![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
|
1 van de 410M servo's overleed tijdens instellen... Gaat lekker dus Komt vandaag nog een nieuwe bij, morgen waarschijnlijk de maiden met de gaui FBLS. Past allemaal net op het kleine 450tje. 80A ESC... och ja
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Kampen Leeftijd: 32
|
nou ja beter gelijk met instellen toch....ben zelf ook nog niet 100% overtuigd van die 410M's.... succes morgen als t doorgaat!
__________________ Logo 600, T-rex 450pro @ Futaba T8FGwww.RCpilotenforum.nl Sponsored by www.Hobbymaniac.com Proud to be a Maniac! |
| | |
| | #78 (permalink) | |
| Citaat:
Wat kan ik zeggen over de gaui, nou, opzich was het best aardig. Waaide ook wel hard natuurlijk. De linkjes van de swash kunnen beter 1 naar binnen voor wat meer resolutie. Staat nu op dezelfde positie als met flybar. Instellen was een eitje trouwens. Ben nu aan het denken om een goede set swash servo's erop te zetten en dan nog een keer proberen met gaui of meteen toch een mini stabi. Met een nieuw setje servo's verwacht ik dat de gaui toch wel aardig functioneert. Had geen rare pulsen, of fratsen, hoewel de staartgyro NIET tegen wisselingen in RPM kan. Draaide me 180 graden bij schakelen idle up en de 2 keer bij het omhoog laten komen van de heli van de grond werd ik getrakteerd op een leuke pirochaos wat eindigde in een inverted auto vlakboven de grond. Schade, voorste tandwielenset van de torque tube. Gaui voelt een beetje alsof je met het lot speelt... In het begin was het helemaal waardeloos ( 50% gas ) op 100% was het al een stuk beter. Toch is het niet 100% lekker, maar als je hem goed afstelt, werkende servo's hebt, lijkt het me best aardig ( voor het geld ). Wat ik nou ga doen, nog een keer proberen met gaui, met alle mechanische aanpassingen, of meteen door naar een mini stabi is nog even de vraag
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! | |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Ik denk dat je met betere servo`s juist de ongemakken van dit systeem ophaalt, namelijk dat het niet zo precies is allemaal. Verder komt dit systeem niet eens in de buurt van een Stabi, dus kun je die vergelijking beter weglaten. Ik kon er redelijk goed mee rondscheuren, hooveren was minder, en juist die stabiliteit miste ik aan dit systeem. Het blijft een beetje vaag wat dit systeem nu eigenlijk doet, het lijkt alsof er slechts wat gyro op de swash wordt gegeven, V stabi doet veel meer dan dat, die doet werkelijk vermoeden dat je met een fly-bar staat te sturen,
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2008 Locatie: Den Helder Leeftijd: 25
|
heb je bij de verschillende idles wel andere staartgyro gain staan? Anders trekt hij het inderdaad niet.
__________________ //// SPEKTRUM DX7 ~ AIRWOLF ~ KDS-450 FBL T-REX 450 ~ T-REX 600E ~ EDF F-16 & F-35 |
| | |
| | #81 (permalink) | |
| Citaat:
Kan die gare servo nog wel repareren vandaag. Dan probeer ik het morgen nog 1 keer met 3 goed werkende swash servo's. Als het dan niet goed is, byebye gaui.
| | |
| | #82 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2008 Locatie: Geleen Leeftijd: 47
|
Geeft in ieder geval een hoop avontuur op het veld, zeker een goede manier om van je "vliegbuddies" af te komen. Naar mijn mening was de truuk met de kapotte, krakende servo zeer bepalend voor de prestaties van de Gaui. Ik hoop het resultaat met goede servo's nog een keer mee te maken. Was verder in het hooveren zo te zien een hoop "knuppelen". Zou het wat zijn op een Henseleit 3D NT omgebouwd naar electro, of wordt dat de goden verzoeken?
__________________ Henseleit MP-E V-stabi |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Nou 2e update... Heb de servo kunnen repareren dus ik denk gaan met die rode banaan. Was wat beter! Alleen bij het loskomen van de grond nog steeds beetje eng. Wilt dan echt 1 kant uit. Dus hop wat pitch en dan hangt ie. Hing vrij aardig, paar keer pitch gegeven ( 11 graden ) en dan gaat ie er een heel stuk harder vandoor dan met paddles. Staart houdt vrij aardig. Ben alleen niet zo fan van het bekijks hier.. Dus ik denk maak ze maar bang met een aantal tic tocs ![]() Bad idea! De eerste ging lekker, zo goed heeft ie nog nooit gevlogen, ik zit in de 2e en de staart doet weer een 360 graden piro. Zag er vet uit Ben blij dat het kleintje nog heel is! Eigenlijk is dat gaui niet eens zo slecht, heb nu alleen geen geduld meer. Neig toch naar de mini stabi nu. Was een leuk experiment
| | |
| | #84 (permalink) |
|
hahha, geen beelden????? wat ik er zo van lees niet echt thumbs up for gauwiFBL?...
__________________ Logo 600, T-rex 450pro @ Futaba T8FGwww.RCpilotenforum.nl Sponsored by www.Hobbymaniac.com Proud to be a Maniac! |
| | |
| | #85 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
| Citaat:
Maar er is gelukkig niets ergs gebeurt. Ga je hem nog op een scale zetten?
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL | |
| | |
| | #86 (permalink) | |
| Citaat:
korte samenvatting: schaal, shake it like a polaroid picture, stupid! Tenzij je genoeg hebt van je body Een vriend van me wilt de gaui gaan proberen met z'n eigen staartgyro, CSM. Denk dat het dan wel iets beter is. De swash viel wel mee, maar die staart was zo onbetrouwbaar als een nitro motortje En thumbs up, mhwa het was meer ring finger op t-hold
| | |
| | #87 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2008 Locatie: Geleen Leeftijd: 47
| Echt wel, staan voor altijd op m'n netvlies gebrand
__________________ Henseleit MP-E V-stabi |
| | |
| | #88 (permalink) |
|
had er toch wat meer van verwacht,... Rozh's HD channel on Vimeo hier doet ie t toch vrij goed lijkt me...
| | |
| | #89 (permalink) |
|
Zo ong. vloog hij gister aaf dus ook, totdat de staart weer funky begon te doen. Heeft hij een aparte staartgyro erop? Misschien werkt de staart wel beter met een balllink naar buiten of binnen, ben geen 401 expert. Had de gain op 64%, staart hield redelijk totdat the spin of death begon Een governor lijkt me ook erg handig met de gaui aangezien hij wisselende toeren absoluut niet trekt.
| | |
| | #90 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2009 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 44
|
Hallo gents, Mijn nieuwe projectje is de Gaui 200FES met GU365. Ik zal mijn bevindingen (en frustraties Deze chopper heeft Hyperion servo's --> leuk spul, maar volgens mij zit de programmering in de weg. (De staart-servo heeft maar een max. uitslag van 60' ) --> Dus maar een USB-programming cable besteld. to be continued
__________________ CopterX 450 _ Trex 250 Gaui Hurricane 425 (building) Spektrum DX6i |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |