![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
In navolging van Han ( http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=31109 ) dan ook maar alvast een begin van mijn inzending voor de modelbouwforumontwerpwedstrijd. het gehele model wordt opgebouwd met latjes. Voor de romp worden latjes van 5x10 mm gebruikt en voor de vleugel 3x6 mm. Het is de bedoeling om alles zo simpel mogelijk te houden en uit te voeren. De naam voor het model is ook al te zien op de laatste foto. Simpel Jak spanwijdte 90 cm lengte 90 cm gewicht 700 gram (hoop ik) motor Typhoon 15 regelaar CC Phoenix 35 Accu 3s1p kokam 2000 of beter. De tekining, niet al te duidelijk ivm spionage.............. werktekening om de romp op te bouwen. voorzijde romp Het te gebruiken profiel Het stabilo Zodra er vorderingen komen dan worden die hier natuurlijk bij gezet. Eerst nog effetjes enkele andere projecten afronden. Laatst gewijzigd door Theo Coenen; 29 september 2009 om 21:45 |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Zo Theo wat zie ik. Het begin is er. Succes ermee ga het zeker volgen. Wie volgt zullen we maar zeggen. We hebben in iedergeval de spits afgebeten. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten Leeftijd: 36
|
mischien is het leuk om een klein sub forum aan te maken waar al deze draadjes in kunnen ?lekker overzichtelijk. groet, vinze
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Of de draadjes voorzien van [project] voorvoegsel o.i.d.?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juni 2003 Locatie: Gent (B) Leeftijd: 30
| Citaat:
ik ga weldra ook een draadje openen voor mijn inzending
__________________ RBC-kits AT6 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
tja, het is gedurft Ik weet niet of er meerdere modellen zijn met dit profiel? Waar vind het wel leuk gevonden. Aerodynamisch zal het wel niet helemaal verantwoord zijn. maarja, een plank(vlak profiel) vliegt ook, dus waarom dit niet? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Om eerlijk te zijn, het profiel is gejat van de tumblewatt. Alleen heb ik het voor dit doel aangepast door het langer en dikker te maken. Ik wil tenslotte redelijk langzaam vliegen en goede controle mogelijkheid behouden. Bij de Tumblewatt werkte het perfect.
|
|
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Nee, Ik ben nog niet aan het bouwen. Moet eerst enkele projectjes afmaken en dan pas serieus bouwen. De tumblewatt is met een symmetrisch profiel, bijna alle andere modellen uit die lijn hebben idd een half symmetrisch of een vlakke onderkant. Die tumblewatt die ik gebouwd heb uit de bouwdoos vloog vrij snel maar was ook redelijk goed in de figuren. |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |