![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
| http://www.rcplans.nl/RC%20foto-albu...pwedstrijd.doc Reglement Modelbouwforum.nl electro vliegtuig ontwerp wedstrijd 2005/2006. Uitgangspunten voor de wedstrijd, en dit reglement zijn: - We willen graag de bezoekers van het modelbouwforum stimuleren hun eigen vliegtuig te ontwerpen. - We doen deze wedstrijd voor de lol, we houden het dus altijd gezellig! - We proberen voor iedereen gelijke kansen te creëren. Groot of klein budget, ervaren of onervaren. - Inschrijven verplicht je tot niets. - Gedraag je hoffelijk, en eerlijk. A. Deelnemers kunnen zich aanmelden van 1-11-2005 tot en met 30-11-2005. B. Het is de deelnemer niet toegestaan om meerdere modellen in te schrijven. Het is tevens niet de bedoeling via een omweg toch meerde modellen van één bouwer of ontwerper mee te laten doen. C. Het maximaal geïnstalleerde totale elektrisch vermogen dient <200 watt te zijn. Meerdere motoren zijn toegestaan. (bijvoorbeeld 4x50 Watt) D. Het model heeft een maximale spanwijdte van 2 meter. E. Modellen mogen niet van koolstofvezel of aramidevezel zijn gemaakt, tenzij het gaat om een plaatselijke versterking van het model. (dus geen vol CF/kevlar modellen). Een schuim model, volledig versterkt met glasvezel is wel toegestaan. F. De deelnemer dient uiterlijk 15 juni 2006 een verslag in te leveren. (tegen die tijd wordt bekend waar dit verslag ingeleverd dient te worden) Eisen aan het verslag: - Het verslag dient te worden verzonden als een ASCII tekst bestand (naam_van_het_model.txt) - Maximaal 1000 woorden Introductie - Beschrijf hier het concept en de geschiedenis van het model. Constructie - Beschrijf hier in het kort hoe het model is gebouwd. Vlieggedrag - Beschrijf hoe het model vliegt. Conclusie - Geef je commentaar, en geef aan wat je eventueel een volgende keer anders zou doen. • Gebruik geen paragraven • Gebruik geen onnodige afkortingen • Zorg dat je verslag niet te veel spelfouten bevat (gebruik spellingscontrole) • Geef de volgende specificaties op: Gewicht (gram) Spanwijdte (mm) Vleugeloppervlak (dm²) Vleugelbelasting (gr/dm²) Geïnstalleerd max. vermogen (Watt) Motortype (Merk, type) Vertraging (Merk, type) Propeller (Merk, type) Regelaar (Merk, type) Accu (Merk, type) Ontvanger (Merk, type) • Voeg maximaal 10 foto's toe aan je verslag. • Je mag links naar de locatie van video’s geven. • Foto's zijn minimaal 640x480. G. Het model wordt door de bezoekers van www.modelbouwforum.nl op de volgende criteria beoordeelt: - Vlieggedrag (10 punten) - Uiterlijk (10 punten) - Originaliteit & inventiviteit(15 punten) - Constructie (10 punten) H. Er bestaat de mogelijkheid dat sponsoren prijzen beschikbaar stellen voor de winnaars. In dat geval mag degene met de hoogste score als eerste een prijs uitzoeken uit de beschikbare prijzen. De gemaakte keuze is definitief. Op deze wijze maakt een ieder op volgorde van score een keuze uit de beschikbare prijzen, tot het moment dat er geen prijzen meer beschikbaar zijn. Mochten er meer prijzen dan deelnemers zijn, dan zal de winnaar, en alle andere deelnemers, direct bij hun keuze twee prijzen mogen uitkiezen, tot het moment dat er geen dubbele prijzen meer beschikbaar zijn. Prijzen dienen op het evenement te worden afgehaald. Er worden geen prijzen opgestuurd, of later afgehaald. I. Als het model niet voldoet aan het reglement, en door de deelnemer niet wordt aangepast, zodat deze wel voldoet aan het reglement, wordt de inschrijving gediskwalificeerd. Bij twijfel wordt er onder alle deelnemers een stemming gehouden. Deze stemming is slechts geldig en bindend wanneer minimaal de helft van alle deelnemers een stem heeft uitgebracht. Opmerkingen: - We kunnen niet controleren of een model / inschrijving nieuw is, of reeds eerder is ontworpen en gebouwd. Het staat dan ook niet expliciet in het reglement. Als je dus beschikt over een zelf ontworpen en gebouwd model, dat volledig voldoet aan de eisen in het "concept reglement" zou je met dit model toch mee kunnen doen. Het zou echter wel zo sportief zijn om toch een nieuw ontwerp te maken. - Wees zo sportief om bij de stemming niet op je zelf te stemmen.
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Deelnemers: Naam: Vincent Woonplaats: Gouda Omschrijving van het te ontwerpen toestel: een paraglider met electromotor. Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Nando te Riele Woonplaats: Apeldoorn Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Ik zit nog te twijvelen Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Sietse van Doorn Woonplaats: Den Haag Omschrijving van het te ontwerpen toestel: waarschijnlijk motorzwever-achtig Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja/misschien Naam: Han Witteveen. Woonplaats: Epe. OMschrijving model : ???? Veerwacht je aanwezig tezij op het evenement: Altijd nog geweest, Ja dus. Naam: Dirk Boodt Woonplaats: Baarn(NL) / Craigellachie (UK) Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Simpel te bouwen en te vliegen .... Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: als ik dan niet in Schotland ben, ja.... Naam: Marco Nierop Woonplaats: Heerhugowaard Omschrijving van het te ontwerpen model: iets depronnerigs voor buiten Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: JA Naam: Peter Splinter Woonplaats: Tuitjenhorn Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Dornier DO-X, depronbouw Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Frank Manders Woonplaats: Uden Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Slowflyer/????? Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Igwe Aneke Woonplaats: Groningen Omschrijving van het te ontwerpen toestel: prop aangedreven delta/canard jet Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: Ja naam: Theo Coenen woonplaats: Schipperskerk Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Fun/3d of zoiets wat daar op lijkt Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: waarschijnlijk wel. Naam: Herman Kruisman Woonplaats: Groningen Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Als ik dat eens wist... Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: denk het niet.... Naam: Harm Jansen Woonplaats: Wijchen ( bij het Cumulus vliegveld) Omschrijving van het te ontwerpen toestel: soort bleriot achtige met een 280 moter en 50 cm spanwijdte , geen model om te winnen maar gewoon voor de fun en het leren bouwen. Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement:ZEKERS!!!! Naam: Fons de Leeuw Woonplaats: Alphen Gelderland (aan de Maas) Omschrijving van het te ontwerpen toestel: 3D kist met VPP prop en negatieve pijlstelling, of misschien krijg ik nog een beter idee... Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: Ja Naam: Harold van Berk Woonplaats: ALmere Omschrijving van het te ontwerpen toestel: B36 of airliner Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Halmar Lakeman Woonplaats: Zuthpen Omschrijving van het te ontwerpen toestel: depron, impeller Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Kurt Woonplaats: Tielt-Winge (B) Omschrijving van het te ontwerpen toestel: ??? Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: waarschijnlijk niet Naam: Florian Lakeman Woonplaats: Zutphen Omschrijving model: Waarschijnlijk canard Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: Ja Naam: Johannes Hogebrik Woonplaats: Amsterdam Omschrijving van het te ontwerpen toestel: turtle Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: weet nog niet.. Naam: David Wielemaker Woonplaats: Middelburg Omschrijving van het te ontwerpen toestel: E-zwevertje Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Carmans Davy Woonplaats: Schulen (B) Omschrijving van het te ontwerpen toestel: (niet verplicht) : Iets gek (zoals het baasje ) maar weet nog niet wat... Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: Weet het niet, als het niet te ver is en als ik die dag vrij ben ! Naam:Joost Brilman Woonplaats: Wissenkerke/Eindhoven Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Vet! Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: waarschijnlijk niet Naam: Vincent Verheijen Woonplaats: Hellevoetsluis Omschrijving van het te ontwerpen toestel: (niet verplicht) nog niet bekend. Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja/nee ik gok van wel maar dat ligt aan onze vakantieplanning Naam:Bourez Val Woonplaats:Oostrozebeke Omschrijving van het te ontwerpen toestel:iets Inter-ex achtigs Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: zal proberen, en zeker als er nog gaan uit de buurt om gezamelijk te rijden. Naam: Artjom Levitski Woonplaats: Amstelveen Omschrijving van het te ontwerpen toestel: (niet verplicht) weet nog niet of hetgeen in mn hoofd zit ook daadwerkelijk kan vliegen Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: weet nog niet Naam: Urlien Woonplaats: Spijkenisse Omschrijving van het te ontwerpen toestel: (niet verplicht) Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: Nee Naam: Patrick Bedeker Woonplaats:rijen Omschrijving van het te ontwerpen toestel:Speed 400 Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: Ton van Munsteren Woonplaats: Dordrecht Omschrijving van het te ontwerpen toestel: WW1 of Watervliegtuig Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: Ja Naam: Pascal van Ool Woonplaats: Echt Omschrijving van het te ontwerpen toestel: (niet verplicht) Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: waarschijnlijk Naam: Maarten Zanders Woonplaats: Gent (B) Omschrijving van het te ontwerpen toestel: E-zwever Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: nee Naam: Gerrit-Jan Kuiper Woonplaats: Vogelenzang Omschrijving van het te ontwerpen toestel:Crossbow, opvouwbare parkflyer aerobatics racer Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja/misschien Naam: Gerrit-Jan Kuiper Woonplaats: Vogelenzang Omschrijving van het te ontwerpen toestel: Crossbow, Parkflyer/racer full aerobatic Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja/misschien Naam: Toine Martens Woonplaats: Amsterdam Omschrijving van het te ontwerpen toestel: ben er nog niet uit Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: ja Naam: dentompie Woonplaats: Oudenaarde Omschrijving van het te ontwerpen toestel: NB Verwacht je aanwezig te zijn op het evenement: NB
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl Laatst gewijzigd door Burp; 11 februari 2012 om 12:14 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Links naar de bouwthreads in het overzicht opnemen?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juni 2003 Locatie: Gent (B) Leeftijd: 30
|
15 juni is vandaag... helaas is m'n E-Sonda nog lang niet klaar (ik zit op 70% van de ruwbouw), het verslagje evenmin wordt de due date uitgesteld? Ik zie ook nog nergens een bestemming voor het verslag opduiken... Voor mij mag het gerust nog een maand of twee uitgesteld worden |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
mijn verslag gaat ook niet komen, omdat mijn moeder "per ongeluk" mijn vliegtuig voor de wedstrijd kappot heeft gemaakt Ik maak denk ik nog wel iets anders, maar die bleriot is verleden tijd
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
|
Tja, zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten is de meeting verplaatst: Citaat:
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 maart 2005 Locatie: Alphen aan de Maas Leeftijd: 20
|
OK, die extra tijd heeft zo'n beetje iedereen wel nodig denk ik... Citaat:
__________________ May the aerodynamic forces be with you. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Ga me deze week heel kwaat maken op mijn projectje. Dat hoop ik tenminste. Han
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ben erg benieuwd han, en met mij velen. het is een erg gedurfd project !
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |