![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
|
Vanmiddag was er een Fundag in competitieverband georganiseerd bij de MVA, met als hoofdprijs: 2 consumtiekaarten voor beide categoriën, heli & fixed wing. Het was hierbij de bedoeling om zoveel mogelijk loopings te maken in 1 minuut tijd, een object droppen zo dicht mogelijk bij een pion, en het vliegen van een vlakke acht. Dit laatste lijkt niet zo moeilijk, maar als alle sticksettings verkeerd om zijn gezet blijkt dit lastiger te zijn dan je in eerste instantie zou denken... Wel was deze zender gekoppeld aan een leerlingmodule zodat er ingegrepen kon worden bij het verliezen van de controle...dit was dan ook vrij frequent nodig.. De heli's moesten 8 flesjes omgooien tijdens het hooveren, een pion oppakken (dmv een oogje) en over vlaggetjes heenzetten, en piepschuim balletjes uit een vak blazen met de propwash van het model... Meegebrachte modellen voor de Fundag... ![]() Het heli onderdeel... ![]() Het monteren van bekertjes zodat de objecten (lood & vaantje) gedropt konden worden... ![]() Oh jee!! ![]() Na het droppen van het lood de controle kwijt...dit was het resultaat... ![]() Grond in de polder is redelijk zacht.. :P ![]() Nog een bekertje op ingenieuze wijze bevestigd aan het model... ![]() Na afloop nog even een styropor paaltje op het veld gezet. Haha.. Wat een lol! Met de Serval op fullspeed heb ik de top eraf gevlogen. 2e poging om de paal helemaal om te maaien eindigde op de grond met een gebroken propellor. Door de gigantische snelheid waarmee hij zijn buikschuiver maakte weer opgestegen, circuitje gevlogen en keurig opnieuw geland. Verder geen schade gelukkig! Diamant gauw getankt en alsnog hetzelfde paaltje omgehakt... Jammer genoeg liep het paaltjesvliegen niet altijd goed af... ![]() Na afloop werden we nog even getrakteerd op wat highspeed passes van deze Kangaroo... Blijft een mooi gezicht zo'n jet! ![]()
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Ja, bah! Ik kon m'n middagdienst door omstandigheden niet ruilen, dus ik kon er niet bijzijn...
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
zachte grond in die polder daar maar leuke foto's verder alleen jammer dat die crashes er dan tussen moeten zitten... mn vader heeft ook wel eens zo'n geintje uitgehaald door de servoreverse van voor- en achteruit en link en recht aan te zetten op mijn salina. even vol gas wegvaren dacht ik GreetZ kor |
|
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Bruno, jij stond gister ook nog eens ingeroosterd? Tijdens de heli figuen kon er op het hoofdveld gewoon gevlogen worden, frank en ik hebben nog 2 beginners de lucht in geholpen. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Inderdaad, in Hilversum, ik had een middagdienst. Tijdens evenementen is er GEEN instructie, althans niet structureel. Maar het staat iedere instructeur natuurlijk vrij om instructie te geven wanneer hem dat goeddunkt. Het is alleen zaak om daardoor bij leerlingen niet de indruk te wekken dat zij instructie kunnen krijgen wanneer ze maar willen. Instructie: zondag tussen 13.00 en 16-00 uur volgens rooster -behalve tijdens evenementen- en verder volgens afspraak.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
dus op zaterdag kan er bij jullie niet door beginners te vliegen?
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Tuurlijk wel, maar dan even afspreken met een instructeur...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |