Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 27 januari 2010, 21:39   #31 (permalink)

Standaard

Nee, niet moeilijker. Dat had ik zeker verwacht. Wel een uitdaging. Ik en mijn zoon houden de heli in de lucht. Maar van echt sturen is nog geen sprake...
Ondanks dat de lijm op het landingsgestel nu ligt te drogen en er dus even niet gevlogen kan worden kan ik alleen maar zeggen dat het ding aan de verwachtingen voldoet... Leuk dus!
Leeuwarden is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 23:32   #32 (permalink)

Peter Greeny's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Een aanrader begrijp ik, ook voor een beginner?

Ik ga in ieder geval (eerst) ook simmen.
Onderdelen voor de Solo Pro heb ik in Nederland nog niet kunnen ontdekken. Wie wel?

Op zich natuurlijk verkijgbaar in Belgie, maar dan is het wel langer onder weg en wachten is heel verveldend al je niet kan vliegen.....
Is voor mij wel een belangrijke overwegen, geen enkele heli is tenslotte onverwoestbaar.........

Peter
Peter Greeny is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 08:39   #33 (permalink)

Standaard

Ik denk dat een beginner die geprikkeld is door een €20,- categorie coaxiaaltje hier best wat mee kan. Ikzelf vind het in ieder geval een leuke uitdaging.

Ik heb hem bij RCkix gekocht in Belgie. Marc is zeer behulpzaam.
Hij heeft ook de onderdelen... Maar de verzendkosten zijn inderdaad de overweging waard als je een onderdeeltje van een paar euro nodig hebt.
Ik begrijp het hoe en waarom van de verzendkosten trouwens maar het houdt me wel eens tegen om iets (wat dan ook) te bestellen.

Laatst gewijzigd door Leeuwarden; 28 januari 2010 om 08:44
Oud 28 januari 2010, 10:52   #34 (permalink)

Standaard

Ondanks het feit dat ik alles raak wat los e vast zit... kan ik er ook mee hoveren. Ook zonder de zender aan te raken.

Straks eerst even epoxy halen om het landingsgestel te lijmen. De seconde lijm en nog een andere lijm hielden niet...
Oud 28 januari 2010, 12:59   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
Ondanks het feit dat ik alles raak wat los e vast zit... kan ik er ook mee hoveren. Ook zonder de zender aan te raken.

Straks eerst even epoxy halen om het landingsgestel te lijmen. De seconde lijm en nog een andere lijm hielden niet...
Hij is dus niet zo kwetsbaar begrijp ik , maar wellicht verstandig om een extra landingsgestel mee te bestellen.....

Hoveren is het eerste wat je moet leren (volgens de instucties op internet), dus dat is al een goed begin.
Oud 28 januari 2010, 13:47   #36 (permalink)

Standaard

Nee, hij is inderdaad niet erg kwetsbaar. Ik heb het idee dat het landingsgestel gewoon een "zwak" exemplaar was... Er zit nu een drup epoxy op en die schoot net weer los

Het is gewoon een leuk ding!
Oud 28 januari 2010, 15:09   #37 (permalink)

guy5927's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

daar moet toch al een verschil zitten in gekozen plasticsoorten : de mSR is zonder overdrijven al 15 keer van meer dan anderhalve meter knal op zijn landingsgestel dood uit de luchtgevallen, nog geen krasje op laat staan gebroken ... het prijsverschil moet toch érgens vandaan komen .... nu, dat doet geen afbreuk aan de prijs/kwaliteit/fun-verhouding van de solo ...

zeer interessant : keep the info coming ...
Sebart Katana S30 V2 , 120 powerLED Swift , Thunder Tiger Raptor 50 V2 , Gaui Hurricane 550 , HK 450 , GIANT EPO Mustang , PZ P-51 Mustang, HK Spitfire, RC BUG , Multiplex Funjet , Hirobo Quark , E-Flite MSR
guy5927 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 16:01   #38 (permalink)

Standaard

Nogmaals... Ik hou het erop dat het toeval was... Niet leuk, maar kan gebeuren.

Op dit moment staat de epoxy wat langer te drogen als de eerste poging.
Ik heb inmiddels ook even geprobeerd op in de "gevorderde" stand te vliegen.
Gaat net zo goed als in de "beginner" stand.
Oud 28 januari 2010, 17:27   #39 (permalink)

Theo's schermafbeelding

Standaard

Onderdelen in Nederland
Solo / Free Spirit Micro - Hobbytrade

Mijn eagle heeft alles in de kamer inmiddels wel geraakt. Via het plafond, lamp , kast, op de grond van ruime hoogte en nog steeds alles heel. Alleen de klipjes waar het kapje op vast zit zijn eraf. Daar heb ik een carbon pennetke op gezet. That's all
Echt loeisterk dit ding
Oud 28 januari 2010, 18:29   #40 (permalink)

Leeftijd: 49
Standaard

Ik heb die van mij ook gisteren binnen gekregen. Keurig afgeleverd en toch redelijk snel. Ik heb wel eens anders meegemaakt van DPD.

Hoveren lukt prima, ik moet hem nog wel trimmen want hij wil nog de kanten op waar ik hem niet heen wil hebben.

Erg leuk dingetje, hier ga ik veel plezier aan beleven
Heli freak is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 20:55   #41 (permalink)

Standaard

Ik heb met trimmen op de zender wat gemengde gevoelens... Trim je hem min of meer en even later stort ik neer (dat is een standaard landing bij mij op dit moment). Dus weer starten en dan is het net of de trim weer terug moet in de nul stand om een beetje te hoveren... kan ik niet helemaal volgen.

Als jullie tips hebben om het een en ander af te regelen houd ik mij aanbevolen.

Andere pootje van landingsgestel is nu ook gebroken... Nu staat ie heel stoer met z'n kont in de lucht en z'n neus op de vloer
Oud 28 januari 2010, 21:15   #42 (permalink)

Standaard

[QUOTE=Theo;1546421]Onderdelen in Nederland
Solo / Free Spirit Micro - Hobbytrade

Onderdelen van de Solo zijn wel te vinden in Nederland, maar van de Solo Pro niet.
Maar misschien gaat dat wel komen.

Ik begrijp dat uit je verhaal dat de Solo erg crashbestendig is.
Leuk om te horen.
Oud 28 januari 2010, 21:22   #43 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
Ik heb met trimmen op de zender wat gemengde gevoelens... Trim je hem min of meer en even later stort ik neer (dat is een standaard landing bij mij op dit moment). Dus weer starten en dan is het net of de trim weer terug moet in de nul stand om een beetje te hoveren... kan ik niet helemaal volgen.

Als jullie tips hebben om het een en ander af te regelen houd ik mij aanbevolen.

Andere pootje van landingsgestel is nu ook gebroken... Nu staat ie heel stoer met z'n kont in de lucht en z'n neus op de vloer
Ik kan je hier helaas niet mee helpen. Heb je gekeken of de swashplate een beetje waterpas staat. Om dat te controleren moet je hem wel aan de flybar optillen (liefst niet aan de uiteinden).
Misschien de trim in kleiner stapjes instellen?
Kan me niet herinneren hier iets over te lezen op rcgoups.
Anders even een mail aan rckix.........

Je hebt er in ieder geval wel plezier mee begrijp ik, ondanks het landingsgestel
Oud 28 januari 2010, 21:46   #44 (permalink)

Standaard

Ja absoluut! Ontzettend leuk! Heb zonet zelfs iets gevlogen wat op een achtje leek...
Oud 29 januari 2010, 08:26   #45 (permalink)

nellestm's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Zo ik heb de mijne ook binnen. Zeer snel geleverd door rckix. Woensdagmorgen besteld. gister middag was hij er al.
ervaringen tot nu toe:
Bij de eerste vlucht brak ik al het landingsgestel net zoals leeuwarden. Overal al tegen aangevlogen de eerste 4 ladingen. Niks verder stukgegaan. Heb wel een reserve landingsgestel meebesteld, maar die bewaar ik nog maar even. beetje plakband er op en een druppel secondenlijm. Gaat inderdaad wel steeds los.. maar moet maar even zo.
Voor iemand met alleen sim ervaring zoals ik is de woonkamer met alle obstakels te klein. Je raakt alles..

Vanochtend vroeg nog twee lipo's leeggevlogen in de parkeergarage op mijn werk.
Ging geweldig zonder noemenswaardige crashes..

Het trimmen heb ik ook problemen mee, soms weer wat verder dan weer wat terug.

verder vliegt hij een beetje schuin naar voren, en moet hem bijna volledig naar links corrigeren om recht te blijven, kan er nog even niet achterkomen waardoor dat zou kunnen komen..

conclusie: Geweldig ding, sterk en accu's gingen langer mee dan verwacht..
nellestm is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten