![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 december 2009
|
Om het andere topic over de Nine Eagles Solo niet verder te vervuilen met vragen mijnerzijds over de Nine Eagles Solo Pro een eigen topic over deze heli! Mijn interesse voor modelvliegen is ongeveer 35 jaar oud. Indertijd was het voor mij als kleine jongen onbetaalbaar. Heb wel een paar vrij-vlucht zwevers gehad en later nog met een 2,5cc trainer een beetje RC ervaring opgedaan maar toen is het opgehouden. Totdat... we Sinterklaasinkopen deden en we in een speelgoedwinkel langs een €20,- heli-tje liepen en ik een opmerking tegen mijn bijzonder charmante vrouw maakte dat ik dat altijd wel eens had willen proberen... Mijn zoon (9 jaar) raakte ook enthousiast en dus besloten mijn vrouw en ik hem zoiets op Sinterklaas te geven. Het werd een coaxiale tandem heli van Revell die in de aanbieding was (we blijven Nederlander, nietwaar). Leuk voor zoonlief, ook leuk voor mij! Maar mijn vrouw is van het "onverwachte" type... groot was dan ook mijn verbazing dat ik op pakjesavond een Nikko twee kanaals kreeg. En sindsdien wordt er hier in huis dapper gevlogen. De Nikko is inmiddels gesneuveld tijdens een ernstig vliegongeval maar de Revell fladdert hier nog regelmatig door de kamer. Aangezien deze Revell duidelijk minder begint te vliegen nu er steeds meer speling op de rotor-assen komt ben ik me gaan verdiepen in een andere, beter sturende, heli. Mijn lijstje was: Walkera CB 100 of CB 180, de Blade MSR of deze Nine Eagles Solo Pro. Na een paar vragen in het andere Nine Eagles topic kwam het verlossende woord van RCkix: deze heli is geschikt voor beginners! En dus heb ik besloten om binnenkort tot aanschaf over te gaan. Tot het zover is laat ik graag enkele ervaringsdeskundigen aan het woord over deze heli! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2008
|
Heb alvast een foto van de heli in actie genomen. Zoals je kan zien best wel stabiel. Had rustig de tijd om men fototoestel te nemen, zender even in de hand te nemen en bijhorende foto te registreren Laatst gewijzigd door RcKIX; 17 januari 2010 om 14:54 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 25
| Laatst gewijzigd door cooper; 24 januari 2010 om 20:48 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2009 Locatie: Hendrik Ido Ambacht Leeftijd: 50
| Citaat: Bij inhoud van de doos staat alleen de helikopter, accu en zender...... Peter | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: Omgeving Beverwijk Leeftijd: 49
|
Ik ben best onder de indruk van deze kleine heli en heb er net ook eentje besteld, de gele versie in de aluminium koffer. Deze vliegt zo goed dat mijn vrouw er waarschijnlijk ook wel mee kan vliegen |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 oktober 2008
| Citaat: | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 25
|
Ik zou mijn blade msx accu's erop willen gebruiken, zie je daartoe een mogelijkheid? Of heb je goedkope accu's voor de solo? aan hoeveel amp (of C) laadt de bijgeleverde lader? Ik heb al stekkertjes die op de msx lipo passen. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
| Citaat:
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: Omgeving Beverwijk Leeftijd: 49
| Citaat:
Mijn dochtertje van 18 maanden vindt het fantastisch en ze heeft sinds kort een defecte afstandsbediening en zit dan naast mij als ik aan het vliegen ben, net te doen of zij vliegt Het is een hobby voor iedereen en ik juich het alleen maar toe als er meer vrouwen zijn die het doen. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 december 2009
|
Eigenlijk ben ik heel benieuwd of mijn zoon van 9 mij straks met dat ding om de oren vliegt... Als ik zie hoe precies die vingertjes bewegen met dat coaxiale ding dan denk ik eigenlijk dat hij het sneller en beter kan als ik als we hem straks krijgen... Noch twee nachtjes slapen... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |