![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2005 Locatie: Uden/Nistelrode Leeftijd: 38
|
Hierbij mijn prototype voor mijn inschrijving voor de modelbouwforumontwerpwedstrijd. Naam : Bronco X-1 (prototype) spanwijdte : 90 cm. (is al aangepast naar 110cm) lengte : 90 cm gewicht : 470 gram motor : 400 7,2V regelaar : Imcs 12 Accu : 3s1p kokam 1500 De definitieve versie zal met de zwarte fietsbel met ele 17 Amp’s regelaar uitgerust worden. Ik weet niet of de materiaal kosten nog steeds op 25 euro staan in het reglement, ik kan het niet meer openen, maar tot zover gaat dat makkelijk lukken. Voor dit prototype had ik een plaat 3 en een plaat 6 mm depron nodig, en een carbon buisje van Ø4 voor versteviging van de vleugel. (Totaal niet eens 10 euro) Echt lekker vloog het prototype nog niet. Wendbaarheid was aardig, alleen het klimvermogen was ver te zoeken. Dus van de week aangepast : Spanwijdte wat vergroot, en de tippen een lichte V-stelling gegeven. En voor de prop wat Depron weggesneden. Zou dus ook wat beter moeten werken. (moet nog getest worden)[img][/img] |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
een stapje verder, maar een andere richting in. Aangezien ik een bouwdoos voor een sig Wonder had gekocht, en deze met electro wil gaan uitrusten wou ik toch eerst een vliegende vleugel gaan proberen. En liefst van depron ik deze mooie balsa kist zou verpulveren. Dus ik snijd een paar profieletjes uit 6mm depron, bekleed dit op de Planck manier met 3mm depron. Maak een rompje en maak er de motor aan vast. Om het zwaartepunt een beetje goed te krijgen moet ik er wel 2 lipo's in gooien. Lichte tegenvaller, maar ja, het is maar wat depron.. Dus na een avondje plakken, testvlucht, en een kleine aanpassing kwam ik hier op uit. ![]() ![]() Zaterdag was de maiden. Alles op het oog afgesteld, dit is buiten een Pibros (die meteen de grond in wou duiken) mijn tweede vliegende vleugel. Ik gooi zelf op met volgas. Vliegt mooi recht weg. Wonderbaarlijk. bochten gingen goed, alleen als de neus dow gaat, geen flow meer over de roeren. Dus een net te harde aanraking met de grond. Vlucht twee dito. De kreukelneus heeft zijn werk fantastisch gedaan, want buiten een kleine schade aan een roer verder niets kapot. Dus die avond weer aan het snijden. Nieuwe neus + grotere roeren gemaakt. Verder niets aangepast. Zondag vlucht 3 tot 8. Geen problemen, alleen bij landing 6 sloeg ie over de kop. lichte schade aan een winglet. Het vliegbeeld is leuk. Rols zijn wat traag nog, een 360graden rol lukt me nog niet. Power houd niet over, maar dat zal wel aan die tweede lipo liggen. Het moet ongeveer 110 gram lichter kunnen. Landingen gaan erg leuk, motor uit, en zweven. Ik heb de prop een keer terug moeten klikken op de propsaver. Dus eerdaags maar eens een keer wat tijd maken voor een tweede poging. PS: Zwarte fietsbel met 9x6 prop op 3S2P 1500 kokam's. Clark Y profiel met 250mm koorde. Span 1 plaat depron. @ Noah: bedankt voor de foto's. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Echte maten voor de romp waren er niet, de spanwijte was ongeveer 1 meter. De breete van mijn rode depron plaat. Romp was 50cm lang gok ik zo, maar dat hele ding was op gevoel gebouwd. Een aanpassing staat niet op de foto's. Later heb ik de spanwijte wat vergroot door opstaande tips aan de vleugel te lijmen. Ongeveer 15cm per kant erbij met een lichte V-stelling. Dit maakte niet erg veel uit, maar hij vloog wat makelijker. De romp had korter mogen zijn als het zwaartepunt wat mooier naar achter had gelegen. Grotere prop met vertraging of leuk borstelloos motortje zijn ook wel nodig. Ik zit er nog steeds aan te denken om die toch nog een keer te gaan bouwen met de zwarte fietsbel met 9x7 prop. Volgens mij wil het dan wel wat beter vliegen. En dat was toch ook de bedoeling Airbus, lekker wat bouwen voor de fun, en lekker vliegen met die hap. Dus veel plezier ermee. Maak ook even een fototje en post dat aub ook met wat info. Dan hebben wij er ook weer plezier van. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
Hee, dat ding ken ik!!! en die betonnen tafel ook, en die grasmat.... hee, je hebt het clubveld gestolen en in je achtertuin gelegd!!!!
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
| http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=32850 ach het zal wel aan mij liggen, ik vind alle vliegtuigen op elkaar lijken, sommige dingen uitgezonderd(zagi's en dat soort rare dingen.) |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |