![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 mei 2009 Locatie: belgium Leeftijd: 48
| Citaat:
| |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Het is een vraag die ik mezelf ook al eens gesteld heb. Heeft het zin om mijn Trex500 om te bouwen naar FBL? Ik doe het dus gewoon niet omdat ik de voordelen niet zie. Zeker met mijn beperkte vliegkunsten, beetje rondjes vliegen, achtjes enzo. Als ik de grenzen tegen kom van wat ik de heli kan laten doen zal ik eens gaan kijken of FBL mij verder helpt. Voorlopig dus nog niet
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
FBL helpt je niet verder... welliswaar heeft het voordelen bij 3D vliegers omdat er minder bewegende delen in de rotor zitten. De heli vliegt ook anders, niet gemakkelijker maar zonder bijwerkingen. Voor de recreatievlieger is het eigenlijk zinloos, tenzij je prijs stelt op het fraaie uiterlijk van zo`n rotorkop.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
het is dus voor de recreatievlieger totaal zinloos, ZELFS als je een mooie tweebladskop wilt hebben.... Groet, Bert PS: als het zonder "bijwerkingen" vliegt, vliegt het DUS per definitie makkelijker voor de 3D vlieger. Moet je dus niet zeggen dat het niet makkelijker vliegt, want dat doet het wel degelijk. Dat is zelfs voor een niet-3D vlieger als ik tijdens hoover al te merken, terwijl hoover nou nét niet het sterkste punt van FBL electronica is.... | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Als ik het goed begrijp heeft het voor mij geen enkele zin om nu FBL te gaan. De persoon waar ik mijn heli's aanschaf is er eigenlijk ook niet voor en dat is dan nog tegen zijn commerce. Ik wou eigenlijk naar logo gaan omdat 1- mooie heli en kwaliteit 2- ik wil groter gaan dan 500size maar wil geen 2 pakken lipo's in 1 heli. De logo kon met 6s 5000 mah. Nu zijn er niet veel andere die dat kunnen omdat ze zwaarder zijn. Of weten jullie alternatieven |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: NL-Halsteren Leeftijd: 43
|
Ik vlieg al geruime tijd met een Trex 500FBL, met een naar verluid "slechte" Gaui GU-365 erin Dat plugged-in gevoel kan ik beamen, de heli doet exact wat jij vraagt omdat de electronica stuurt wat jij wilt ondanks wind etc. MAAR het gaat nog steeds niet vanzelf! Of jij dit toe wilt passen of niet hangt af van je eigen motivatie. Ik vind het iig alleen al geweldig dat ik die hele kopstangetjeswinkel incl afstellen, speling etc kwijt ben. Grt, Marco.
__________________ RC Helivlieger sinds 1985. PoweRotoR heli E-kit ontwikkelaar. HK250FBL, HK500FBL, Heim Star-Ranger '89, Kavan Jet-Ranger '75, Alouette III, Hughes 500E, Schluter Heli-Baby '76 |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |