Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen > Foto-Album

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 21 oktober 2003, 00:53   #1 (permalink)
Anonymous
Guest

Standaard Opmerking

@ Moderators Ik zie dat er de laatste tijden veel [rotzooi] wordt geupload op www.modelbouwupload.tk....(Wat NIET met modelbouw te maken heeft..) Ik d8 ik zeg het maar..Dan kan je ze deleten..BVD..

Dennis

Oud 21 oktober 2003, 01:31   #2 (permalink)
Moderatorteam

Powerpete's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Dit is Joost zijn afdeling...... ff checken dus..............Peet..............
-> shop at www.2brothersrc.com <-
Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Powerpete is offline  
Oud 21 oktober 2003, 07:43   #3 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl
Moderatorteam

Niek's schermafbeelding

Standaard

A: Hoe zie JIJ dat???

B: klopt, jammer maar helaas, de plaatjes upload wordt door mensen (die er van af weten, andrs kunnen ze deze upload niet vinden!!) ook voor hun andere plaatjes gebruikt, en het is voor Joost geen bijhouden met deleten.

Met joost over gehad om ip adressen bij te houden..
misschien blokken, deze mensen geen modelbouw upload meer.
Niek is offline  
Oud 21 oktober 2003, 07:57   #4 (permalink)
Theo Coenen
Guest

Standaard

@ Niek, dat kun jij ook zien als je de functie gebruikt om een url van een geposte foto te zoeken gebruikt.

Het blokken van die IP adressen is geen doen aangezien die steeds wijzigen, en je dan misschien hele groepen moet gaan blokken.

Als het een forum gebruiker is vind ik dit niet netjes van hem/haar . Als het een buitenstaander is die dit per ongeluk gevonden heeft dan valt er niet zoveel aan te doen.

Enigste andere methode is het maken van een optie waarbij je moet inloggen. Of, <en ik weet niet of Robert daar zo blij mee zal zijn>, koppelen aan het inlog gebeuren van het forum. Methode 1 betekend voor Joost weer een hoop programmeer en controleer werk, en dat controleren is dan in de vorm van het toewijzen van toegang. Daarnaast moet deze jongen ook nog eens een studie proberen te voltooien.

Oud 21 oktober 2003, 08:28   #5 (permalink)

dutchhelipilot's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Er heeft iemand zijn prive voorraad gothic afbeeldingen geopload

Afbeelding 134 tot en met 142 en 144 tot en met 147 hebben inderdaad niks met modelbouwupload te maken

Opruimen zonden van de ruimte. Zetten ze maar op hum eigen ftp. Voor je het weet moet je modelbouwupload 4 starten

gr Remco
Oud 21 oktober 2003, 10:20   #6 (permalink)

Leeftijd: 30
Standaard

Hehehe :P Das niet bepaald Gothic hoor Maar 't hoort er idd niet helemaal
Oud 21 oktober 2003, 10:26   #7 (permalink)

Standaard

Je kan de images alleen laten zien als de referer van de image het modelbouwforum.nl is...
zo hoef je niet in te loggen of rare dingen te doen en werkt net toch even goed op dit forum, maar niet op andere sites...
_cyclops_ is offline  
Oud 21 oktober 2003, 11:35   #8 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl
Moderatorteam

Niek's schermafbeelding

Standaard

:x Blijkt dus dat onze modelbouw upload gewoon via google is te vinden met "afbeeldingen uploaden"

Boehoe!!!

Robert, misschien toch iets van users/pwds synchroniseren met joost.
Dan kunnen alleen modelbouwforum gebruikers uploaden.
Niek is offline  
Oud 21 oktober 2003, 11:39   #9 (permalink)

Joost's schermafbeelding

Leeftijd: 25
Standaard

klopt, en ik verwijder dan ook bijna dagelijks afbeeldingen. Check het zo'n 3x per dag ofzo, maar nu ben jij eerder... (vakantie, net wakker )
soms wordt er een week niets 'fouts' geupload, en soms meerdere keren per dag.

als er zo'n niet modelbouw afbeelding bijzit, kijk ik of onder het IP waaronder dit is upgeload, al eerder verkeerde dingen zijn gedaan.
is dat zo, dan wordt het geblokt.
Zoals Theo hierboven ook al opmerkt, kan dit meestal niet, omdat de IP adressen wijzigen.

zoek trouwens eens op google naar 'afbeeldingen uploaden' :x en wat krijg je dan.
een link naar modelbouwupload2...
Achteraf een beetje stom geweest om 'afbeeldgingen uploaden' in de title balk te zetten
kan het nu nog wel weghalen, maar Google onthoudt dat toch
wat wel kan is modelbouwupload2 niet door laten verwijzen naar modelbouwupload3... maar dan komen er mensen met 'oude' favorieten in de problemen...

ik verwijder gewoon dagelijks een paar afbeeldingen, en zo staan ze er meestal niet langer dan 24 uur
vroeger haalde ik ze meestal ook nog uit de 'lijst' maar daar begin ik niet meer aan...
Joost is offline  
Oud 21 oktober 2003, 11:42   #10 (permalink)
Anonymous
Guest

Standaard

Nou..ik d8 ik zeg het maar...Het is namelijk vrij irritant dat je over een tijdje weer een nieuw account aan moet maken. Daarom zeg ik het maar van die foto's deleten.En misschien zou je een van de moderators(of Robert) het passwoord van het account kunnen geven , zodat die mee zouden kunnen helpen

Oud 21 oktober 2003, 12:09   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _cyclops_
Je kan de images alleen laten zien als de referer van de image het modelbouwforum.nl is...
zo hoef je niet in te loggen of rare dingen te doen en werkt net toch even goed op dit forum, maar niet op andere sites...
Dat kan idd prima werken

Dat valt alleen te tricken, als je handmatig alsnog de afbeelding wilt zien, type je eerst about:blank in de address bar, dan heb je geen source, en daarna ga je naar de link van het plaatje, en zie je hem alsnog Maar het is een prima beveiliging tegen de gemiddelde internetter
Oud 21 oktober 2003, 12:33   #12 (permalink)

Joost's schermafbeelding

Leeftijd: 25
Standaard

maar je kan nog steeds uploaden

en je ziet dan geen plaatje... dus denkt de gebruiker dat hij iets verkeerd heeft gedaan, en probeerd het nog een paar keer...

ok, uiteindelijk geeft hij op, maar dan staan er nog 5 foto's op de server, i.p.v. even 1
Joost is offline  
Oud 21 oktober 2003, 12:55   #13 (permalink)
Beheerder van dit forum

Robert's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13
Standaard

Niek, passwoorden uitwisselen gaat niet, zijn ge-encrypt. Ik kan ze dus zelf ook niet zien..

Robert
Oud 21 oktober 2003, 13:04   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DualdudE
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _cyclops_
Dat kan idd prima werken

Dat valt alleen te tricken, als je handmatig alsnog de afbeelding wilt zien, type je eerst about:blank in de address bar, dan heb je geen source, en daarna ga je naar de link van het plaatje, en zie je hem alsnog Maar het is een prima beveiliging tegen de gemiddelde internetter
dan heb je idd geen referer, kun je alsnog het plaatje niet laten zien, je moet 't plaatje dan alleen laten zien als de referer het forum is _anders_ niet
_cyclops_ is offline  
Oud 21 oktober 2003, 13:12   #15 (permalink)

Standaard

@Robert

Het kan wel, maar of het nou al die moeite waard is (Al is het opzich niet zo heel ingewikkeld, maar de persoon die het upload script beheerd moet ook de gebruikersnaam en het password van de forum database hebben, en dat is waarschijnlijk niet wenselijk ) De passwords worden vast ge-encrypt met een MD5 encryptie. Daar kan het (php?) script van de upload ook gewoon mee overweg (standaard functie). Je moet dan remote naar de sql server waar het forum op draait connecten, om daar de username en het password te verifiëren.

Met een referrer zou opzich het simpelste zijn
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten