![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
geweldig!!!!! leuke foto's.... gift van marin? die romp? Robert
__________________ |
| |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
ja, is leuk zit ik een beetje in die romp met de boot van mn pa ervoor, en het was wel de bedoeling om droog weer terug te komen, maar de romp is zonder ballast een "beetje" onstabiel....het heeft af en toe niet veel gescheelt, of ik had terug kunnen zwemmen Leuke bijkomstigheid: als we de romp op de waterlijn willen laten liggen(dat doen we overigens niet) dan hebben we een schatting gemaakt van 300 a 400 kilo wat erbij moet komen GreetZ kor |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Wel veel foto's van die kormoran. Geeft niet, wacht maar tot ik een digitale krijg om m'n model te fotograferen Groeten Laurens
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2002 Locatie: Sint-Gillis-Waas
|
Waarom maken jullie er geen rc boot(je) van Niels
__________________ The difference between men and boys is the price of their toys... |
| |
| | #12 (permalink) |
| Guest
|
forget it ik mag dan wel een aardige conditie hebben, maar 5 keer per week 10 km heen en terug naar school fietsen vind ik wel genoeg..... maar we hebben er over gedacht om er 2 motoren in te zetten, een bankje en twee hendels om de motoren te bedienen, zodat je erin kan zitten en zelf varen. maar is wel een duur en omslachtig grapje. en dan is er nog een probleem, waar leg je zo'n apparaat neer als je hem uit het water haalt. in de schuur past die wel, maar dan kan je nergens meer bij, dus nu leggen we hem gewoon midden op de vijver. GreetZ Kor |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 50
|
Waarom niet gebruiken als romp voor een modelschip, om hem nou midden in de vijver te leggen is toch ook zonde. Zou een mooi verenigingsproject kunnen zijn....... Ronald
__________________ PR Lid Vaarteam M@il-Line Homo sapiens non urinat in ventum |
| |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Tja, wat moet je hierop antwoorden?? De romp hebben gekregen van Scheepswerf DAMEN te Gorinchem, tijdens een bezoek aldaar. Een paar weken later zijn een paar bestuurleden 'm gaan halen en vervolgens heeft hij een half jaar in de clubschuur gelegen. Wat te doen met zo'n beest? Motoren erin, servo's, accu's en RC zou een dure grap worden. Bovendien: waar laat je zo'n beest in de winter? En de RC-apparatuur?? Geen acceptabele optie. Nu zijn we van plan om 'm gewoon in de vijver te leggen als aandachtstrekker... Even over dat trappen van Kor: Kor moet niet trappen, Kor moet getrapt worden. En wel met maat 46, zo hard mogelijk onder z'n .... Z'n liefhebbende pa Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Was ik nog even vergeten: De Kormoran en haar zusje De Veluwe zijn gemotoriseerd met een Speed 500. Hannibal en ik hebben er echter een andere schroef onder gezet: i.p.v. de standaard kunststof schroef hebben we allebei een 50mm messing schroef genomen en die ongeveer 4mm afgetopt. De schroef staat rechtreeks op de motoras. Verbruik is minimaal: op een 7,2V, 4.000 mAh accu kan ik in ieder geval 4 uren varen, wellicht nog meer. Iemand die een leuk bootje wil bouwen wat ook nog wat extra functies kan hebben, kan ik de Kormoran alleen maar aanraden! Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |