![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Zoals beloofd zijn hierbij de foto's van ons bezoek aan de Smitwijs Rotterdam. het onderwaterschip, gezien vanaf bovenkant droogdok ![]() en hier een plaatje dat ik voor de boeg sta, en heren, ik kan u melden: hij's best groot ![]() en hier sta ik bij een klein liertje op het achterdek... ![]() Ik heb er uiteraard nog veel meer dus als er nog mensen zijn die alles willen hebben kan er wel wat geregeld worden |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Hardinxveld
|
We hebben er bij De Merwede zelf twee gebouwd, de Smit Rotterdam en de Smit Londen. Ik heb zelfs nog een oude foto van de Rotterdam die voor de afbouw kade ligt. Ik heb zelf redelijk wat informatie over het schip omdat ik bij dezelfde werf werk en dus vrij in het archief kan komen. Als je de originele tekeningen van het schip bekijkt zijn het echt enorme schepen. De Stork werkspoor diesels die erin staan zijn helemaal groot om te zien, maar vergeleken met de scheepsmotoren van tegenwoordig is het niet veerl bijzonders meer. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2002 Locatie: leerdam Leeftijd: 50
|
hoi goof ik wist dit niet zeker meer maar ik heb vroeger ook op de merwede gewerkt en ik dacht dus ook aan deze rotterdam vandaar mijn vraag leuk om hem weer eens terug te zien . ik heb daar in de sectiebouw gewerkt in de grote loods als ijzerwerker . ik heb ook nog aan de macoma gewerkt daar . maar dat zegt de meeste mensen niks denk ik. ik werkte daar voor ene tom moshouwer uit almkerk of nieuwedijk die kant op . heb er altijd leuk gewerkt . kor die lier bv waar je voor staat die heb ik er nog opgezet en vast gelast. om een voorbeeld te noemen . jongens de grt gerard |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Hardinxveld
|
Ik werk op de Merwede sinds het bevoorradingsschip De Amsterdam van de marine. Ik heb net als jij gewerkt in de sectiebouw en op dit moment ben ik werkvoorbereider. Toen de Smit Rotterdam gebouwd werd zat ik nog in de boerenkool, dus ik heb niets van de bouw meegemaakt. Wel heb ik van mijn collega's wat verhalen gehoord over de bouw. Als ik nog foto's kan vinden zal ik ze hier wel posten. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
foto's, foto's, foto's!!! Echt leuk dat dit zo naar boven komt. Als iemand nog leuke foto's heeft dan heb ik absoluut belangstelling. Waarschijnlijk heb ik er dan niet zo veel meer aan voor de bouw van mijn kleine smit rotterdam(omdat er zo ontzettend veel is veranderd) maar ik vind het zo'n imposant schip. Gelieve niet al te veel naar mijn simpele hotmail accountje te sturen omdat ik maar 1 mb kan hebben. als iemand veel (digitale) foto's heeft kan dat wel geregeld worden hoop ik.
|
|
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Tja... Zoonlief z'n simpele hotmailaccountje zal dan wel overspoeld raken vrees ik. Gelukkig heeft pappie een 'grotemensenaccount' dus als jullie foto's in digitale vorm hebben, stuur Kor of mij dan even een PBtje, dan zet ik de sluizen van mijn accound wááágenwijd open.... Alvast bedankt voor de leuke reacties tot zover! Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
hey kor hoeveel geld vraag je om alle fotos per cdrom op te zenden ik zou ze eigenlijk wel willen :P je mag ze anders ook naar mijn email adderes zenden hier een aantal sites met fotos van de smit rotterdam en zusterschepen www.smit.com , www.zeeslepers.nl , www.scheepvaarthoek.nl |
|
| | #12 (permalink) |
| Guest
|
hoeveel geld ik daar voor vraag??? kom op zeg, het moet wel hobby blijven. ik ga ze nog even een keer op een betere resolutie inscannen en als je me een adres geeft regel ik wel dat ze daar komen. Hopen dat er nu niet in een keer nog 26 vragen om een cd-tje |
|
| | #15 (permalink) |
| Guest
|
als er mensen zijn die het niet erg vinden om de foto's in een minder goede kwaliteit te krijgen dan graag een msn adres. Als jpg foto's in een zip is het ongeveer 1.5 mb. Ik ga er nog mee bezig om ze op een hogere resolutie in te scannen dus als iemand die dan wil hebben zal die even geduld moeten hebben.
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |