #73 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2008 Locatie: Genk - Belgium Leeftijd: 41
|
Vreemd hoe die versie 5.0 toch weer heel anders aanvoelt. Ik heb vanmiddag de upgrade gedaan, had eerst nog snel een 3-tal lipootjes met V4 gevlogen, daarna de upgrade en de rest van de dag een 8-tal vluchtjes met V5, en vreemd genoeg is er een merkbaar verschil...de heli voelt nog directer aan. Ik vond 'm daarvoor al perfect maar nu is het weer beter. Straf van die mannen.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |