![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 24
|
Ik ben van plan voor mijn 450 een FBL kit te kopen nu vraag ik mij 2 dingen af waar ik zosnel niet achter kon komen na wat zoeken: - Kan ik mijn analoge servo's op dit systeem gebruiken? (ik heb op dit moment 3 analoge servo's op mijn KDS helikopter) - Kan ik mijn huidige zender/ontvangerset van KDS gebruiken met dit systeem? ( Ik bedoel dit ivm het mixen van de kanalen wat al in de zender gebruikt en of dit uit te schakelen is) Alvast bedankt!
__________________ MQX, MCPX, KDS 450PRO, KDS 450S, GAUI 500X, Droidworx SkyJib 8 C182, Jetiger, Alphajet, MAJA, VAMP, Radian Pro, EPP-FPV, Spatz |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Als het niet werkt met de analoge servoīs (De standaard 9 grams servoīs van KDS zijn toch analoog?) zou het dan wel met de corona DS929MG werken? dit is een kleine digitale servo.
__________________ MQX, MCPX, KDS 450PRO, KDS 450S, GAUI 500X, Droidworx SkyJib 8 C182, Jetiger, Alphajet, MAJA, VAMP, Radian Pro, EPP-FPV, Spatz Laatst gewijzigd door stef stuntpiloot; 30 maart 2011 om 01:29 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Analoog werkt een paar seconden, daarna heb je een verbrand luchtje in huis.. In principe heeft een 3g niet meer kanalen of mixers nodig dan een andere heli. Dus het zou moeten kunnen. Maar, in termen van dingen die ingesteld kunnen worden kan een andere zender zaken wel een heel stuk simpeler maken
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Bedankt voor de info, ik dacht al dat analoog niet kon. Die digitale die ik noemde, kan ik die gebruiken icm dit systeem? Of kan ik in principe elke digitale servo gebruiken op dit systeem? Ivm de zender vroeg ik omdat ik had begrepen dat je bij FBL systemen het mixen in de zender uit moest zetten en ik weet niet of dit kan in de zender.
__________________ MQX, MCPX, KDS 450PRO, KDS 450S, GAUI 500X, Droidworx SkyJib 8 C182, Jetiger, Alphajet, MAJA, VAMP, Radian Pro, EPP-FPV, Spatz |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Analoge (goede) servo's zoals de hitec 65MG houden het wel. voor minder als dat zou ik het niet aanraden.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Okee dan ga ik ze vervangen voor de bovengenoemde servo's. Bedankt voor de tips! zijn er nog andere dingen waar ik sowieso rekening mee moet houden mbt de eerste vlucht met het nieuwe systeem? (naast de standaard punten die genoemd worden in de handleiding)
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Als ik het goed heb begrepen moet je voor de 3G wel ccpm mixing aan hebben staan in je zender. Maar hoe dan ook kun je de kds zender ook in H1 swash zetten, dus 1 kanaal per stuurfunctie. Heb op deze manier namelijk iemand zijn kds zender op phoenix aangesloten.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Ah okee, nou als hij op de CCPM mixing moet blijven staan is het helemaal een eitje.. Alle trimīs weer neutraal zetten, mechanisch neutraal zetten en de FBL unit instellen...
| | |
| | #9 (permalink) |
|
65MG fakkelt af... Is nl analoog, en ik weet het uit ervaring (was net op tijd) Ze hebben wel een digitale tegenhanger, weet alleen even niet welke dat zijn Verder, zendertechnisch zou je geen probleem moeten hebben. De 3g pakt zijn gegevens van je ontvanger, niet van je zender Dus als je model nu vliegt en werkt, zou de 3g er zo tussen moeten kunnen.
__________________ |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
| Dat zijn de hitec hs 5065MG. Iets om rekening mee te houden is dat ze meer stroom gebruiken dan de analoge. De lineaire bec van de scorpion esc (4a maar op 3s slechts 2a las ik) lijkt toch te kort te komen met die servo's dus ik ga voor de zekerheid een ubec installeren op m'n 450.
|
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik heb vandaag een proefvlucht gehad, de staart wiebelt behoorlijk en ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen, is er iemand die me kan helpen? Ik wil dus de gyro van de staart de gain lager zetten, ik heb alleen geen mogelijkheid op mijn zender om dit in te stellen. Kan dit op het systeem zelf?
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik zie net dat ik in mijn zender de Gyro setting ook lager kan zetten, het is dus opgelost! Nu nog kijken of ik de helikopter rustiger kan krijgen, het is nu een heel erg wild apparaat (en erg gevoelig) Voor het gevoel een beetje alsof je van een 45graden flybar FP helikopter naar een CP heli overstapt.
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Anders de digitale variant: 5065MG Scorpion Bec in de regelaars is goed. Nooit problemen ermee gehad met 4 digi servo's op mn 450.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
De 3g heeft geen analoog optie. Vbar dus blijkbaar wel, dat is dus best handig... Misschien handig om als volgende stab eens te proberen
__________________ |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Nog een vraag: Ik probeer de helikopter nu af te stellen maar hij blijft heel "twitchy" oftewel: als ik geen stuurimpulsen geef stuitert hij toch heen en weer, de staart staat nu wel strak maar ik krijg geen rust in de rotor zelf. Wat zou ik kunnen doen om dit te verbeteren? Ik heb de gain al naar beneden gedraaid zonder resultaat. De gyro zelf staat op 4 stukjes rubber die op elkaar geplakt zitten, dus trillen vanuit het frame zouden als het goed is geen invloed moeten hebben. Het systeem is overigens niet aangepast (met kit)
__________________ MQX, MCPX, KDS 450PRO, KDS 450S, GAUI 500X, Droidworx SkyJib 8 C182, Jetiger, Alphajet, MAJA, VAMP, Radian Pro, EPP-FPV, Spatz Laatst gewijzigd door stef stuntpiloot; 1 april 2011 om 17:11 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |