![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
De aandrijving ingebouwd, kunststof dek er op, Acryl dekhuis en brug gesneden en geschuurd, en het houtwerk in 'tig' lagen jachtlak... Eens even alles passen! Het zwemplatform met achterdek ![]() Achterdek met bank, nog zonder bijboot ![]() Brugdek met bank ![]() Voordek; de acryl kap zit klemvast op de romp; voor alle zekerheid wordt hij nog gezekerd door twee stukjes klittenband. ![]() Zij-aanzicht van het gebakje ![]() Als je zwemt, en je ziet dit met een grote boeggolf, heb je een uitdaging. ![]() In het volgende nummer van Modelbouw Aktueel de voorbeschouwing van dit model. Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 51
|
Van zo'n jacht wil ik wel de kapitein zijn hoor: zachtjes cruisen in een zonnige baai, enkele schaarsgeklede dames aan boord, champagne in de koeler... . Ziet er goed uit Roel Groetjes, Droopy
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #3 (permalink) |
Droop, twee vragen: 1 Ik zie nu plotseling alleen maar rode kruisjes... Jij blijkbaar niet. Pourquoi? 2 Waarom heb jij dezelfde associaties als ik? (champagne, dames en zo...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 51
|
Roel schreef: Citaat:
Als je nu ook nog roze olifantjes gaat zien... tja... (hahaha) Ff serieus: nee hoor, bij mij zijn geen rode kruisjes te zien. Je foto's staan er nog steeds. Citaat:
Groetjes, Droopy
__________________ Kampfgruppe Meetjesland | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Ik wil de heren geen schrik aanjagen, maar ook ik ben hiervoor al naar de dokter geweest. Het blijkt ongeneeslijk te zijn.....zit je daar toch de rest van je leven maar mooi mee opgescheept!!! Zeker als je fanatiek monogaam bent en het zelf al vreselijk hebt getroffen! Zo'n jacht, ja, wat moet je daar nou van zeggen? Uiteraard ziet het model er nu al schitterend uit en het zal wel weer een 'Van-Essen-Topprestatie' worden als 't ie af is, maar voor mij zal het nooit een schip worden. Daarvoor moeten er toch zeilen op zitten of er moet op z'n minst een sleeplier aanwezig zijn...
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #7 (permalink) |
@Jan: het gaat me ook niet zozeel om het schip; ik verheug me veel meer op het "modelbouwen" van de (hoofdzakelijk vrouwelijke) passagiers. Je moet het in feite zien als een varend diorama... (Zie spreekwoord DualdudE...)
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Mooi handgevormd
| |
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Kor, die Parat......... Onmiddellijk in veiligheid stellen! Nu!!!!!!!!!!. Dit loopt helemaal fout! Of komt moeder Hanja niet meer op het forum?
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2004 Locatie: Raamsdonksveer
|
Erg mooi, de naam Jules Verne waardig al hoor! OFFTOP: Misschien is het verstandig om een extra draadje te openen: Schaduwmodelbouwforum: voor de andere helft (M/V moet je tegenwoordig zeggen) van de modelbouwers. Daar kunnen we bv de kosten van onderdelen door een vaste factor 10 delen, zodat het er niet te duur uit ziet... tevens is het dan mogelijk om bepaalde uitspraken hier en daar aan te passen Ik zal de mensen van de pinkaart eens vragen of ze naast de age key ook een gender key kunnen ontwerpen, dan is het makkelijker om de toegang op dit forum goed te reguleren..... Ik krijg mn vriendin nog steeds niet uitgelegd dat een blokje dat kleiner is dan een luciferdoosje even duur kan zijn als 200 luciferdoosjes..... |
| | |
| | #14 (permalink) |
@Ach Fabian, je moet dat gewoon slim aanpakken: Als jij een Gyro koopt (en dan bedoel ik niet dat naar knoflook stingende goedje bij de Griek) moet je gewoon voor wat reserves op je bankrekening zorgen, zodat je vriendin weer een paar schoenen kan kopen... Want wat ik niet snap: haar schoenen zijn 8 maten kleiner dan die van mij, maar kosten het dubbele... Maar goed, terug :Vandaag de kap van de dagkajuit mooi wit gespoten: Langzaam maar zeker wordt het wat! ![]() ![]() De volgende actie wordt het spuiten van het dekhuis en de romp en het lijmen van de houten panelen rond de ramen... De verf van het dekhuis en de romp wordt nog een probleem, want dat is een hele vreemde kleur roodbruin. Bezoek aan de verfwinkel is hard nodig... Wordt vervolgd... Roel
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |