![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
3d non estab! ik ga eerst eens proberen mezelf zodanig handig te krijgen in het normaal rondsturen dat ik mijn normale dingen ook met de non estab heli kan doen.. dan eens loops proberen, en daarna ff verder kijken moet ik wel ff wat aanpassen, door mijn ombouw naar een align swash kan ik even niet voldoende negatief geven voor inverted hoover..
__________________ |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Ik ben de link kwijt, maar heb laatst toch echt een joetjoepje met daarin non E-stab, rigid 3D gezien. Niet op topniveau, maar toch echt wat meer dan alleen een loop en inverted hoover (En dus al véél meer dan ik kan mét flybar.... Er zullen altijd mensen zijn die het onmogelijke voor elkaar krijgen.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #49 (permalink) |
|
Tsja.... ik kan twee dingen zeggen: A) ik zie het verschil niet met de laatste keer dat ik radiostoring had B) vreselijk knap.... Het is mij wel meermalen opgevallen met mijn eigen heli's, dat dingen die als je ze voorzichtig probeert lastig gaan, soms makkelijker lijken te gaan als je gewoon lomp doordouwt.... Maar dat levert ook weer het nadeel op dat als je niet bekend bent met de "non E-stab verassingen" je ook heel hard in de problemen kunt komen.... Denk dat het toch ergens een gulden middenweg tussen "voorzichtig aftasten wat ie doet" en "blik op oneindig, verstand op nul" moet zijn om zo te kunnen vliegen.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #50 (permalink) |
|
De werkelijke verschillen tussen non estab en estab komen in mijn ervaring vooral naar voren bij enthousiast en hard voorbij vliegen en zeker de snel genomen bocht die volgt is dan ff spannend oftewel, de windverandering rond de rotor is erg belangrijk voor de echte specifieke vliegeigenschappen Ik kan me voorstellen dat bij redelijk stilstaande figuren (tictoc, chaos etc etc) de heli deze kenmerken niet noemenswaardig laat zien, simpelweg omdat de wind/lucht rond de rotor niet noemenswaardig veranderd t.o.v. een hoover mijn non estab heeft bij een goeie climbout ook geen rare neigingen
__________________ |
| | |
| | #51 (permalink) |
| Lid sinds: 10 april 2011
|
nou ik wil de mensen bedanken voor de hulp hij vliegt nu prima stabiel voor mij is dat met 1ste pod 90% dicht en op 37% gain. nu nog werken aan goed leren vliegen en hoveren en fine tunen van het gedrag
__________________ Dutch Compass Maniac's Compass 6HV FBL V-bar/10CG MBC WEERT LID |
| | |
| | #52 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed getrimd in horizontale FFF doet ie dat ook hoor, al mijn rigids lopen mits goed getrimd, zonder enige stuurimput van de ene kant van het veld naar de andere, kaarsrecht en als op rails. Kan gerust de sticks loslaten, en hij blijft gewoon uit zichzelf en stabiel door fietsen.... Hooguit met turbulent weer niet zo goed.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica Laatst gewijzigd door brutus; 2 december 2011 om 12:02 | |||
| | |
| | #53 (permalink) |
|
Leuk dat jij de technische benamingen en theorie hieromtrend zo oplepeld Ik heb ook proefondervindelijk al eens ondervonden (nu 3 x snel...) dat een zwaarder belaste rotordisc meer fbl eigenschappen geeft dan een lichter belaste versie Mijn250 had het gigantisch, terwijl de 450 redelijk rustig te vliegen was En de protos is ook nog eens relatief licht Dus jouw heli (brutus) zal naar mijn idee best heel anders sturen zijn dan mijn hobbyproject..
__________________ |
| | |
| | #54 (permalink) | |
| Citaat:
Dan ga je er mee lesgeven, en moet je dingen als theorie, praktijk en het menselijke bevattingsvermogen (zowel het mijne als dat van leerlingen) zien te combineren.... Is een héél langzaam proces, maar ik heb de tijd.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #55 (permalink) |
|
En het blijft leuk om te horen dat mijn boerenverstandwaarnemingen ook theoretisch zowaar nog blijken te kloppen Maar ik moet ook zeggen dat jouw (en je collega) verhaaltje over meerbladsrotorkoppen aardig geholpen heeft..
__________________ |
| | |
| | #56 (permalink) | |
| Citaat:
Dus ere wie ere toekomt: Ben (komt bij mijn weten al een paar jaar niet meer op dit forum) was de grootste bron van kennis, mijn grootste bijdrage was het in leesbare vorm gieten, en in mindere mate wat detailpuntjes bijgedragen. Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |