Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 14 mei 2011, 14:05   #31 (permalink)

big lama's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borgo Bekijk bericht
he mensen

ik heb ook een honey bee fp2, kheb er extreem fiber reinforced blades opgezet en
een carbon staart.
blijkt dat de heli elke x naar links draait,ik moet mijn trim van de linker stick helemaal naar rechts zetten dan blijft hij enigsinds op de plaats.

heb het gevoel dat die blades zwaarder zijn dus moet de motor meer doen
en dat hij dus minder snel draait ten opzichten van daarvoor dus(bij de zelfde sticksnelheid zeg maar) maar dat mijn staartmotor wel de zelfde snelheid heeft als daarvoor.
klopt dit mensen of heb ik het verkeerd? miss een iets zwaardere hoofdmotor?

mvg frank borgo
hallo
ik zou geen zwaardere moter gebruiken deze zal je 4 in 1 doorbranden.
gewoon aan de proportinal schroef draaien op de 4 in 1 deze steeds maar een klein beetje verdraaien accu ontkoppelen en weer aankoppelen (dit moet je elke keer doen als je aan de potmeters gedraaid heb) je merkt vanzelf wel welke kant je moet op draaien
succes ermee gr nick
Oud 15 mei 2011, 23:40   #32 (permalink)

Standaard

Ik heb ook de standaard bladen vervangen door de Xtreme fiber bladen. De rotor draait nu veel harder rond om de helikopter op te laten stijgen. Zorgt voor veel meer stabiliteit (en een veel hetere motor)
Ik heb niets verdraaid aan de proportional of gain schroefjes. Staart blijft redelijk stabiel (bij wind heeft het staartmotortje moeite de staart stabiel te houden, is zo bij de standaard bladen, maar ook bij de fiber bladen).
De Xtreme 380 motor, moet worden gebruikt met de 10° (of nog liever de 8° houten bladen), ook van Xtreme. Doe je dat niet wordt de 4in1 te zwaar belast en zal doorbranden. Ik weet niet 100% zeker of dit ook geldt voor de Xtreme fiber bladen, maar uitproberen lijkt mij niet handig: de 4in1 is (ook) al niet leverbaar

Groet,
Robbie
Rubberenrobbie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2011, 06:33   #33 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Borgo's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Oké boys

Ik bestel een nieuwe 4-1 box en dan maar proberen!
Van die accu aan en afkoppelen voor het verstellen van je gain
En prop. Wist ik niet bedankt daarvoor

Mvg fb
Oud 10 juni 2011, 16:36   #34 (permalink)

JacobsT's schermafbeelding

Leeftijd: 27
Standaard

Ik heb nu ook fiber reinforced blades en carbon staart komt erop zodra ik men parts heb om men repair te maken (tail geplooid) dus ben benieuwd.

Heb ook veel moeite om de staart stabiel te krijgen. Heb wel die paddles van superskids liggen en de superblades xp. Ga deze er eens opzetten. Kleinere paddles, minder gewicht en weerstand = hogere headspead?
Oud 13 juni 2011, 21:55   #35 (permalink)

Standaard

Je krijgt de staart van de Honey Bee never-nooit-niet stabiel
Naar rechts sturen gebeurt 'actief' doordat de staartmotor harder gaat draaien, naar links sturen gebeurt 'passief' doordat staartmotor minder hard gaat draaien = reactie op het hoofdrotormoment wordt verminderd. Met links en rechts bedoel ik draaien om de verticale as . Tel hierbij op een een zg 'rate-gyro' ipv 'heading-hold' (kan niet i.c.m. een staartmotor en vaste hoek staartrotor) en voilá
Hogere headspeed krijg je als je bladen gebruikt met kleinere bladhoek. Dan moet je 'meer gas geven' om voldoende lift te krijgen.
Met kleinere gewichten (en de superpaddles) krijg je een sneller reagerende helikopter, welke dan wél weer minder stabiel is...

Groet,
Robbie
Rubberenrobbie is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli > FP/coaxiaal
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten