| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 40
|
Nou, het nieuwe flybarless systeem van gaui maar even hier vermelden : Flying-Hobby.com Kost 199U$ Er zijn zelfs als kopjes uit voor de t-rex 450 en de TT mini titan en EP450/550 : GAUI GU-365 Flybarless E-Stabilizer System Thread - RC Groups manuals : http://www.rcgroups.com/forums/showa...mentid=2094088 http://www.rcgroups.com/forums/showa...mentid=2094089 Misschien leuk om dit als proef op m'n TT mini titan te gaan proberen Bas
__________________ Robbe Spirit Pro, Logo 400 V-stabi, MA ION-X2, JR MX-24s , Jeti duplex2.4 SLS lipo, Scorpion motors Laatst gewijzigd door 666yeti666; 9 oktober 2008 om 08:54 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 45
|
Ik heb er eentje besteld voor mijn Logo 500 ! Nu maar afwachten !
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Logo 500, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 45
|
Ze zijn blijkbaar op voorraad, want hij is nu al verstuurt. Hij komt dus op 160 euro incl. verzenden.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Logo 500, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 40
| Citaat:
Bas
__________________ Robbe Spirit Pro, Logo 400 V-stabi, MA ION-X2, JR MX-24s , Jeti duplex2.4 SLS lipo, Scorpion motors | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ik ook ! deze is in vergelijking met andere systemen wel minder prijzig. Ik ga het gewoon proberenen laat mijn bevindingen uiteraard hier achter. Eerst nog even de upgrade bestellen voor de Logo 500, deze is bijna even duur als het systeem.
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 41
| Citaat:
Hangt van je instelling af. Je vervangt gewoon de flybar oftewel de paddle stang, door een stuk electronica. Waardoor er minder mechanische delen in de kop nodig zijn om de hoofdbladen cyclisch aan te sturen. Minder wrijving, gewicht en luchtweerstand. Levert meer vliegtijd en is efficienter. Een bijkomend voordeel (of nadeel Waar je normaal je paddles verzwaard of lichter maakt, of grotere kleinere paddles neemt, of linkposities wisselt, kan je dat nu allemaal electronisch regelen. Je zal i.i.g. nooit geen last meer hebben van een kromme flybar
__________________ MSH Prôtos 500, T-REX 700 Nitro Pro Microbeast FBL, Spektrum DX7 "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 juli 2008 Locatie: Den Helder Leeftijd: 23
| Citaat:
__________________ //// SPEKTRUM DX7 ~ AIRWOLF ~ KDS-450 FBL T-REX 450 ~ T-REX 600E ~ EDF F-16 & F-35 | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 juni 2004 Locatie: Assen
| Citaat:
Ik ben ook héél benieuwd wat je van de flybarless vind op de 500DX. Ik zit nu al in twijfel, terwijl in eerste instantie ik eigenlijk de behoorlijke meerprijs niet echt de voordelen vond rechtvaardigen. Maar met deze prijzen?? Gr.A. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Zo ! even een update, toevallig kreeg ik alles op 1 dag Het systeem, heb even een proefopstellinkje gemaakt. ![]() En uit Duitsland, de Mikado upgrade. ![]() boven zitten 10 micro-switches voor servokeuze(digitaal/analoog) initialiseren, ompolen, horizontaal of verticaal gemonteerd. rechts zitten 6 potmetertjes waarvan er 3 gebruikt worden, te weten : Ailerron gain, elevator gain, en heckrotor max uitslag. De gain van de heckrotor wordt via de zender ingesteld. Instellen gaat als volgt, switch 3 aanzetten, zender inschakelen op heliprogramma, in mijn geval dus een 120 graden aansturing. Accu aansluiten, switch 3 uitschakelen, vol nose down drukken tot de groene led gaat branden, switch 3 weer aanzetten, klaar. En het werkt, de gyro werkt in alle richtingen en de servo`s komen niet helemaal terug op neutraal, dus heading lock in alle richtingen. Mocht de heckgyro niet bevallen, kan ik naast dit systeem een andere gyro gebruiken. Eerst alles maar een netjes inbouwen ! Wordt vervolgt.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Logo 500, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. Laatst gewijzigd door Rhelie; 19 oktober 2008 om 09:17 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Niet helemaal, die Mikado upgrade kost 120 Dat is dan wel een mooie alu kop en dito meenemer met 8 kogellagers.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Logo 500, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. Laatst gewijzigd door Rhelie; 19 oktober 2008 om 11:45 |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Alles zit nu op z`n plek ! ![]() De gebruiksaanwijzing vermeldt niet dat het doosje precies in de lengte richting geplakt moet worden, en dat is juist zeer belangrijk. Ik had hem eerst 90 graden verdraaid zitten en dan werkt het niet. Roll wordt namelijk door 2 servo`s gestuurt en nick door 3 servo`s. Ik merkte op de tafel al dat er elke 10 seconden ongeveer een kleine glitch op de servo`s hoorbaar was, zichtbaar op de servo`s was het niet dus even naar de achtertuin ermee en optoeren maar. De heli komt rustig los zonder bladspoor, de kleine glitches zijn duidelijk waarneembaar op de heli, want er gaat steeds een schokgolf door de heli. De heli reageert zeer agessief op de swash maar blijft wel lekker hangen. Ik ga dus eerst de ballinks op de servo`s naar binnen verplaatsen. Heeft iemand een idee om die glitches aan te pakken ? Ze zijn er dus ook als de heli niet draait.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Logo 500, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. Laatst gewijzigd door Rhelie; 21 oktober 2008 om 17:50 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2004 Locatie: Capelle aan den IJssel Leeftijd: 48
|
Rene je had toch ook 2.4 Ghz mogelijkheden, misschien dat eens proberen. Gr, Mario
__________________ TD RIGID/2é TD RIGID winter 2009/Protos 500+Microbeast Je moet twijfelen aan iets wat goed is om perfectie te bereiken |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |