Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 januari 2011, 22:30   #811 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

EPA instellingen

Laatst gewijzigd door Serum; 4 januari 2011 om 17:48
Serum is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 22:52   #812 (permalink)

TuxBrothers's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de handleiding van Nine Eagles zojuist ge-download maar die gaat bijna nergens over...

Alvast bedankt voor jullie tips!
Wellicht wil ik al te veel vooraf doen, das ook de aard van het beestje denk ik
Is er wel goede documentatie over het afstellen van een RC heli?

Laatst gewijzigd door TuxBrothers; 4 januari 2011 om 08:24
TuxBrothers is nu online   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 23:50   #813 (permalink)
Yov

Leeftijd: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indoorvlieger Bekijk bericht
Jawel, staat allemaal in deze FAQ, onder EPA: Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups

Ik heb dat deel nog niet in het Nederlands vertaald. Ik weet alleen nog niet welke instelling de maker van het filmpje heeft gebruikt. Ik dacht dat hij eerst gyro helemaal naar 0 had gezet, en dan 6 clicks omhoog, maar hij zou nog zeggen welke settings hij had gebruikt.

Iemand vandaag nog buiten gevlogen? Zowel vanochtend als vanmiddag was het hier prima vliegweer. Ging weer erg lekker, wat snel gevlogen, en ook wat rustiger bochtjes, en meer "schaalvliegen". Alles op het moment weer volledig "stock" dus geen metaal. Wel de hele rotorkop vernieuwd, gewoon die van een Bravo SX gepakt waarvan de ontvanger vervangen moet worden, omdat hij na een paar dagen ineens raar begon te doen. Het zou dezelfde rotorkop moeten zijn als die van de Solo Pro, maar hij lijkt me beter dan ooit. En wat me opviel is dat de flybar niet de canopy kan raken, hij blijft er een paar mm vanaf. Lijkt wel alsof ze bij Nine Eagles de hoek van de flybar iets hebben beperkt, net genoeg om geen strikes meer te hebben. Ook tot nu toe geen death spiral meer gehad als ik snelle linkerbochten wilde maken. Het is wel een raar gezicht, witte bladen op een rode Solo Pro met zwarte staartrotor, maar het vliegt zo goed, dat ik er voorlopig af ga blijven.
Hoe weet je datr de Gyro op 0 staat? Gewoon naar onder blijven drukken (voor pakweg 20-30 keer) en dan staat ie wel op 0 ?
Yov is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 01:28   #814 (permalink)

Leeftijd: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serum Bekijk bericht
Ik vind de laatste mod die ik heb gedaan op de swashplate nog wel het grootste verschil maken. megastabiel vlieg gedrag.

Ik heb het gat in de swashplate groter gemaakt, (omdat het scharnierpunt verder naar boven te verplaatsen heb je meer ruimte nodig) bovenop de swash vervolgens een stukje kunststof geplakt. Hard kunststof, krimpkous voor om accu's, niet de zachtere krimpkous voor om kabels, dit materiaal is ongeveer .1mm dik), hier een nauw passend gat in gemaakt iets kleiner dan 3mm en vervolgens een paar sneetjes gemaakt, zodat hij makkelijker kan bewegen.
Kun je iets meer vertellen over deze mod. Wat is het doel er van. Minder horizontale speling van de swash ten opzichte van de as? Er zit inderdaad veel speling tussen de swash en de as.

Waarom zou je het scharnierpunt naar boven willen verplaatsen? Dit kan toch het beste ter hoogte van de kogelgewrichten zitten?

Waar heb je die sneetjes precies gemaakt?

Bert
Be-eL is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 01:39   #815 (permalink)

Leeftijd: 53
Standaard

Citaat:
Mijn RX-06 ontvangers hebben wel allemaal die starthulp, apart dat die van jou dat mist.
In de expert mode werkt de starthulpmix wel bij deze ontvanger.
Be-eL is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 07:02   #816 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TuxBrothers Bekijk bericht
Ik heb de handleiding zojuist ge-download maar die gaat bijna nergens over...

Alvast bedankt voor jullie tips!
Wellicht wil ik al te veel vooraf doen, das ook de aard van het beestje denk ik
Is er wel goede documentatie over het afstellen van een RC heli?
Ik zou als je hem straks hebt eerst gewoon eens kijken hoe het vliegt. De gyro flink terug zetten maakt de staart een stuk gevoeliger voor de rudderstick, en als beginnende vlieger is dat niet echt handig. Ik vlieg met alles stock, ook de gyro, en dat werkt prima, alleen pirouettes zijn wat traag.

Het enige wat je in het begin hoeft te doen is met de trims zorgen dat hij stil blijft hangen met sticks los, en dan leren hoe hij reageert op stuurcommando's.
Oud 4 januari 2011, 12:51   #817 (permalink)
Yov

Leeftijd: 23
Standaard

Ik heb de Gyro geset Ik denk op 6. Ik heb het op volgende manier gedaan:
Subtrim menu geopend: gyro een Tal seconden keer naar beneden gehouden(heel veel kliks) en dan 6 kliks naar boven. Heli vliegt nu heel "kort" Hiermee bedoel ik dat de bocht naar rechts nu idem is als die naar links. Hij blijft binnen zijn eigen afmetingen rond zijn as draaien. Nu ik weet niet of dit een goeie afstelling is maar het is allersinds wel makelijk voor binnen. Ik hoef enkel te sturen om een bocht in te begeleiden maar niet om er voor te zorgen dat hij "uit" zijn bocht gaat. Wat ik wel merk is dat hij nu heel erg hard naar rechts afwijkt als ik rechtuit ga. Ook lijkt mijn gas was vermindert in sterkte.
Yov is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 16:23   #818 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik zou als je hem straks hebt eerst gewoon eens kijken hoe het vliegt.
Je hebt helemaal gelijk!
Ga ik ook eerst doen, daarna kijken we wel wat we kunnen modden
Oud 4 januari 2011, 16:45   #819 (permalink)

Standaard

houd er rekening mee dat ik mijn swashplate heb gemodificeerd en alle bladen heb gebalanceerd. En ik zeg niet dat 6 klikjes de ultieme afstelling is, misschien zit er nog verschil tussen de rx04, rx06 en rx01.

De enige reden dat je 'gas wat verminderd' als je de gyro aanpast is als je batterijen niet al te vers zijn. De staartrotor kan meer vragen van je batterij.

Citaat:
Waarom zou je het scharnierpunt naar boven willen verplaatsen? Dit kan toch het beste ter hoogte van de kogelgewrichten zitten?
Heb je wel eens goed gekeken naar de standaard uitvoering? hierbij zit het scharnierpunt nl ver onder de kogels, dit levert een niet lineaire verandering op van de elevator/aileron.

ik heb liever een swash waarbij het scharnierpunt .6 mm boven het hart van de kogelgewrichten zit en stabiel is dan een exemplaar waarbij deze ruim 4 keer zo ver onder de kogelgewrichten zit en flinke speling heeft.

Maar ik heb een MSR swash besteld en zal je, mocht er uberhaupt iets in willen zien, van op de hoogte houden..

het gaat om een totaal van 8 sneetjes en deze modificatie zorgt er voor dat de swashplate centreert op de hoofdas. (leek me logisch)

Laatst gewijzigd door Serum; 4 januari 2011 om 16:53
Oud 4 januari 2011, 17:10   #820 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Serum, kun je dat PDFje nog even weer online zetten? Het was wel handig om te zien welke kant je op moet klikken in EPA om de uitslag van een servo te vergroten, of juist te verkleinen. Ik had het in de FAQ willen zetten namelijk, en dat PDFje scheelt mij het uitproberen per servo, per eindpunt, welke kant op trimmen wat doet...
Oud 4 januari 2011, 17:29   #821 (permalink)

Leeftijd: 59
Standaard

Ik vlieg gewoon met mijn Nine Eageltje.Wat zijn ze hier allemaal bezig?Ik snap er geen ballen van,moet ik terug naar school?

(zal wel aan mijn leeftijd liggen zeker)

Laatst gewijzigd door raymond 2; 4 januari 2011 om 17:33
raymond 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 18:56   #822 (permalink)

Standaard

Nog een vraagje, zit er een usb aansluiting op de zender voor simulators?
Oud 4 januari 2011, 18:57   #823 (permalink)

RemcoINC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TuxBrothers Bekijk bericht
Nog een vraagje, zit er een usb aansluiting op de zender voor simulators?
Nee die zit er niet op
RemcoINC is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 18:58   #824 (permalink)

Standaard

Nee, die zit er helaas niet op.
Oud 4 januari 2011, 21:13   #825 (permalink)
Roy

Leeftijd: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yov Bekijk bericht
Ik heb de Gyro geset Ik denk op 6. Ik heb het op volgende manier gedaan:
Subtrim menu geopend: gyro een Tal seconden keer naar beneden gehouden(heel veel kliks) en dan 6 kliks naar boven. Heli vliegt nu heel "kort" Hiermee bedoel ik dat de bocht naar rechts nu idem is als die naar links. Hij blijft binnen zijn eigen afmetingen rond zijn as draaien. Nu ik weet niet of dit een goeie afstelling is maar het is allersinds wel makelijk voor binnen. Ik hoef enkel te sturen om een bocht in te begeleiden maar niet om er voor te zorgen dat hij "uit" zijn bocht gaat. Wat ik wel merk is dat hij nu heel erg hard naar rechts afwijkt als ik rechtuit ga. Ook lijkt mijn gas was vermindert in sterkte.
Worden deze aanpassingen nu opgeslagen in de ontvanger of de zender? Heb nu namelijk twee Eagles waarvan bij een de gyro niet goed staat.

Laatst gewijzigd door Roy; 4 januari 2011 om 21:19
Roy is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten