![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juni 2003 Locatie: Middelburg
|
Het wordt geen uitgebreid verslag maar toch even laten weten waar ik aan bezig ben: Geen fancy ontwerp ofzo maar gewoon iets practisch. Het wordt een redelijk klein/licht electrozwevertje (400gram doelgewicht) wat makkelijk in een compacte doos (op de fiets/brommer) te vervoeren is. Dan het mooie: supermakkelijk om te bouwen van snel/wendbaar hotliner achtig dingetje naar langzame thermiekzwever. De hoofdvleugel (1,2mtr) in 2 delen met rolroeren (/flaps) over de hele lengte. Deze steek je in elkaar (geen v-stelling), schroef je op het rompje en klaar is je snelle zwever. Dan is er nog een middenstuk waar je de 2 vleugelhelften in kan steken (met een beetje v-stelling) om een grotere vleugel (1,6mtr) te maken. Dit geeft dan door het grotere vleugeloppervlak, grotere slankheid en v-stelling een langzame efficiente stabiele zwever. Eventueel ook nog de propeller verwisselen bij het 'ombouwen'. Dit wordt waarschijnlijk de electronische setup: 2x hs-81 voor rolroer en 2x 9grams servo op v-staart. Deze motor met 3s 2100mah lipo. Ik heb zojuist de vleugels gesneden (xps), morgen even balsa halen en aan het rompje beginnen. Foto's komen nog. Heeft er nog iemand ideën voor een naam? |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Ok hier ff een paar foto's: In snelheids configuratie (moet nog een middenstukje maken om de vleugels in te steken) ![]() En in thermiek configuratie (middenstuk moet nog bespannen worden). ![]() Alle electronica zit er inmiddels, het is deze motor geworden, en deze regelaar die bij het aanzetten een liedje speelt! (ontwerpers hadden zeker niks te doen ofzo... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
ooooh! aaaaah! mooi maar een naam..... pineapple misschien? wat er opvalt: verwisselbare vleugels, geel, v-tail, en die vleugels die een beetje naar voren zijn gericht. Exchanger dan? of.. la flava btw mij regelaar maakt ook geluidjes, doen ze wel vaker. geeft aan in welk karnaal hij zit en wat voor een accu er aan hangt geloof ik... |
|
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 oktober 2004 Locatie: belgie Leeftijd: 27
| Citaat:
als je je gas stick eventjes vooruit zet stopt het muziekje hoor, je moet het niet helemaal laten afspelen.. grtz | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
't is namelijk Esperanto la = het/de(een word niet vertaald) flava = gele het gele... iets, zin klopt dus niet stam = flav = geel eigenschap = achtervoegsel -a, flava = gele(la flava flugma^sino) zelfstandig naamwoord = achtervoegsel -o, flavo = geel la flavo = het geel is dat verhaal een beetje duidelijk? meer uitleg over Esperanto en zijn grammatica: http://www.lernu.net | |
|
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Hij bedoeld gele vla.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Exchanger... das wel een mooie inderdaad (beter dan la flava of flavo :P ) Of beter nog: Xchanger (dat staat cooler) Alleen heb ik nog wat problemen met de besturing van de staart, en net als je het nodig hebt is nergens meer 0.8mm verenstaal te koop. Verslag moet overmorgen af zijn dus dat wordt nog moeilijk... |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
OF Kamikaze squirrel zo zou ik m noemen, eekhoornstikkertje op de vleugel, en rode rondjes zo'n beetje overal
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |