![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 april 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 29
|
Jo piloten Wie kan mij beschrijven om fbl af te stellen Vanaf het begin tot het einde, ik bedoel dus als je alle Componenten heb gemonteerd, Servo's afstellen,de swashplate, ect ect....of is hier al een topic over gestart? Ik heb het niet kunnen vinden namelijk. Ik loop tegen een paar dingen aan namelijk en krijg het niet best opgelost. Mvg fb
__________________ IK GOOGLE NOOIT.........MIJN VROUW WEET TOCH ALLES BETER |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Een complete a-z is vrijwel onmogelijk, zeker gezien de verschillen tussen de merken fbl systemen. Bij de Vbar zit er een relatief simpel stappenplan bij de setup. Wat zijn de problemen die je hebt?
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Mechanisch is een fbl afstellen niet veel anders... Zelfs een stuk simpeler (je mist nl al die hevels en andere zooi op de hoofdas..), die methode staat op het forum enorm vaak beschreven Dat laatste stukje van het afstellen, het electronische verhaal, hangt volledig van je setup af iedere estab werkt anders, iedere setup heeft net wat andere waardes nodig En eigenlijk kun je een estab op de werkbank alleen normaal instellen, daarna moet hij vliegend fijngesteld worden.. Daarvoor moet je wel kunnen zien wat uit de estab komt, en wat aan je normale hardware ligt.. En dat is dan weer een kwestie van gevoel en ervaring, niet zomaar ff uit te leggen.. En ik ga nu irritant worden ( Wat is je setup, waar hebben we het over? Waar loop je tegen aan (erg belangrijk als je zulke open vragen stelt..)
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 april 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 29
|
Ja klopt sorry Ik krijg mijn blades niet juist en denk dus dat mijn Servo's ook niet juist staan Hoe kan ik dat nou het beste meten? Ik probeer met de iPhone daar zit een grade meter op,maar is denk ik niet nauwkeurig genoeg, Als ik 0gr pitch heb, dan staan mijn bladen op bv +2 of 3 en andersom,ik krijg het maar niet juist afgesteld, dan kan ik wel naar een expert toe gaan maar zelf wil ik dat ook kunnen, snappie?
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: Ruurlo Leeftijd: 34
|
Ik weet niet hoe nieuw dit voor je is maar als je weinig ervaring hebt met helies en je wilt je eerste FBL heli afstellen dan raad ik je af dit alleen te doen. Een niet goed afgestelde FBL heli kan nl heel raar gaan doen de eerste vlucht!
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ Laatst gewijzigd door DannyvG; 28 oktober 2011 om 11:36 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Klopt maar ik doe het al een tijdje Alleen heb het idee dat ik het nooit goed afgesteld hebt,
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Zorg ervoor dat je correct meet...heel belangrijk. Anders blijf je prutsen. Die iphone zou ik dus niet gebruiken... Sent from my HTC Desire using Tapatalk
__________________ Do not run out of altitude and experience at the same time, the result will be expensive. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Mmmmmm! Klopt ook, maar ik heb nog steeds in het bovenstaande niet ontdekt hoe het nu wel moet!
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Als je echt a tot z wil weten, zou je me eens een PB kunnen sturen. komen we wel uit
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Heemskerk Leeftijd: 32
|
Mij lijkt het niet zo slecht idee om een topic te hebben over het fbl van a tot z. Oké er zijn wel verschillende systemen maar je zou bv de meest besproken kunnen invoegen. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
__________________ ALIGN Trex 600EFL Pro 3GX Jive 80HV/ALIGN Trex 700E V2 Beastx V3 PowerJive 120 HV/ TDR Mini vbar Helijive 120HV Pyro 700-52 WOH edition/Scorpion 4525Ultimate Futaba 8FG 14ch. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
maar wat wil je dan weten? Het stappenplan van de vbar is echt wel duidelijk genoeg. Als je echt even je best doet tenminste. Maar goed. Als er wat concrete vragen komen oid. Dan wil ik wel proberen iets algemeens te schrijven. Kan de handleidingen van de microbeast en Vbar naast elkaar leggen en eens kijken wat voor algemeens erover te zeggen valt.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hè Danny Ik bedoel het software gedeelte vindt ik nog niet zo heel spannend Maar meer het afstellen van mijn servo's en bladen ,wanneer staat iets nu recht zoals het moet zeg maar
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Dat is feitelijk hetzelfde als met een paddle kop, alleen nu zonder de rotzooi om de hoofdas... servo armpjes 90 graden tov hoofdas, dan swash zo veel mogelijk levelen met de links, dan de swash fine levelen met de Vbar, dan kop bouwen en de links zo afstellen dat je 0 Graden hebt, je moet t een keer gezien en gedaan hebben en dan heb je de klik hoe het samenwerkt..
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: Ruurlo Leeftijd: 34
|
Laat het je gewoon een keer goed voordoen dat bespaart je een boel gepruts en mogelijk schade. Ga niet onnodig het wiel opnieuw lopen uitvinden.
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |