![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juni 2003 Locatie: Gent (B) Leeftijd: 30
| E-Sonda Specificaties: Gewicht: 1050g Spanwijdte: 2000mm Vleugelprofiel: SD7037 Vleugeloppervlak: 36dm˛ Vleugelbelasting: 29g/dm˛ Geďnstalleerd max. vermogen: 200W Motortype: HET-RC - Typhoon 15/13 Vertraging: Geen Propeller: Aeronaut Klap 11x8 of 12x6.5 Regelaar: HET-RC Tsunami 30 Accu: 3s1p LiPo, 1500mAh Ontvanger: Schulze Alpha 8.40 Servo's: 4xDymond D60 |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Zo ik ben er ook mee begonnen... Na een periode van verhuizen en andere veranderingen is het tijd om weer bezig te zijn met modelbouw. De forumwedstrijd kwam voor mij als geroepen! Ik kan weer een nieuwe hobbykamer inwijden met een projectje. Dat is dus mijn "E-Sonda" geworden... Sedert het verschijnen van de Aerosonde (heb je de link al? De opzet is redelijk functioneel gericht; ik kan me perfect inbeelden dat dit type vliegtuig niet echt als esthetisch wordt beschouwd (zo denkt mijn vriendin er toch over..). Waar ik het uiteindelijk voor doe is om m'n elektronische experimenten in de lucht te krijgen. Dit ontwerp geeft die kans met een redelijke ruimte (de romp..) vóór de motor. Er is goed zicht om een fototoestel in te plaatsen. De romp is heel eenvoudig zodat je per functie één kan maken (bvb pure zwever). Er is genoeg plaats om met de last te schuiven tot het zwaartepunt juist ligt. En de luchtstroming is vrij van turbulentie om te experimenteren met luchtdrukken... Verder hoop ik dat dit een stabiele en rustige e-zwever wordt zodat er nog wat plaats vrij komt voor "overhead" tijdens het vliegen. Ik heb bijna al het materiaal (elektronica & accessoires) al besteld, er is een stapel balsahout voorzien en de CAD plannen komen stilletjes aan tot stand zodat ik hoop in de volgende week het eerste hout te kunnen snijden. Maar, de eerste versie is er al. Tijdens het ontwerp bouw ik wel eens een klein werpmodel om de verhoudingen echt te kunnen zien. Wat er al veranderd is sindsdien is dat de vleugels iets tapser zullen toelopen. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
?????????De opzet is redelijk functioneel gericht; ik kan me perfect inbeelden dat dit type vliegtuig niet echt als esthetisch wordt beschouwd (zo denkt mijn vriendin er toch over..). ??????????? Ik vind hem harstikke leuk eruit zien, vooral de staartvin/kiel. Volgens mij zit daar de uitdaging. Ik wacht in spanning af. |
|
| | #9 (permalink) |
|
Hey Ton, nee, ik ben nog niet zo veel verder.. de einddatum voor de wedstrijd komt waarschijnlijk overeen met mijn planning maar ik ben een klein beetje verder. Centraal vleugelpaneel is van de bouwplank af en voor een deel voorzien van beplanking. Ook heb ik de tip ribben hiervoor gemaakt, die nogal veel functies hebben: houder voor de tailbooms, servo houder en natuurlijk moet hier de verbinding gemaakt worden naar de buitenste vleugelpanelen (elektrisch + mechanisch). Daarbij moet dan nog de bouwvolgorde bepaald worden zodat de tailbooms recht op de vleugel staan en dat de instelhoek juist is.. vanavond zal ik foto's uploaden.. ik ben nog even op verplaatsing. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
even een offtopic vraagje voor je, waar heb je die elektronica besteld? en was het goedkoop? heb hier namelijk een oud vrije vlucht model liggen die ik om ga bouwen naar rc, en ik moet daar zeer lichte en kleine elektronica voor hebben.
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
ik bestel mijn elektronica meestal bij Staufenbiel (http://www.modellhobby-shop.de/). De aandrijving (typhoon + tsunami) komt van bij http://www.rctechnics.nl... Goedkoop was het niet echt, maar daarvoor is het een hobby |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
het gaat vooruit, al heeft het zo zijn eigen tempo Vandaag de middelste vleugel verder afgewerkt: ![]() Ik had eerst voorzien om er remmen in te zetten, maar dat lijkt me nu niet zo'n goed idee aangezien de wervelingen zo in de staart zitten.. Dus heb ik een goede toegang tot de bekabeling in de vleugel. Handig aangezien de 4 servo's allemaal in de vleugel zitten. ![]() Hier een closeup van de ruddervator-servo-arm-holte annex tail-boom-houder ![]() En dan nog een shotje... Nu moet nog de onderkant van de D-box beplankt worden en de tweede laag voor de leading edge. ![]() Ik heb me vandaag weer achter de PC gezet om eens wat aan de romp te tekenen. Ik ben er nu eindelijk uit en ga voor een klassieke doos-romp. Een volronde romp in schalen zou mooier zijn maar dan heb ik minder ruimte om 'andere' dingen kwijt te raken. Maar, er is meer. Ik ben nu ook begonnen met "deel 2" van mijn project. Of dit binnen de ontwerpwedstrijd valt twijfel ik aan, maar dit boardje komt iig erin: [/img]
|
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dat vroeg ik me ook al af, het lijkt me geen regelaar.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |