![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: papendrecht
|
eindelijk mijn eerste vluchtje gehad met de v120d01. na 2 weken te hebben gewacht op voornamelijk de douane en 60 euro te mogen bijbetalen eindelijk het helietje in mijn bezit, wat een klein ding zeg. uiteraard losse schroefjes, dus ALTIJD controleren en niet geloven dat ze de heli zoals beloofd afgesteld en vliegklaar toesturen (helipal.com) vandaag in alle rust de heli uitgepakt en nagelopen. haha wat vliegt dat makkelijk, zeker in dual rate mode is het echt een eitje. makkelijker dan de coax die ik eerder gehad hebt. super rustig en stabiel, in normal mode handen vol omdat het helietje nog niet goed is afgesteld dus hier kan ik nog weinig over zeggen. lijkt allemaal zijn werk te doen en tot nu toe ben ik er content over. zodra ik meerdere ervaringen hebt horen jullie dat van me mvg Arno
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2009 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 34
|
V120D01 heeft geen duidelijke kinderziektes volgens het reeds forse topic op RCgroups. De V100D01 heeft dat zeker wel en Walkera komt spoedig met een oplossing in de vorm van (software) update van de receiver. Hoe dat zal gaan met klanten die nu een "verkeerde" RX hebben is natuurlijk een raadsel. Maar Walkera kennende mag je die gewoon lekker zelf kopen! De receiver luistert niet goed bij een snelle gas-dicht input. Dit maakt landen lastig en verhoogt de kans op schade aanzienlijk als een crash onvermijdbaar is. De V120D01 vliegt rustiger, makkelijker en stabieler dan de V100D01 is dus ondanks z'n iets grotere formaat WEL geschikter voor binnen !! Dit is een hele groffe samenvatting van de reeds vele pagina's lange topics over deze beide nieuwe heli's op RCgroups. Heb zelf de CB100 en overweeg een van deze twee baby's erbij. Neig nu naar V120D01 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: papendrecht
|
in een ander topic heb ik iets gelezen over een zelfde probleem dat ik ervaar. ik kan het echter niet terugvinden en het past ook wel in dit topic. inmiddels heb ik de v120d01 prima onder de knie, erg stabiel en met weinig stick input op zijn plaats te houden. als je de cyclic stick echter loslaat draait de heli kleine rondjes linksom, hierbij blijft de staart netjes op zijn positie. als je de heck langzaam laat wegdraaien waaierd de heli alle kanten op, bij snelle input van de heck is dit probleem veel minder. heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik mijn heli beter kan fijnafstellen? mvg Arno
__________________ robbe moskito sport, belt cp2, walkera V120D01 en een wild thing (bootje) eindelijk af |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2007 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 44
| Citaat:
ik denk dat je het zgn 'toilet bowl effect' bedoeld ? als je deze term even googled zul je veel artikelen daarover tegenkomen en dan voornamelijk bij coax heli's de traagheid van de flybar veroorzaakt deze beweging maar omdat dit natuurlijk een fbl toestel is zou ik het zelf zoeken in de gain van de twee gyro's die het mogelijk maken het toestel flybarless te kunnen laten vliegen, weet niet of dat af te stellen is ? groeten, Frans | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |