![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Voor zover ik kan vinden was er geen draadje specifiek over dit speeltje, er zullen toch best wat mensen zijn die er een hebben en misschien is het aardig om ervaringen te kunnen delen. ![]() ![]() Ik ben niet echt een helimens, maar een clubgenoot liet me zijn Blade mCX zien en dat vond ik wel verbazend strak vliegen. Omdat ik al een DX6i zender heb kon ik toe met een BNF (bind 'n fly) versie. Voor zover ik weet zijn de twee modellen technisch identiek; ik heb op ebay een MCX S300 gevonden die 62 euro kostte incl. verzending vanuit Duitsland. Meteen een drietal lipootjes extra besteld uit HongKong. De Blade kwam vandaag aan, de lipootjes gaan er wat langer over doen. Voorlopig maakt dat kleine ding alles waar. Zonder enige heli-ervaring vlieg ik de huiskamer rond. Ja ik ben ook wel een paar maal gestrand in een hoek of zo... maar daar lijkt het ding weinig schade van te ondervinden.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 6 februari 2010 om 22:21 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2009 Locatie: Hoofddorp NH Leeftijd: 22
| ik heb ook een E-flite Blade mCX het is een super leuk ding om binnen mee te vliegen. ik heb er ook extra li-pos voor hij gaat zeker niet snel stuk ik raad je wel aan om het schroefje van het balans asje er uit te halen het bovenste schroefje. je kan er ook glow in de dark onderdeelen voor krijgen laatst was het wind stil buiten dus dacht ik laat ik heb buiten even proberen. NIET DOEN ik kwam in wat plantjes terecht en toen brak er dus een steuntje af wan het balans asje. en dat konden ze dus niet bestellen. mischien ondertussen wel maar toen niet. als iemand een adres heeft die dit kan leveren laat het dan aub even weten
__________________ HPI Savage 3.5, Nikko Evolution, Nikko Mini Evolition, Graupner Hydrospeed, E Flite Blade MCX |
| | |
| | #3 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Citaat:
Heb je geprobeerd het gebroken onderdeel te lijmen met CA?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 7 februari 2010 om 09:39 | ||
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2009 Locatie: Hendrik Ido Ambacht Leeftijd: 50
| Citaat:
Meestal wel duurder dan bij onze zuiderburen...... Waarom de Nederlandse verkopers zomaar 30 euro per helikopter duurder zijn weet ik niet. Ik zou zeggen koop voor dat verschil wat reserve accu's en onderdelen..... Peter | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Maar, waarom zou je je beperken tot Nederland? De EU is groter dan Nederland, bankzaken gaan net zo makkelijk (zeker met Paypal), de verzending gaat vrijwel net zo snel (ik had 'm in twee dagen thuis) en de douane heeft er niks mee te maken. Ik heb een Duitse firma € 62,- betaald voor mijn blade, inclusief verzenden. Ik zie nog geen Nederlandse firma die dat haalt.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 februari 2010
| Citaat:
en welke Duitse firma mag dat wezen? | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Slotcase in Hamburg. Maar je moet gewoon E-flite Blade mCX S300 intikken op Ebay, Alleen Nu Kopen aanbiedingen (tenminste dat vind ik persoonlijk prettiger voor dit soort objecten) en dan sorteren op: laagste totaal prijs & verzendkosten. Toen ik dat van de week zo deed kwam Slotcase bovenaan.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 12 februari 2010 om 20:21 |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Ik ken persoonlijk de Solo helemaal niet, maar had wel iemand met de Blade mCX zien vliegen en vond die onwaarschijnlijk rustig in de lucht. Ik heb niet de bedoeling mezelf hiermee voor te bereiden op een belt heli of zo, ik wilde een leuk speeltje voor binnenshuis, en dat is het.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2006
|
Ik heb hem ook. Ik vind het een geweldig apparaat ! Maar zoals bij vele is het bovenste rotorbladen klemmetje gescheurd. Zijn die ook los te koop ? Ik heb op RC groups een tip opgevolgd en van die alluminium clipjes besteld, maar dat gaat niet helemaal goed, origineel lijkt me beter ( wel zwakker ) Een andere vraag, ik heb mijn Graupner MX 12 zender omgebouwd tot een 2.4 Ghz. zou die nu ook te vliegen moeten zijn met de MCX ? |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Bij mij is die top ook al gescheurd, ik heb het gelijmd met CA en het werkt goed (er komt normaal gesproken ook vrijwel geen kracht op t staan). Maar er komt misschien nog wel eens een dag dat het ernstiger kapot gaat... Nee dat zal niet lukken, het moet een zender zijn met het Spektrum DSM2 systeem. (Spektrum en E-flite horen allebei onder Horizon Hobbies...)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Als er nog iemand meekijkt met een mCX S300... Ik heb een tijdje terug de binnenste as vervangen omdat het topje waar de flybar in vast zit toch uitgelubberd was (dat topje zit aan de binnenste rotor as, en is nu dus vernieuwd). Sindsdien is de trimming ernstig ontregeld... er is duidelijk iets verkeerd met de swashplate. Ik kan hem met de trim wel goed krijgen, maar met name de elevator trim staat dan zó ver offcentre dat hij nog maar heel langzaam vooruit vliegt. Wat ik ook zit te puzzelen, ik zie niet wat er verkeerd aan zit... ik kom er niet uit. Iemand een idee?
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 juni 2007 Locatie: Oostende Leeftijd: 41
| Citaat:
Hoi, Wat er helaas veelal gebeurt met de s300, is dat de swashplate loskomt (zodat je 2 delen hebt), je hebt 2 mogelijkheden, 1:bovenste onderdeel van de swashplate vastlijmen in het lager,(gebruik heel weinig ca,) en alleen een klein beetje op de binnenkant van het lager, bovenste stukje van de swash erin duwen en klaar is kees! 2: de swashplate kan je in elkaar "drukken", maar achter 5 min komt die terug los, dit kan je ook oplossen (als je liever niet wenst te lijmen) met een stukje papier er tussen te plaatsen. mvg Danny
__________________ vario "dauphin", futaba t8fg super" toni clarck "tiger-moth, t-rex 600", tc piper 45cc, fox fpv, piper pa18,mpx biglift enz... | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Nou dat heb ik nog niet gehad... losse onderdelen zijn zo goedkoop dat ik daar maar niet moeilijk over doe. Mijn Blade vliegt nu rond met een halve staartrotor, maar ik wacht wel even tot er iets anders kapot gaat, dan bestel ik alles tegelijk... Nadat ik de binnen-as had vervangen, was er opeens iets aan de swashplate ontregeld. Heeft me heel wat gepiel gekost om de pushrods van de beide servo's weer goed te krijgen (hij had een stevige afwijking naar rechtsachter). Ik heb meteen in het menu van mijn DX6i de uitslag voor elevator voorwaarts naar 125% vergroot, in de hoop dat hij ietsje sneller zou worden. Het verschil is minimaal...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |